Către: Domnul Csaba Ferenc ASZTALOS, Președintele Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării
De la: Dan TANASĂ, Deputat AUR, circumscripția electorală 28 Mureş
Subiectul întrebării: Utilizarea limbii de stat a Republicii Ungare în documentele oficiale ale Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării (Hotărârea CNCD 749/20.12.2022)
Stimate domnule președinte,
Potrivit Constituției României, republicată și legislației privind organizarea și funcționarea Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării, acesta este face parte din categoria autorităților autonome ale Statului Român, a cărui activitate se desfășoară în limba oficială de stat, limba română.
Cu încălcarea tuturor dispozițiilor constituționale și legale, în Dosarul 576/2022, Petiția nr. 5835/24.08.2022, ați ales să utilizați și să inserați într-un document oficial al CNCD – Hotărârea CNCD 749/20.12.2022 limba de stat a Republicii Ungare, prin preluarea integrală și inserarea integrală a punctului de vedere transmis de o persoană juridică înregistrată în Republica Ungară: Asociația ProMinoritateAlapitvany Budapest, organizator al unei activități anuale controversate pe teritoriul României de unde se lansează constant idei și teme rasiste, naționalist-extremiste și revizioniste.
În condițiile în care, nu suntem în prezența utilizării limbii materne de către cetățeni români aparținând unei minorități naționale în relația cu autorități ale administrației publice locale în condițiile Codului administrativ ci în prezența unui făptuitor, persoană juridică străină, chemat să răspundă în fața unei autorități centrale a Statului Român vă rog să îmi precizați:
- Care este temeiul legal și rațiunea utilizării în activitatea și în actele CNCD a limbii oficiale a unui stat terț, de proveniență a persoanei juridice reclamate pentru asigurarea platformei de lansare a unor discursuri rasiste de pe teritoriul României ?
- Cum credeți că afectează legalitatea dosarului și principiul contradictorialității folosirea limbii oficiale a Republicii Ungare într-un dosar în care reclamantul este o organizație, persoană juridică română, ai căror reprezentanți nu cunosc limba statului vecin ?
3) Este adevărat că limba Republicii Ungare este limbă oficială în cadrul Uniunii Europene:
3.1. Aveți cunoștință (și precedent) în sensul că autoritățile administrației publice naționale din statele membre ale Uniunii Europene acceptă și preiau în actele proprii înscrisuri și texte în limbi străine (oficiale la nivelul UE) ? Dacă da, vă rog să îmi comunicați exemplul ?
3.2. Considerați că autoritățile naționale ale Republicii Ungare, primesc în mod valabil, și preiau ca atare în documentele proprii, înscrisuri și documente în limba română, transmise de persoane fizice sau juridice din România ? Dacă da, vă rog să îmi comunicați exemplul ?
3.3. În condițiile utilizării limbii de stat a Republicii Ungare în înscrisul Asociației ProMinoritateAlapitvany Budapest , considerați că în raport cu membrii CNCD, implicați în soluționarea reclamației, a fost îndeplinită legal procedura de prezentare și soluționare a reclamației?
3.4. Pe viitor, având în vedere precedentul creat, CNCD va utiliza fără traducere și va insera în documentele oficiale texte în limbi străine, oficiale la nivelul UE sau nu, corespunzător cetățeniei părților ?
4) Cum înțelegeți să îndreptați neconstituțională și nelegală a utilizării limbii de stat a Republicii Ungare în Hotărârea CNCD nr. 749/2022.
Având în vedere faptul că pagina oficială de internet a Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării, autoritate a Statului Român nu conține niciunul din simbolurile oficiale ale României – Drapel, Stemă națională, arătând ca o pagină de corporație având în vedere sigla utilizată și cele cinci limbi utilizate, limba română fiind ultima ordinea de enumerare (EN FR DE HU RO)!!!, vă rog să îmi precizați dacă veți remedia această situație prin amplasarea pe pagina oficială a însemnelor de Statului Român căruia CNCD îi aparține.
Nu există răspunsuri