Adrian Axinia – întrebare către Ministerul Finanțelor – Clarificări despre companiile de transport alternativ din România

Adresată: Domnul Marcel-Ioan Boloș, Ministrul Finanțelor

De către: Domnul Adrian-George AXINIA, deputat în circumscripția electorală nr.31, Prahova

Obiectul întrebării: Clarificări despre companiile de transport alternativ din România

Stimate domnule ministru,

Odată cu apariția «Transportului alternativ», pe care îl consider legiferat în mod nelegal prin Legea 204/2019 de aprobare a Ordonanței de Urgență nr. 49/25.06.2019, a cărei Notă de Fundamentare este lipsită de orice logică juridică, de argumente concrete și de soluții eficiente, Guvernul României a impus o nouă normă de lege, distinctă față de cea existentă, dar care operează pe același segment economic și de servicii al societății românești, respectiv operatorii economici care desfășoară activitatea de transport al persoanelor în regim de taxi.

Practic, actul este o ordonanță anticoncurențială, care legiferează, în fapt, «transportul alternativ» în mod preferențial și în dauna activității de taximetrie la nivel național și care, în final, va conduce la intrarea în colaps a activității de taximetrie și la pierderea a zeci de mii de locuri de muncă la nivelul întregii țări.

Prin urmare, stimată doamnă ministru, vă rog să îmi răspundeți, punctual, următoarelor întrebări:

  1. Ați evaluat sumele de bani care au părăsit România în intervalul 2019-2023, profituri care au plecat către țările de origine ale firmelor de transport alternativ care operează în Româmia? În cazul unui răspuns afirmativ, la ce valoare se ridică acestea și de ce nu sunt impozitate? În cazul unui răspuns negativ, care sunt motivele pentru care nu s-a realizat acest lucru?

2. Având în vedere că ANAF a identificat ”elemente de risc fiscal” în ceea ce privește serviciile de transport alternativ, conform documentului atașat, care sunt măsurile pe care le veți lua pentru a diminua și elimina acest risc fiscal?

3. Ce demersuri veți face pentru includerea acestor servicii alternative în politica comună a transporturilor din România, așa cum corect apreciază Curtea Europeană de Justiție, respectiv Legea 38/2003 cu toate modificările și completările ulterioare?

 4. Ce amendamente aveți în vedere să propuneți pentru a îmbunătăți Legea 38/2003, atât pentru incluziunea serviciilor de „transport alternativ”, cât și pentru a corespunde cerințelor actuale ale taximetriei, în concordanță cu logica realității demografice, eliminarea concurenței neloiale, implementarea de soluții inovative și cu limitarea efectelor poluării?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) a prezentat sâmbătă, 12 octombrie, în cadrul evenimentului ”AUR pentru Oltenia”, candidații pentru alegerile parlamentare din judeţele Dolj, Mehedinţi, Gorj, Olt și Vâlcea. La eveniment au participat George Simion, președintele AUR, candidat la alegerile prezidenţiale, și Claudiu Târziu, europarlamentar AUR și […]
Nelu Tătaru, unul dintre cele mai toxice personaje din politica românească, vârful de lance al criminalilor care au dictat închiderea în case a românilor în timpul pandemiei, a ajuns pe mâna procurorilor DNA. Cum, la ordinul stăpânilor de la OMS, circul cu purtarea măștilor pe față […]
Petrișor Peiu, propunerea AUR pentru Ministerul Economiei Naționale, atrage atenția asupra faptului că săptămâna trecută guvernul PSD-PNL a anunțat o „mare victorie”: grupul energetic numărul 5 Rovinari, din cadrul Complexului Energetic Oltenia, este gata să fie pus în funcțiune şi să fie conectat la Sistemul Energetic […]
“În ultimele săptămâni, a apărut în spațiul public o posibilă tranzacție comercială cu implicații profunde asupra securității energetice a României. Este vorba despre vânzarea companiei de furnizare de gaze și energie electrică E.ON România către compania maghiară de stat MVM, controlată direct de guvernul Viktor Orban. […]
Delegația AUR în Parlamentul European a susținut în această săptămână o conferință de presă în cadrul căreia au fost abordate teme privind viitorul european al Republicii Moldova, întârzierea procesului de aderare a României la Spațiul Schengen și restricțiile vamale impuse de Germania, precum și dublul standard […]
După scandalul Nordis, care a lovit puternic în PSD, astăzi vedem că unul dintre liderii PNL este prins într-un scandal de corupție. Sinistrul pandemiei Nelu Tătaru, cel care a condus ministerul sănătății și care a introdus alături de prietenul său Arafat sacii negri de plastic pentru […]