Adresată: Domnului Sorin-Mihai GRINDEANU, ministru al Transporturilor și Infrastructurii
De către: Senator Ionuț NEAGU, membru al Comisiei pentru drepturile omului, egalitate de șanse, culte şi minorităţi
Circumscripția electorală: nr. 15 Covasna
Grupul parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor
Data: 18.06.2024
Obiectul întrebării: Situația segmentului de autostradă Margina-Holdea.
Stimate domnule ministru,
Un alt an se scurge fără să vedem încheierea lucrărilor la autostrada dintre Nădlac și Sibiu, iar problemele persistă în zona Margina-Holdea, unde cei 10 kilometri lipsă nu au fost construiți în ciuda încercărilor în cadrul a două Programe Operaționale ale UE. Acum, responsabilitatea finalizării acestui tronson revine companiei UMB, în cadrul PNRR.
În perioade mai agglomerate din an ne așteptăm ca sute de mii de români să se întoarcă acasă din străinătate, ceea ce cauzează, pe lângă aglomerația de la punctele de trecere a frontierei cu Ungaria (o problemă independentă de deciziile României privind Schengen), întârzieri semnificative pentru șoferii care trebuie să părăsească Autostrada A1 și să intre pe DN68A la Margina, în județul Timiș. Conform datelor publice, șoferii au apelat în numeroase rânduri la numărul de urgență 112 din cauza cozilor formate la ieșirea de pe A1. Aceste dificultăți de trafic sunt frecvente și în lunile de vară, în special în iulie și august, când traficul pe A1 este foarte intens, atât spre, cât și dinspre Nădlac II.
Contractul pentru proiectarea și execuția lotului Margina (Timiș) – Holdea (Hunedoara) a fost semnat în octombrie 2022 cu Asocierea UMB (România) – EuroAsfalt (Bosnia Herțegovina), aceasta din urmă fiind inclusă pentru experiența sa în construirea tunelurilor, pe care UMB nu o deține. Ordinul de începere a proiectării a fost emis pe 5 decembrie 2022, iar UMB trebuia să predea proiectul tehnic în noiembrie 2023 pentru obținerea Autorizației de Construire, lucru care nu s-a întâmplat încă. Termenul de execuție este de 34 de luni.
Având în vedere cele prezentate mai sus, vă rugăm respectuos să ne transmiteți:
- Care sunt cauzele care au dus la incapacitatea României de a finaliza cei 10 kilometri lipsă ai autostrăzii dintre Nădlac și Sibiu în cadrul a două Programe Operaționale UE?
- Ce măsuri are în vedere Ministerul Transporturilor pentru a supraveghea și a accelera procesul de finalizare a acestui segment al autostrăzii, având în vedere că acum face parte din PNRR?
- . Există inițiative concrete pentru a asigura o colaborare eficientă cu UMB și pentru a preveni întârzierile, astfel încât autostrada să fie terminată în termenele stabilite prin PNRR?
Orice alte informații tangente cu acest subiect sunt binevenite.
Nu există răspunsuri