Coşmarul din nordul Moldovei
Drumul Botoşani-Târgu Frumos a fost şi este poate cea mai aşteptată investiţie din nordul Moldovei. La doar câteva luni de la turnarea asfaltului, pe 20 de kilometri au început să apară probleme. Lucrarea a cedat nu după ani, ci după câteva luni!
Drumul Botoşani-Târgu Frumos cu o lungime de aproximativ 71 de kilometri este şoseaua care leagă nordul extrem al României, respectiv judeţul Botoşani, de restul ţării şi, îndeosebi, de Capitală. După promisiuni electorale, au început efectiv lucrările la drumul Botoşani – Târgu Frumos. Drumul pare însă un coşmar. La numai câteva luni de la turnarea primului strat de asfalt, şoseaua a cedat în mai multe locuri pe porţiunea Zăiceşti – Copălău, adică pe o distanţă de aproximativ zece kilometri.Pentru botoşăneni un lucru este cert, judeţul Botoşani este subdezvoltat şi una din cauze este infrastructura precară ce-l izolează de restul ţării. Drumul Botoşani – Târgu Frumos s-a degradat timp de două decenii constant, devenind un adevărat coşmar mai ales pentru navetişti. Efectiv îţi distrugi maşina, mulţi bani se duc pe reparaţii. Pierzi mult timp pe drum, din cauza calităţii şoselei. O vorbă din popor spune: ,,România este o ţară frumuşică, plină de gropiţe”. Cu adevărat, avem o ţară frumoasă…dar foarte prost administrată.Toate sunt doar la stadiul de promisiuni electorale şi războaie politice, urmate de sfânta birocraţie, cu multe licitaţii amânate sau ratate. Investitorii fug de Botoşani pentru un motiv simplu: este departe şi nu există drumuri în stare funcţională care să lege nordul de restul ţării.
În 2021, au început lucrările la drumul Botoşani-Târgu Frumos. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a alocat peste 51 de milioane de euro pentru realizarea acestui drum, prin Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi.
Primul an de reabilitare s-a desfăşurat cu poticneli. În vara anului 2022, la jumătatea termenului de finalizare, nu erau obţinute avizele necesare pentru toate lucrările. Mai mult decât atât, drumul era făcut în proporţie de numai 26%. În plus, la numai câteva luni de la turnarea primului strat de asfalt, în zona Zăiceşti-Copălău, pe o porţiune de zece kilometri, drumul a cedat, apărând primele fisuri.Lucrarea trebuie terminată pe data de 12 mai 2023, dar la cum arată şantierul după ce a trecut mai bine de jumătate din perioada prevăzută în contract, şansele de încadrare în cei doi ani par a fi poveşti science-fiction. Maşinile de mare tonaj sunt de vină, susţin reprezentaţii DRDP Iaşi, ar fi fost traficul intens. Pe scurt, maşinile de mare tonaj, mai ales, nu ar fi trebuit să circule pe un drum doar cu un strat de asfalt. Cu toate acestea, nimeni nu şi-a asumat responsabilitatea să oprească acest trafic, să-l restricţioneze.
Contractul de modernizare a drumului naţional 28B a fost adjudecat prin licitaţie de asocierea Aqua Park (lider)-Mavgo Holding-Vahostav SK Tramenco SA şi prevede modernizarea a 71,512 km de drum naţional, cu o lăţime de 9 metri, tronsonul fiind prevăzut cu 9 poduri (dintre care unul nou şi 8 reabilitate), 104 podeţe (61 noi şi 43 reabilitate) şi 36 intersecţii la nivel.Vă sună cunoscute numele acestor societăţi?
Aceste societăţi s-au ocupat prin ,, asociere” şi de reabilitarea podului celebru de la Luţca, jud. Neamţ.(Aqua Parc SRL, care a fost lider de asociere, firma lui Gheorghe Vlăsie, naşul lui Ionel Arsene, preşedintele CJ Neamţ) (Mavgo Holding SRL, controlată de Gheorghe Vlăsie prin interpuşi).
Vorbim din nou despre firmele de casă ale PSD care au ca unic interes delapidarea statului de bani grei de la buget, făcând lucrări de cea mai proastă calitate şi în detrimentul cetăţenilor patriei noastre. Este batjocură pe faţă! De ce nu susţinem profesioniştii apolitici să reconstruiască drumurile României? De ce, dragi colegi de la PSD? Pentru că nu mai intră bani în buzunarele clientelei de partid? Cât să vă mai răbdam?
Români (botoşăneni) treziţi-vă , că aţi dormit destul!
Nu există răspunsuri