Adresată de către domnul senator: Ştefan Geamănu, membru al Comisiei pentru sănătate, din Senatul României
Circumscripția electoral: Nr. 43 Circumscripţia electorală pentru românii cu domiciliul în afara României
Grupul Parlamentar : Alianța pentru Unirea Românilor (AUR)
Titlul declaraţiei politice: – ,,Cutremur economic” în România ! O fabrică cu tradiție de peste 120 de ani de vagoane de marfă Astra din Arad se închide, iar 700 de angajați vor fi disponibilizați, și Guvernul Ciolacu tace… !
Cu 8-10 ani în urmă fabrica Astra Vagoane Călători Arad cu o capacitate de producție de 5.000 de vagoane pe an, producea și exporta vagoane de marfă și de călători, locomotive, tramvaie electrice, dar și echipament militar, bucătării de campanie, mașini agricole, pentru Căile Ferate din Austria, Ungaria, Viena, Budapesta, Italia, Grecia, Bulgaria, Brazilia, iar acum a ajuns în pragul falimentului.
Astra Vagoane Călători Arad este o companie producătoare de vagoane de cale ferată și tramvaie pentru călători din România, iar pe data de 07.04.2025, a fost depusă documentația pentru concedierea colectivă din partea unei societăți care are codul CAEN pe fabricarea de material rulant.
Cei 700 de angajați care vor fi disponibilizați, din cauza dificultăților economice și logistice, începând cu luna iunie 2025, acești salariați au familii, au credite, au facturi de plătit, copii de crescut și educat, plus că în această fabrică vârsta medie este 50 și ceva de ani, ceea ce este un pericol extrem de mare ca aceștia să nu își mai găsească un loc de muncă în următoarea perioada, având în vedere și calificările acestora de ingineri cu profil electric și mecanic, mecanici întreținere și motoare, revizori tehnici vagoane, etc.
Decizia cu disponibilizarea colectivă, vine în contextul problemelor majore întâmpinate de companie pe piața locală, iar închiderea fabricii a fost determinată de presiuni crescânde în industria de profil, costuri operaționale ridicate, dificultăți logistice generate de infrastructura învechită.
Fabrica de vagoane marfă din Arad, are o tradiţie de peste 120 de ani, fiind infiinţată pe baza fostei uzine Marta, ridicată în 1905, și a fost prima fabrică de automobile de pe actualul teritoriu al României, iar din 1921, s-a specializat exclusiv în producţia de vagoane, au fost produse peste 250.000 de vagoane, ceea ce reprezintă 25 la sută din întreaga producție a companiei.
Fabrica Astra Vagoane, a fuzionat cu compania americană, în 2016, devenind Greenbrier-Astra Rail, fabrica intenţionând să-și continue producţia în cele două fabrici, respectiv Romvag, din Caracal şi Meva, din Drobeta-Turnu Severin, acestea oferind servicii de întreținere, care vor prelua comenzile actuale.
Domnul Președinte Bolojan și Guvernul Ciolacu închid ochii la distrugerea industriei românești, fiind o strategie clară de falimentare controlată, lăsând producția să moară sub presiunea costurilor aberante, iar prin distrugerea sistematică a industriei româneşti, condamnând România la colaps economic, transformând-o într-o piaţă de desfacere pentru importuri, în timp ce fabrica de vagoane marfă din Arad, intră în procedura falimentului.
Conform programului nostru de guvernare A.U.R. (Capitolul-Asigurarea Securității Energetice și Reindustrializarea României), industriile producătoare de mijloace de transport, utilaje agricole și industriale, vor beneficia de facilități fiscale, în timp ce exportul unor resurse va fi interzis temporar, iar prelucrarea materiilor prime va fi obligatorie.
Comments are closed