Dănuț Aelenei – întrebare către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii – Situația podului suspendat de la Brăila.

Către: Domnul  Sorin  Mihai  GRINDEANU – Ministrul transporturilor și infrastructurii

De la: Deputat AUR Dănuț  AELENEI – Circumscripția electorală nr. 14 Constanța

Data: 31.10.2023

Subiectul întrebării:  Situația podului suspendat de la Brăila.

 Domnule ministru,

     Inaugurat în prezența celor mai importanți politicieni ai statului: președinte, premier, președintele senatului dar și a dumneavoastră pe 6 iulie 2023, înainte ca lucrările să fie 100% terminate, podul de la Braila a avut nevoie de reparatii aproape constant. 

     După problemele cu asfaltul afectat de temperaturile ridicate și de traficul greu de pe pod, după șuruburile care ba lipseau, ba puteau fi scoase cu mâna, a apărut și prima problemă cu adevărat serioasă la Podul Suspendat peste Dunăre Brăila-Tulcea.

     Sunt infiltrații la 12 metri adâncime în structura de rezistență subacvatică în condițiile în care blocul de ancoraj, care ajunge până pe fundul Dunării, are un diametru de 47 de metri și ajunge până la o adâncime de 31 de metri. Construcția susține, în apropierea unuia dintre maluri, structura „Goden Gate-ul românesc”.

     Primele infiltrații la blocul de ancoraj al podului au apărut încă din 2021, când CNAIR  ne asigura că nu este nimic grav.

     Potrivit experţilor din cadrul CNAIR, lucrările de eliminare a infiltraţiilor ar putea pune în pericol integritatea structurală a podului, deoarece ar fi nevoie de săpături paralele cu blocurile de ancoraj, ceea ce ar putea slăbi sistemul de prindere al pilonilor podului.

     Domnule ministru!

     Când au apărut primele probleme la acest pod ați avut o reactie batjocoritoare, față de vocile din spatiul public care au vorbit despre problemele cu care se confruntă, în continuare, podul de la Braila, recent inaugurat. Le-ați comunicat că acesta prezintă siguranță în exploatare și că ”dacă dânșii nu vor sa treaca Dunarea la Brăila peste pod, pot să treacă cu trotineta”.

     Tot dumneavoastră ați declarant vineri, 27 Octombrie 2023 că podul nu a fost încă recepţionat şi că toată răspunderea îi revine asociaţiei de firme Webuild Spa Italia (fosta Astaldi) şi IHI Japonia.

      Vă întreb domnule ministru:

  1. La inaugurarea din luna iunie 2023 știați de problemele legate de infiltrațiile la blocul de ancoraj al podului? Ați fost informat de aceste probleme de către conducerea CNAIR? Ce măsuri ați luat ?
  2. Dacă nu s-a făcut recepția podului, de ce ați dispus deschiderea circulației pe acesta, chiar și numai ziua?
  3. În acestă situație mai prezintă această investiție siguranță în exploatare? Se va mai putea circula pe pod până la recepționarea lucrărilor?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Claudiu Târziu, liderul europarlamentarilor AUR și președintele Consiliului Național de Conducere al partidului, a lansat un manifest pentru salvarea sistemului de educație din România. În prima zi a noului an școlar, eurodeputatul Claudiu Târziu solicită Ministerului Educației elaborarea unei strategii de combatere a analfabetismului la nivel […]
”Economia României, sub conducerea tandemului format din Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă, traversează una dintre cele mai dificile perioade din ultimii ani. Datele economice recente reflectă o serie de provocări majore, cu perspective îngrijorătoare pentru evoluția viitoare. În al doilea trimestru al anului 2024, economia românească […]
Astăzi, în jur de 3 milioane de elevi au început școala, dintre care 180.000 de elevi au început clasa Pregătitoare, fiecare dintre aceștia având propriile vise și aspirații privind viitorul lor de oameni mari, năzuințe pe care statul român ar fi trebuit să le susțină cu […]
În calitate de europarlamentar român și de membru al Comisiei pentru agricultură și dezvoltare rurală din Parlamentul European, merg pe teren să discut cu agricultorii despre seceta catastrofală de anul acesta și dezastrul provocat de pesta oilor. Trebuie să identificăm și să aplicăm rapid soluțiile de […]
“Prețul fiecărui obiect care se produce în România și al fiecărui serviciu pe care o companie românească îl face este influențat în mod determinant de costul finanțării și cel al energiei. Companiile românești plătesc cele mai mari dobânzi din Uniunea Europeană la creditele pe care le […]
Deputatul Dan Tanasă, purtătorul de cuvânt al AUR, consideră că România nu are nevoie de eroi falși, precum Nicolae Ciucă, și că românii au nevoie de lideri adevărați! “Nicolae Ciucă sau „eroul de la Nassiriya” sau cum s-a încercat transformarea acestui mit al ostașului în realitate! […]