Domnul Lilian Scripnic:
Bună ziua!
Stimaţi membri ai Camerei Deputaţilor,
“Fără şcoală, să nu aştepte nimeni nici părinţi buni, nici fii buni şi prin urmare, nici stat bine organizat, bine cârmuit şi păstorit”, spunea, în urmă cu un secol şi jumătate, Ion Heliade Rădulescu.
Copiii din România au revenit, după 11 luni de experimente eşuate de educaţie pe Internet, la şcoala faţă în faţă – singura şcoală care poate să existe. Ţara noastră a pierdut nejustificat aproape un an de formare a viitorilor specialişti, a viitorilor lideri, dar şi a caracterelor, a solidarităţii, a respectului faţă de valorile acestui neam. De la apariţia pandemiei, niciun stat din Europa nu a pus lacătele pe şcoli un timp atât de îndelungat cum am făcut-o noi.
Redeschiderea şcolilor este, fără nicio îndoială, victoria AUR. Este unul dintre cele mai importante obiective pentru care noi am militat în campania electorală, despre care am vorbit la consultările de la Cotroceni, pe care l-am susţinut pe stradă, în mass-media, în Parlament.
Însă maniera în care actuala coaliţie de guvernare a înţeles să pregătească redeschiderea şcolilor a semănat confuzie, nedumerire şi indignare între actorii principali implicaţi în procesul educaţional – părinţi, elevi şi cadre didactice. Au existat divergenţe de opinii pe această temă între Ministerul Educaţiei, Ministerul Sănătăţii şi Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă. S-a dorit vaccinarea profesorilor înainte de revenirea la cursuri, dar nu există vaccinuri. Se doreşte testarea COVID-19 în şcoli cu teste antigen, dar nu există teste şi nici personal abilitat pentru administrarea acestora. În esenţă, testarea şi vaccinarea sunt acte medicale opţionale care nu trebuie să aibă legătură cu buna desfăşurare a procesului educaţional.
Stimaţi guvernanţi,
În numele elevilor şi al cadrelor didactice din cele 188 de unităţi de învăţământ preuniversitar din judeţul Galaţi, vă solicit să ne concentrăm, în următoarea perioadă, pe recuperarea celor mai preţioase valori pe care le-am pierdut în cele 11 luni fără şcoală. Şi nu mă refer doar la recuperarea materiei din programă, în condiţiile în care un număr copleşitor de elevi nu au avut acces la tablete şi Internet, iar educaţia online s-a dovedit a fi lipsită de eficienţă. Mă refer, în egală măsură, la sănătatea psihică şi morală a elevilor. Copiii trebuie să-şi redobândească abilităţile de a socializa şi empatiza, trebuie să se simtă parte a comunităţii şi a naţiunii de care aparţin.
În final, pentru a sublinia încă o dată importanţa, miza deciziilor pe care le luăm pentru România şi pentru români, permiteţi-mi să închei tot cu un citat: “Cum arată astăzi şcoala, aşa va arăta mâine ţara”, spunea Spiru Haret, fost ministru al educaţiei, patriot, renumit pentru organizarea învăţământului modern românesc.
Vă mulţumesc.
Deputat Scripnic Lilian, Circumscripţia electorală nr. 18 Galaţi.
Mulţumesc.
Nu există răspunsuri