Către: Domnul Sorin Mihai GRINDEANU – Ministrul transporturilor și infrastructurii
De la: Deputat AUR Dănuț AELENEI – Circumscripția electorală nr. 14 Constanța
Data: 31.10.2023
Subiectul întrebării: Situația podului suspendat de la Brăila.
Domnule ministru,
Inaugurat în prezența celor mai importanți politicieni ai statului: președinte, premier, președintele senatului dar și a dumneavoastră pe 6 iulie 2023, înainte ca lucrările să fie 100% terminate, podul de la Braila a avut nevoie de reparatii aproape constant.
După problemele cu asfaltul afectat de temperaturile ridicate și de traficul greu de pe pod, după șuruburile care ba lipseau, ba puteau fi scoase cu mâna, a apărut și prima problemă cu adevărat serioasă la Podul Suspendat peste Dunăre Brăila-Tulcea.
Sunt infiltrații la 12 metri adâncime în structura de rezistență subacvatică în condițiile în care blocul de ancoraj, care ajunge până pe fundul Dunării, are un diametru de 47 de metri și ajunge până la o adâncime de 31 de metri. Construcția susține, în apropierea unuia dintre maluri, structura „Goden Gate-ul românesc”.
Primele infiltrații la blocul de ancoraj al podului au apărut încă din 2021, când CNAIR ne asigura că nu este nimic grav.
Potrivit experţilor din cadrul CNAIR, lucrările de eliminare a infiltraţiilor ar putea pune în pericol integritatea structurală a podului, deoarece ar fi nevoie de săpături paralele cu blocurile de ancoraj, ceea ce ar putea slăbi sistemul de prindere al pilonilor podului.
Domnule ministru!
Când au apărut primele probleme la acest pod ați avut o reactie batjocoritoare, față de vocile din spatiul public care au vorbit despre problemele cu care se confruntă, în continuare, podul de la Braila, recent inaugurat. Le-ați comunicat că acesta prezintă siguranță în exploatare și că ”dacă dânșii nu vor sa treaca Dunarea la Brăila peste pod, pot să treacă cu trotineta”.
Tot dumneavoastră ați declarant vineri, 27 Octombrie 2023 că podul nu a fost încă recepţionat şi că toată răspunderea îi revine asociaţiei de firme Webuild Spa Italia (fosta Astaldi) şi IHI Japonia.
Vă întreb domnule ministru:
- La inaugurarea din luna iunie 2023 știați de problemele legate de infiltrațiile la blocul de ancoraj al podului? Ați fost informat de aceste probleme de către conducerea CNAIR? Ce măsuri ați luat ?
- Dacă nu s-a făcut recepția podului, de ce ați dispus deschiderea circulației pe acesta, chiar și numai ziua?
- În acestă situație mai prezintă această investiție siguranță în exploatare? Se va mai putea circula pe pod până la recepționarea lucrărilor?
Nu există răspunsuri