Rodica Boancă – interpelare parlamentară către Ministerul Educației – Implementarea sistemului de acordare a calificativelor profesorilor de către elevi

Adresată: domnului ministru al Educației – Sorin Mihai Cîmpeanu

De către senator: Rodica Boancă

Ședința Senatului din data de: 21.04.2021

Obiectul interpelării: Implementarea sistemului de acordare a calificativelor profesorilor de către elevi


Stimate domnule ministru al Educației,

Constat cu uimire și îngrijorare faptul că, din punctul dumneavoastră de vedere, toate problemele din sistemul de învățământ s-au rezolvat. De ce spun asta? Pentru că dacă dumneavoastră, după mai bine de un an de zile în care învățământul a fost pur și simplu subjugat de o serie de probleme grave care își vor lăsa amprenta pe generațiile viitoare, veniți și ne spuneți că se dorește implementarea sistemului de evaluare al profesorilor de către elevi, chiar cred că suntem la capăt de drum și că le-am auzit pe toate.

De mai bine de un an, elevii și profesorii deopotrivă sunt literalmente chinuiți de acestă formă de învățământ on-line. Profesorii cumpără din fonduri proprii echipament didactic de specialitate pentru a se adapta predării de la distanță, iar elevii la rândul lor sunt pur și simplu orbiți de statul ore în șir în fața monitoarelor calculatoarelor. Dar poate asta se dorește, orbirea întregii opinii publice și distragerea atenției de la adevăratele probleme ale sistemului de învățământ.

În loc să ia măsuri concrete pentru oprirea abandonului școlar, un fenomen din ce în ce mai actual în societatea românească, ne vorbiți despre evaluarea cadrelor didactice de către elevi. Nu v-am auzit, de pildă, să ne vorbiți despre un program de consiliere psihologică a elevilor și profesorilor, fie el și unul on-line dacă așa e moda, care în situația actuală este mai mult decât necesar. În schimb, ați identificat problema majoră a învățământului românesc, și anume acordarea feedback-urilor de către elevi.

Nimeni nu este împotriva acordării feedback-urilor, pentru că până la urmă, este cheia unei comunicări eficiente și personal am militat pentru acest lucru ani la rând, însă nu duceți în derizoriu acest lucru și mai ales nu învrăjbiți elevii contra profesorilor. Nu ascundeți intenția Guvernului de a tăia sporurile profesorilor, și mă refer în special la sporul de dirigenție, prin crearea acestei prăpastii intre elevi și profesori! Ne dorim o apropiere între profesori și elevi, iar această abordare pe care dumneavoastră o promovați nu face să aducă decât contrariul.

Noi, pentru că mă număr (și o spun cu mândrie) printre acele cadre didactice care sunt dedicate acestei profesii nobile, dorim ca breasla profesorilor să fie respectată și evaluată după rezultatele elevilor, nu după impresia acestora.

Dacă doriți să veniți cu adevărat în sprijinul sistemului de învățământ, faceți ceea ce nimeni nu a incercat, depolitizați învățământul românesc! Promovați meritocrația și avansați in funcții cheie din inspectoratele județene profesori care au fost evaluați de personal de specialitate. Însă cu siguranță acest deziderat nu este o prioritate pentru dumneavoastră sau pentru actuala guvernare.

Asistăm la o adevărată cruciadă împotriva cadrelor didactive, iar intr-o societate costruită la umbra nihilismului si hedonismului, inversarea valorilor este doar un prim pas în denigrarea breslei profesorilor.

În acest context, vă solicit clarificarea următoarelor aspecte:

  1. Cum a sprijinut Ministerul Educației profesorii, din punct de vedere logistic și emoțional, în această perioadă?
  2. Care este scopul acestei evaluari având în vedere faptul că elevii nu au avut acces nelimitat la educație?
  3. Vor da calificative și elevii care au abandonat școala? Și elevii care nu intrat nici măcar în online pentru că nu au avut echipamente, condiții, venituri, etc…?
  4. Nu credeți că mai bine ar exista o evaluare a Ministerului Educației de către profesori și elevi plus profesori?

Vă mulțumesc!

Solicit răspuns scris.

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

”Astăzi, cadrele medicale au ieșit din nou în stradă. Cei care ar trebui să reprezinte o categorie prioritară pentru statul român se văd umiliți de către cei care administrează domeniul sănătății. Revendicările colegilor mei aflați în stradă sunt normale, acestea fiind lucruri de bun simț care […]
Propunerea europarlamentarului AUR Claudiu Târziu, președinte al Consiliului Național de Conducere al Alianței pentru Unirea Românilor, vine la finalul unei săptămâni în care acesta a vizitat mai multe județe afectate de secetă în sudul României și a discutat cu agricultori, specialiști și reprezentanți ai comunităților devastate […]
Președintele AUR, George Simion, a prezentat joi, la Turceni, în județul Gorj, planul de măsuri pentru domeniul energetic. Liderul AUR a declarat că dacă vrem să avem industrie, atunci trebuie să ne gândim la acele industrii care funcționează cu resursele noastre. „Trebuie să exploatăm toate resursele […]
Aflat la Orodel, județul Dolj, în cea de-a treia zi a campaniei pe care o întreprinde în județele din sudul României afectate de secetă și de pesta micilor rumegătoare, președintele Consiliului Național de Conducere al AUR și liderul delegației partidului în Parlamentul European, Claudiu Târziu, a […]
Cum mai toate comentariile iscate de cartea senatorului Ciucă seamănă între ele, nu mă voi apuca acum să le repet. Mă voi mărgini să fac câteva considerații pe care genul acesta de carte le îndreptățește. Ce îi reproșez autorului Ciucă nu e lipsa de talent, pe […]
”Candidații pentru alegerile prezidențiale din acest an au o foarte mare problemă, din ceea ce văd, cu privire la școlile absolvite. Primul a fost Marcel Ciolacu, cel care fuge și nu își prezintă diploma de BAC. De ar fi fost singurul mai ziceam. Dar, ce am […]