Adrian Axinia – întrebare către Ministerul Muncii și Solidarității Sociale – Clarificări despre angajații companiilor de ridesharing din România

Adresată: Doamna Simona BUCURA-OPRESCU, Ministrul Muncii și Solidarităţii
Sociale
De către: Domnul Adrian-George AXINIA, deputat în circumscripția electorală
nr.31, Prahova
Obiectul întrebării: Clarificări despre angajații companiilor de ridesharing din România


Stimată doamnă ministru,
Odată cu apariția «Transportului alternativ», pe care îl consider legiferat în mod nelegal prin Legea 204/2019 de aprobare a Ordonanței de Urgență nr. 49/25.06.2019, a cărei Notă de Fundamentare este lipsită de orice logică juridică, de argumente concrete și de soluții eficiente, Guvernul României a impus o nouă normă de lege, distinctă față de cea existentă, dar care operează pe același segment economic și de servicii al societății românești, respectiv operatorii economici care desfășoară activitatea de transport al persoanelor în regim de taxi. Practic, actul este o ordonanță anticoncurențială, care legiferează, în fapt, «transportul alternativ» în mod preferențial și în dauna activității de taximetrie la nivel național și care, în final, va conduce la intrarea în colaps a activității de taximetrie și la pierderea a zeci de mii de locuri de muncă la nivelul întregii țări.
Prin urmare, stimată doamnă ministru, vă rog să îmi răspundeți, punctual, următoarelor întrebări:

  1. Câte controale au fost efectuate în ultimii patru ani de către inspectorii din cadrul ITM-urilor teritoriale la partenerii firmelor de ridesharing din România, defalcat, pe fiecare județ în parte, și câți șoferi au fost depistați lucrând fără forme legale? Câte sancțiuni au fost aplicate – amenzi și avertismente – și care este cuantumul lor?
  2. Aveți în vedere Sesizarea Curții Constituționale pentru neconstituționalitatea actului normativ emis în contextul în care în România exista deja o lege, respectiv 38/2003, care reglementează serviciul de utilitate publică de transport, sector de activitate în care se încadrează de drept, conform aprecierii
    Curții Europene de Justiție și serviciul de „Transport alternativ”?
  3. Când veți includere acestor servicii alternative în politica comună a transporturilor din România, așa cum corect apreciază Curtea Europeană de Justiție, respectiv Legea 38/2003 cu toate modificările și completările ulterioare?
  4. Având în vedere că ANAF a identificat ”elemente de risc fiscal” în ceea ce privește serviciile de transport alternativ, conform documentului atașat, care sunt măsurile pe care le veți lua pentru a diminua și elimina acest risc fiscal?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Petrișor Peiu, propunerea AUR pentru Ministerul Economiei Naționale, atrage atenția asupra faptului că România a înregistrat în trimestrul al treilea 2024 cel mai ridicat preț la energia spot din Uniunea Europeană (UE), pe care se tranzacționează o cantitate echivalentă cu 40% din consumul curent. Petrișor Peiu precizează […]
Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) a prezentat sâmbătă, 12 octombrie, în cadrul evenimentului ”AUR pentru Oltenia”, candidații pentru alegerile parlamentare din judeţele Dolj, Mehedinţi, Gorj, Olt și Vâlcea. La eveniment au participat George Simion, președintele AUR, candidat la alegerile prezidenţiale, și Claudiu Târziu, europarlamentar AUR și […]
Nelu Tătaru, unul dintre cele mai toxice personaje din politica românească, vârful de lance al criminalilor care au dictat închiderea în case a românilor în timpul pandemiei, a ajuns pe mâna procurorilor DNA. Cum, la ordinul stăpânilor de la OMS, circul cu purtarea măștilor pe față […]
Petrișor Peiu, propunerea AUR pentru Ministerul Economiei Naționale, atrage atenția asupra faptului că săptămâna trecută guvernul PSD-PNL a anunțat o „mare victorie”: grupul energetic numărul 5 Rovinari, din cadrul Complexului Energetic Oltenia, este gata să fie pus în funcțiune şi să fie conectat la Sistemul Energetic […]
“În ultimele săptămâni, a apărut în spațiul public o posibilă tranzacție comercială cu implicații profunde asupra securității energetice a României. Este vorba despre vânzarea companiei de furnizare de gaze și energie electrică E.ON România către compania maghiară de stat MVM, controlată direct de guvernul Viktor Orban. […]
Delegația AUR în Parlamentul European a susținut în această săptămână o conferință de presă în cadrul căreia au fost abordate teme privind viitorul european al Republicii Moldova, întârzierea procesului de aderare a României la Spațiul Schengen și restricțiile vamale impuse de Germania, precum și dublul standard […]