Acatrinei Dorel – întrebare parlamentară către Ministerul Finanțelor – Impozitarea diurnelor duce la ieșirea de pe piața europeană a întreprinzătorilor români.

Adresată: Domnului Ministru al Finanțelor, Alexandru Nazare

De către: dl. Deputat Acatrinei Dorel Gheorghe,

Circumscripția electorală nr.35, Suceava, Grup Parlamentar AUR

Obiectul întrebării:  Impozitarea diurnelor duce la ieșirea de pe piața europeană a întreprinzătorilor români

Domnule ministru,

Întreprinzătorii români sunt încrezători că valorile europene se bazează pe libera circulație a persoanelor, mărfurilor, serviciilor și capitalurilor.

Astfel, în următorii doi ani, România va pierde peste 5% din PIB datorită migrării activității de transport rutier internațional, inclusiv a personalului direct implicat si a familiilor acestora. De asemenea, în aria largă a serviciilor, transportul rutier de mărfuri nu are concurent, înregistrând în primele cinci luni ale anului 2020 exporturi de 2,2 miliarde euro și importuri de 0,56 milioane euro, rezultând un sold pozitiv de 1,7 miliarde euro. Alte servicii de transport, în aceeași perioadă, au o pondere nesemnificativă, respectiv transportul aerian cu un deficit de 66 milioane euro, transportul feroviar cu un deficit de 4 milioane euro, transportul pe canale navigabile interne cu un excedent de 14 milioane de euro. Totodată, ponderea la exporturi a transportului rutier de mărfuri în total transport rutier este de aproximativ 80%, de aceea orice măsură care nu ar sprijini acest trend ar afecta negativ economia României.

neinterpretabilă, atât pentru agenții de control, dar și pentru firmele controlate.

Industria de transport rutier de mărfuri din România este plătită sub media europeană, cu sub 1 euro pe km, în timp ce transportatorii vestici primesc 1,5 euro pe km. Mai mult, industria de transport rutier de mărfuri nu a inclus în costuri taxarea diurnei. O situație specială este și în cazul constructorilor și a altor intreprinzători.

Suntem în situația în care, în anul 2014-2015, a fost aceeași discuție între reprezentanții transportatorilor, constructorilor și a celorlalte firme care delegau muncitori în spațiul UE și autoritățile statului cu participarea reprezentantilor tuturor partidelor politice ce fac parte din comisiile parlamentare și din Guvern.

Problematica menținerii pe piață a firmelor din aceste domenii care activează pe piața europeană s-a finalizat printr-o amnistie fiscală urmată de o modificare legislativă care a reglementat neimpozitarea diurnelor.

Astăzi, după 6 ani, constatăm că autoritățile statului au dezinformat organismele profesionale ale transportatorilor și constructorilor prin recalificarea diurnei ca venit salarial ceea ce este împotriva unei conduite normale a reprezentanților statului.

În toate cazurile Statul Român are obligația să intervină și să rezolve această problemă. Solicităm să elaborați norme juridice urgente care să rezolve această problemă și după caz, nouă o amnistie fiscală. În caz contrar domeniile care aduc venituri Statului Român și firmelor românești vor fi falimentare. 

Față de această situație vă, Domnule ministru,  adresez următoarea întrebare: Cînd veți modifica Codul Fiscal pentru a preciza în mod clar neimpozitarea diurnelor pentru lucrătorii români care se deplasează în spațiul Uniunii Europene?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Guvernul Ciolacu nu doar că a condus țara către colaps economic, dar a transformat România […]
Senatorul AUR, Petrișor Peiu, atrage atenția asupra unui nou abuz grav al lui Marcel Ciolacu, […]
Mihai Enache, liderul deputaților AUR, invită românii la mitingul organizat sâmbătă, 1 martie, pentru demiterea […]
Liderul senatorilor AUR, Petrișor Peiu, a afirmat că moțiunea de cenzură va fi depusă săptămâna […]