Adresată: domnului ministru al Educației – Sorin Mihai Cîmpeanu
De către senator: Rodica Boancă
Ședința Senatului din data de: 21.04.2021
Obiectul interpelării: Implementarea sistemului de acordare a calificativelor profesorilor de către elevi
Stimate domnule ministru al Educației,
Constat cu uimire și îngrijorare faptul că, din punctul dumneavoastră de vedere, toate problemele din sistemul de învățământ s-au rezolvat. De ce spun asta? Pentru că dacă dumneavoastră, după mai bine de un an de zile în care învățământul a fost pur și simplu subjugat de o serie de probleme grave care își vor lăsa amprenta pe generațiile viitoare, veniți și ne spuneți că se dorește implementarea sistemului de evaluare al profesorilor de către elevi, chiar cred că suntem la capăt de drum și că le-am auzit pe toate.
De mai bine de un an, elevii și profesorii deopotrivă sunt literalmente chinuiți de acestă formă de învățământ on-line. Profesorii cumpără din fonduri proprii echipament didactic de specialitate pentru a se adapta predării de la distanță, iar elevii la rândul lor sunt pur și simplu orbiți de statul ore în șir în fața monitoarelor calculatoarelor. Dar poate asta se dorește, orbirea întregii opinii publice și distragerea atenției de la adevăratele probleme ale sistemului de învățământ.
În loc să ia măsuri concrete pentru oprirea abandonului școlar, un fenomen din ce în ce mai actual în societatea românească, ne vorbiți despre evaluarea cadrelor didactice de către elevi. Nu v-am auzit, de pildă, să ne vorbiți despre un program de consiliere psihologică a elevilor și profesorilor, fie el și unul on-line dacă așa e moda, care în situația actuală este mai mult decât necesar. În schimb, ați identificat problema majoră a învățământului românesc, și anume acordarea feedback-urilor de către elevi.
Nimeni nu este împotriva acordării feedback-urilor, pentru că până la urmă, este cheia unei comunicări eficiente și personal am militat pentru acest lucru ani la rând, însă nu duceți în derizoriu acest lucru și mai ales nu învrăjbiți elevii contra profesorilor. Nu ascundeți intenția Guvernului de a tăia sporurile profesorilor, și mă refer în special la sporul de dirigenție, prin crearea acestei prăpastii intre elevi și profesori! Ne dorim o apropiere între profesori și elevi, iar această abordare pe care dumneavoastră o promovați nu face să aducă decât contrariul.
Noi, pentru că mă număr (și o spun cu mândrie) printre acele cadre didactice care sunt dedicate acestei profesii nobile, dorim ca breasla profesorilor să fie respectată și evaluată după rezultatele elevilor, nu după impresia acestora.
Dacă doriți să veniți cu adevărat în sprijinul sistemului de învățământ, faceți ceea ce nimeni nu a incercat, depolitizați învățământul românesc! Promovați meritocrația și avansați in funcții cheie din inspectoratele județene profesori care au fost evaluați de personal de specialitate. Însă cu siguranță acest deziderat nu este o prioritate pentru dumneavoastră sau pentru actuala guvernare.
Asistăm la o adevărată cruciadă împotriva cadrelor didactive, iar intr-o societate costruită la umbra nihilismului si hedonismului, inversarea valorilor este doar un prim pas în denigrarea breslei profesorilor.
În acest context, vă solicit clarificarea următoarelor aspecte:
- Cum a sprijinut Ministerul Educației profesorii, din punct de vedere logistic și emoțional, în această perioadă?
- Care este scopul acestei evaluari având în vedere faptul că elevii nu au avut acces nelimitat la educație?
- Vor da calificative și elevii care au abandonat școala? Și elevii care nu intrat nici măcar în online pentru că nu au avut echipamente, condiții, venituri, etc…?
- Nu credeți că mai bine ar exista o evaluare a Ministerului Educației de către profesori și elevi plus profesori?
Vă mulțumesc!
Solicit răspuns scris.
Nu există răspunsuri