Către: Domnul Barna Tanczos
Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor
De la: Ringo Dămureanu
Deputat ales în Circumscripția Nr. 17, Dolj
Președinte al Comisiei pentru Constituționalitate
Obiectul întrebării:
Întârzierile în soluționarea cererilor de finanțare și politica de personal
la Administrația Fondului pentru Mediu București
Domnule ministru,
În temeiul Art. 69 din Constituția României, cu privire la Mandatul reprezentativ, în exercitarea mandatului, deputaţii şi senatorii sunt în serviciul poporului.
Potrivit Legii nr. 96/2006, rep., privind Statutul deputaţilor şi al senatorilor, deputaţii şi senatorii sunt reprezentanţi aleşi ai poporului român, prin care acesta îşi exercită suveranitatea, iar în exercitarea mandatului deputaţii şi senatorii sunt în serviciul poporului, avândîndatorirea de a acţiona în interesul întregii naţiuni.
În procedura audienței parlamentare, am fost sesizați în mod repetat cu privire la întârzierile în soluționarea cererilor de finanțare depuse de cetățeni la Administrația Fondului pentru Mediu București și la politica de personal a acestei autorități sau instituții publice.
Din aceste motive, vă solicităm să ne răspundeți la următoarele întrebări:
- Ce programe de finanțare are în derulare la momentul 01.01.2023 Administrația Fondului pentru Mediu și ce întârzieri înregistrează la fiecare dintre acestea, cu menționarea numărului de cereri și a perioadei?
- Câți angajați avea la momentul 01.01.2023 Administrația Fondului pentru Mediu în total, respectiv implicați direct în analizarea și soluționarea cererilor de finanțare aflate în derulare la momentul 01.01.2023?
- Are în vedere Ministerul Mediului, respectiv Administrația Fondului pentru Mediu, suplimentarea personalului după momentul 01.01.2023 în vederea recuperării întârzierilor și pentru soluționarea cererilor de finanțare succesive? În caz afirmativ, care este numărul de personal avut în vedere și politica de personal pe care o veți urmări în continuare?
- Câți angajați care au lucrat efectiv pe soluționarea cererilor de finanțare în derulare la Administrația Fondului pentru Mediu s-au pensionat în cursul anilor 2021 și 2022 și ce funcții dețineau aceștia în instituție?
- Câți dintre lucrătorii care au lucrat efectiv pe soluționarea cererilor de finanțare în derulare la Administrația Fondului pentru Mediu care îndeplineau condițiile de pensionare în cursul anilor 2021 și 2022 au solicitat, în baza art. 56 alin. (4) din Codul Muncii, menținerea lor în muncă peste vârsta standard de pensionare și cum a fost soluționată fiecare din aceste cereri? Ce criterii sau condiții au îndeplinit persoanele menținute în activitate peste vârsta standard de pensionare? Ce motive de refuz s-au invocat de către angajator, după caz?
- Având în vedere situațiile descrise anterior privind soluționarea cererilor de finanțare în curs, întârzierile semnificative înregistrate și criza de personal la nivelul Administrației Fondului pentru Mediu București, întrebarea este dacă aveți în vedere ca, pe baza unei cereri formulate cu 30 de zile înainte de data îndeplinirii cumulative a condiţiilor de vârstă standard şi a stagiului minim de cotizare pentru pensionare, salariații din această instituție care lucrează pentru soluționarea acestor cereri de finanțare să fie menţinuți în funcţie până la 3 ani peste vârsta standard de pensionare, cu posibilitatea prelungirii anuale a contractului individual de muncă ? Vă rugăm să motivați.
Nu există răspunsuri