Adresată: Domnul Marcel-Ioan Boloș, Ministrul Finanțelor
De către: Domnul Adrian-George AXINIA, deputat în circumscripția electorală nr.31, Prahova
Obiectul întrebării: Clarificări despre companiile de transport alternativ din România
Stimate domnule ministru,
Odată cu apariția «Transportului alternativ», pe care îl consider legiferat în mod nelegal prin Legea 204/2019 de aprobare a Ordonanței de Urgență nr. 49/25.06.2019, a cărei Notă de Fundamentare este lipsită de orice logică juridică, de argumente concrete și de soluții eficiente, Guvernul României a impus o nouă normă de lege, distinctă față de cea existentă, dar care operează pe același segment economic și de servicii al societății românești, respectiv operatorii economici care desfășoară activitatea de transport al persoanelor în regim de taxi.
Practic, actul este o ordonanță anticoncurențială, care legiferează, în fapt, «transportul alternativ» în mod preferențial și în dauna activității de taximetrie la nivel național și care, în final, va conduce la intrarea în colaps a activității de taximetrie și la pierderea a zeci de mii de locuri de muncă la nivelul întregii țări.
Prin urmare, stimată doamnă ministru, vă rog să îmi răspundeți, punctual, următoarelor întrebări:
- Ați evaluat sumele de bani care au părăsit România în intervalul 2019-2023, profituri care au plecat către țările de origine ale firmelor de transport alternativ care operează în Româmia? În cazul unui răspuns afirmativ, la ce valoare se ridică acestea și de ce nu sunt impozitate? În cazul unui răspuns negativ, care sunt motivele pentru care nu s-a realizat acest lucru?
2. Având în vedere că ANAF a identificat ”elemente de risc fiscal” în ceea ce privește serviciile de transport alternativ, conform documentului atașat, care sunt măsurile pe care le veți lua pentru a diminua și elimina acest risc fiscal?
3. Ce demersuri veți face pentru includerea acestor servicii alternative în politica comună a transporturilor din România, așa cum corect apreciază Curtea Europeană de Justiție, respectiv Legea 38/2003 cu toate modificările și completările ulterioare?
4. Ce amendamente aveți în vedere să propuneți pentru a îmbunătăți Legea 38/2003, atât pentru incluziunea serviciilor de „transport alternativ”, cât și pentru a corespunde cerințelor actuale ale taximetriei, în concordanță cu logica realității demografice, eliminarea concurenței neloiale, implementarea de soluții inovative și cu limitarea efectelor poluării?
Nu există răspunsuri