Dan Tanasă – întrebare către Ministerul Transporturilor – Calea ferată Râmnicu Vâlcea – Pitești abandonată

Către: Domnul Sorin Mihai GRINDEANU, Ministrul Transporturilor

De la: Dan TANASĂ, Deputat AUR, circumscripția electorală 28 Mureş

Subiectul întrebării: Calea ferată Râmnicu Vâlcea – Pitești abandonată

Stimate domnule Ministru,

Calea ferată care ar fi legat Râmnicu Vâlcea de Pitești a fost un proiect ambițios inspirat din legatura italiană Roma – Florența sau cea franceză Paris – Lyon. Acest proiect a fost unul dintre multe altele proiecte Naționale care aveau drept scop recuperarea din decalajul între Occident și România, lucrările au fost aproape de finalizare ajungând la 95% din execuția lucrărilor iar în 1990 trebuia să se dea în funcțiune.

Traseul feroviar a fost schițat inițial în anul 1862, în vederea unirii sudul țării și Capitala cu centrul și nord-vestul României respectiv, calea ferată Râmnicu Vâlcea – Vâlcele – Pitești – București. După darea în folosință, proiectul ar fi trecut în etapa a doua, modernizarea, respectiv electrificarea. Studiile de teren au fost demarate în anul 1949, iar construcția efectivă în 1979.

Pentru această linie de cale ferată au fost construite două tuneluri – cel mai lung de 2,2 km (Tunelul Gibei), viaductul Topolog, ridicarea căii ferate deasupra satelor la aproximativ 50 de metri înălțime, podul peste Olt, la intrarea în Râmnicu Vâlcea, mai multe stații CFR, zeci de viaducte peste diverse văi, prin urmare, drumul de la București la Sibiu ar fi fost scurtat cu 125 de kilometri, prin legătura feroviară Pitești – Râmnicu Vâlcea.

Din păcate după 1990 proiectul a fost lăsat în paragină, șinele căii ferate au fost furate de către localnici și date la fier vechi, gările au fost vandalizate iar pe pod au crescut arbori.     

În acest context, domnule Ministru, vă rog să îmi răspundeți la următoarele întrebări:

  1. Cum este posibil ca în mai mult de 30 de ani sa nu se aloce bani pentru finalizarea unei lucrări strategice care era aproape gata să fie dată în exploatare?

2. Din ce motiv Ministerul Transporturilor ignoră potențialul acelei legături ferate?

3. Care este viziunea Ministerului Transportului asupra legăturii feroviare Pitești – Râmnicu Vâlcea?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

“Să facem puțină lumină între prostiile debitate de unii la televizor: 1. CCR a validat primul tur de scrutin pentru alegerile prezidențiale DUPĂ ce a primit informarea necesară de la CSAT pe baza documentelor ”desecretizate” ieri. Deci nu se poate pronunța iarăși pe speță, la cererea […]
“În Germania asocierea între Stânga, Dreapta și Ecologiști a fost numită Coaliția Semafor, după culorile însemnelor electorale, roșu, galben și verde. Fiindcă sistemul care ne-a adus criza de azi e tot mai fărămițat în țările europene, dar nici nu lasă puterea din mână, la un moment […]
Elena Lasconi și USR au demonstrat din nou că vor să conducă România nu prin dialog, ci prin cenzură și intimidare. Într-un gest scandalos, candidata USR la alegerile prezidențiale a interzis accesul postului România TV la o conferință de presă, arătând clar că respectul față de […]
Poporul român a votat de Ziua Națională, într-un număr mare, pentru forțele suveraniste. Prin votul lor, românii au decis să scoată PSD și PNL de la o guvernare majoritară. Românii și-au făcut vocea auzită, pentru prima oară de mult timp încoace. Ne aflăm într-un moment pe […]
Președintele AUR, George Simion, a purtat pe 3 decembrie discuții cu reprezentanți ai domeniilor cheie din statul român, cu privire la prioritățile din viitoarea legislatură parlamentară. De asemenea, au fost făcuți primii pași pentru crearea Mișcării pentru Reconstrucția României. „Facem un pas către partenerii noștri sociali […]
Claudiu Târziu, europarlamentar și președintele Consiliului Național de Conducere al AUR, atrage atenția asupra faptului că în ultimele zece zile am putut vedea pe viu o campanie sălbatică de dezinformare îndreptată împotriva mișcării suveraniste din România. Claudiu Târziu a explicat: “Știri complet false despre o așa-zisă […]