Dan Tanasă – întrebare către Ministerul Transporturilor – Calea ferată Râmnicu Vâlcea – Pitești abandonată

Către: Domnul Sorin Mihai GRINDEANU, Ministrul Transporturilor

De la: Dan TANASĂ, Deputat AUR, circumscripția electorală 28 Mureş

Subiectul întrebării: Calea ferată Râmnicu Vâlcea – Pitești abandonată

Stimate domnule Ministru,

Calea ferată care ar fi legat Râmnicu Vâlcea de Pitești a fost un proiect ambițios inspirat din legatura italiană Roma – Florența sau cea franceză Paris – Lyon. Acest proiect a fost unul dintre multe altele proiecte Naționale care aveau drept scop recuperarea din decalajul între Occident și România, lucrările au fost aproape de finalizare ajungând la 95% din execuția lucrărilor iar în 1990 trebuia să se dea în funcțiune.

Traseul feroviar a fost schițat inițial în anul 1862, în vederea unirii sudul țării și Capitala cu centrul și nord-vestul României respectiv, calea ferată Râmnicu Vâlcea – Vâlcele – Pitești – București. După darea în folosință, proiectul ar fi trecut în etapa a doua, modernizarea, respectiv electrificarea. Studiile de teren au fost demarate în anul 1949, iar construcția efectivă în 1979.

Pentru această linie de cale ferată au fost construite două tuneluri – cel mai lung de 2,2 km (Tunelul Gibei), viaductul Topolog, ridicarea căii ferate deasupra satelor la aproximativ 50 de metri înălțime, podul peste Olt, la intrarea în Râmnicu Vâlcea, mai multe stații CFR, zeci de viaducte peste diverse văi, prin urmare, drumul de la București la Sibiu ar fi fost scurtat cu 125 de kilometri, prin legătura feroviară Pitești – Râmnicu Vâlcea.

Din păcate după 1990 proiectul a fost lăsat în paragină, șinele căii ferate au fost furate de către localnici și date la fier vechi, gările au fost vandalizate iar pe pod au crescut arbori.     

În acest context, domnule Ministru, vă rog să îmi răspundeți la următoarele întrebări:

  1. Cum este posibil ca în mai mult de 30 de ani sa nu se aloce bani pentru finalizarea unei lucrări strategice care era aproape gata să fie dată în exploatare?

2. Din ce motiv Ministerul Transporturilor ignoră potențialul acelei legături ferate?

3. Care este viziunea Ministerului Transportului asupra legăturii feroviare Pitești – Râmnicu Vâlcea?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

“A fost o zi lungă și foarte încărcată, pe care am petrecut-o printre fermierii din Ialomița. Din nefericire, nivelul pagubelor înregistrate aici în urma secetei prelungite din acest an este uluitor. Am vorbit cu fermieri care nu vor putea recolta niciun știulete de porumb de pe […]
De ani de zile ascultăm un refren diabolic: boala vacii nebune, gripa aviară,  pesta porcină, aberația covid. În urmă cu un an eram amenințați cu septicemia hemoragică la păstrăvi, o altă balivernă născocită de niște minți diabolice, a căror intenție este să ne lipsească complet de […]
Europarlamentarul Claudiu Târziu, liderul grupului AUR din Parlamentul European și Președintele Consiliului Național de Conducere al Alianței pentru Unirea Românilor vizitează în cursul acestei săptămâni mai multe județe din sudul țării afectate de seceta severă din acest an și de pesta micilor rumegătoare. Scopul turneului este […]
Claudiu Târziu, liderul europarlamentarilor AUR și președintele Consiliului Național de Conducere al partidului, a lansat un manifest pentru salvarea sistemului de educație din România. În prima zi a noului an școlar, eurodeputatul Claudiu Târziu solicită Ministerului Educației elaborarea unei strategii de combatere a analfabetismului la nivel […]
”Economia României, sub conducerea tandemului format din Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă, traversează una dintre cele mai dificile perioade din ultimii ani. Datele economice recente reflectă o serie de provocări majore, cu perspective îngrijorătoare pentru evoluția viitoare. În al doilea trimestru al anului 2024, economia românească […]
Astăzi, în jur de 3 milioane de elevi au început școala, dintre care 180.000 de elevi au început clasa Pregătitoare, fiecare dintre aceștia având propriile vise și aspirații privind viitorul lor de oameni mari, năzuințe pe care statul român ar fi trebuit să le susțină cu […]