Să vorbim despre comunicare! Să vorbim despre empatie! Să vorbim despre normalitate!
Abilităţile personalului medical de a explica, asculta şi empatiza pot avea un efect profund asupra rezultatelor de sănătate biologică şi funcţională, precum şi a satisfacţiei pacientului în experienţa de îngrijire.
Mai mult, comunicarea dintre membrii echipei medicale influenţează calitatea relaţiilor de muncă, având un impact crescut asupra siguranţei pacienţilor, iar comunicarea atât cu cel aflat în suferinţă cât şi cu rudele acestora va ajuta în procesul de îngrijire, unde efortul comun are un rol important spre vindecare, în condiţiile în care pacienţii sunt vulnerabili din punct de vedere emoţional, se simt singuri şi, de cele mai multe ori, speriaţi de ceea ce îi poate aştepta.
În tot acest proces este esenţială o bună comunicare, pentru că ea contribuie la asigurarea, în condiţiile de siguranţă şi eficienţă a îngrijirii medicale de care pacienţii au nevoie, atât prin prestarea unor servicii de calitate, dar şi prin efectuarea procedurilor corespunzătoare.
Când comunicarea este însoţită şi de empatie va putea crea pacienţilor încredere, înţelegere, răspunzând astfel nevoilor şi sentimentelor celor care suferă. Nevoia de empatie, înţelegerea de a fi trataţi cu demnitate şi compasiune când ne este greu sunt nevoi umane de bază.
Comunicarea, nu doar în asistenţa medicală, este punctul central a tot ceea ce întreprindem în societatea noastră, indiferent de serviciile pe care le prestăm sau de domeniul în care activăm.
Comunicarea şi empatia înseamnă normalitate!
Cuvintele pot vindeca!
Nu există răspunsuri