Adresată: Domnului Ministru al Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Mihai Grindeanu
Domnului Ministru al Culturii, Lucian Romașcanu
De către domnul senator: Adrian Costea
Circumscripţia electorală: 23 Ialomița
Grupul Parlamentar: AUR
Şedinţa Senatului din data de: 5.10.2022
Obiectul interpelării: Perspectivele privind Depoul Fetești
Stimate Domnule Ministru,
La solicitarea unor cetățeni, foști și actuali angajați ai stației C.F.R. Fetești, am efectuat o vizită de lucru la vechiul Depou pentru reparația de locomotive, ce deservea în trecut un nod feroviar de importanță națională.
Într-o interpelare pe care v-am adresat-o anul trecut v-am adus la cunoștință situația traficului feroviar din zonă, necesitatea investițiilor, precum și reintroducerea unor trenuri de călători pe anumite rute, care au fost suspendate deși ar fi venit în beneficiul cetățenilor. Prin prezenta interpelare reiterez importanța relansării traficului feroviar în regiunea de Sud-Est.
Depoul Fetești, dat în folosință în anul 1887, contemporan cu podurile dunărene proiectate de Anghel Saligny, era renumit pe plan național pentru specialiștii pe care i-a format în domeniul reparației de locomotive.
În vremurile lui bune avea peste 1000 de angajați. A adus prosperitate și locuri de muncă pentru localitatea care îi datorează, de fapt și de drept, existența. Activitatea Depoului Fetești a intrat într-un con de umbră la începutul anilor 2000. Managementul defectuos, lipsa de politici care să mențină infrastructura feroviară moștenită din trecut au fost unii dintre factorii care i-au grăbit sfârșitul.
În prezent, personalul a fost subdimensionat deliberat pentru ca Depoul Fetești să devină irelevant chiar și la nivel regional. Sporadic, sunt verificate locomotive cu care se realizează manevre. De acestea se ocupă un singur angajat: un domn ajuns la respectabila vârstă de 60 ani, cu experiență de acar.
În actele Ministerului Transporturilor, Depoul Fetești ar fi punct de lucru pentru Depoul de la Palas (Constanța), acolo unde au migrat toți foștii angajați de la Fetești care au fost disponibilizați. În practică, la Depoul Fetești nu se mai întâmplă mai nimic. Starea impozantei clădiri în care funcționau atelierele de reparații este una de degradare accentuată.
Solicit răspuns scris la următoarele întrebări:
- Există proiecte de investiții necesare revitalizării activității acestui important obiectiv care poate deservi în continuare un nod feroviar aflat pe cea mai importantă magistrală a țării?
- Pentru Ministerul Culturii: Există inițiative de reabilitare a acestui vechi obiectiv industrial, având în vedere că Depoul Fetești este clasificat drept monument istoric de mare importanță?
Nu există răspunsuri