Nagy Vasile – declarație de presă – Facturile şi profitul – Preţul la carburanţi.

În declaraţia politică de astăzi, domnul deputat de Arad, Vasile Nagy, atrage atenţia asupra problemei cu care se confruntă românii în legătură cu creşterea prețului la carburanți.

În România există trei mari producători de carburanţi – Petrom, Rompetrol şi LukOil – şi mai mulţi distribuitori majori. Trendul de preţ al carburanţilor este urmat fără excepţie de toţi distribuitorii, chiar dacă în proporţii diferite.

Preţul barilului de petrol Brent, de referinţă în Europa, s-a apreciat în 2021 cu 52% şi a încheiat anul la 77,78 dolari.

Cotaţia ţiţeiului Brent de referinţă la nivel global este astazi la peste 100 de  dolari pe baril, benzina și motorina în România fiind la cele mai mari prețuri din istorie.

”Benzina și motorina au avut parte de o scumpire accelerată de la începutul anului, cauzată în principal de majorarea accizei pe carburanți, apoi de criza energetică, la care se adaugă contextul internațional ” – a afirmat dl deputat Vasile Nagy.

În România există trei mari producători de carburanţi – Petrom, Rompetrol şi LukOil – şi mai mulţi distribuitori majori. Trendul de preţ al carburanţilor este urmat fără excepţie de toţi distribuitorii, chiar dacă în proporţii diferite.

Preţul barilului de petrol Brent, de referinţă în Europa, s-a apreciat în 2021 cu 52% şi a încheiat anul la 77,78 dolari.Cotaţia ţiţeiului Brent de referinţă la nivel global este astazi la peste 100 de  dolari pe baril, benzina și motorina în România fiind la cele mai mari prețuri din istorie.

Preţul unui litru de carburant reprezintă în proporţie de mai mult de jumătate taxele şi accizele datorate statului.Preţul petrolului, cursul de schimb, costurile de logistică sau marja companiilor petroliere constituie cealaltă jumătate, fiecare dintre aceste elemente influenţând mai mult sau mai puţin preţul de la pompă.

”Statul este cel care profită cel mai mult în urma acestor creșteri, prin faptul că va încasa mai mult din taxe, dar că acest lucru vine cu un pericol: scăderea consumului ” – a punctat domnul deputat Vasile Nagy.

Este posibil ca până la vară, datorită lipsei petrolului rusesc de pe piaţă, să crească riscul de a avea o raționalizare a produselor petroliere de pe piața internă, criza de motorină având un impact mai devastator decât al unei crize a petrolului brut.

”Din păcate, ne confruntăm cu o nouă creștere a prețului motorinei. O creștere care este pusă pe faptul că este primăvară, sunt lucrări agricole, și cumva este motivată de acest element – a adăugat dl deputat Vasile Nagy

Românii care trăiesc în apropierea graniţei cu Ungaria sunt cei mai norocoşi din acest punct de vedere. Mulţi dintre ei alimentează în Ungaria vecină, unde preţul la pompe este cu mult sub cel practicat de benzinăriile din România.

Deşi Ungaria nu deţine niciun fel de resurse de petrol, un litru de motorină costă în această ţară doar 1,289 euro, cel mai ieftin dintre toate ţările membre UE. Spre comparaţie, în România un litru de motorină poate trece de 1,75 euro, la unele benzinării.

”În următoarea perioadă n-o să vedem cu siguranță reduceri de prețuri ci, mai degrabă, trebuie să ne așteptăm la creșteri de prețuri ” – a punctat domnul deputat Vasile Nagy în încheiere.

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Valeriu Munteanu, deputat și vicepreședinte AUR, îi răspunde lui Frank-Walter Steinmeier, președintele Germaniei, care a […]
Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) anunță că a strâns peste 200.000 de semnături pentru Călin […]
“De ani de zile ați demonstrat o abilitate remarcabilă de a găsi pretexte și de […]
Petrișor Peiu, senator AUR, atrage atenția asupra unei realități economice care riscă să aibă efecte […]
Deputatul AUR Gianina Șerban, vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor, a avut vineri, 21 februarie 2025, o […]