Domnul Vasile Nagy:

Vă mulţumesc.

Stimate domnule preşedinte,

Stimaţi colegi,

Declaraţia mea politică se numeşte “Transportul feroviar de călători” şi vizează un subiect extrem de important.

Dragi colegi deputaţi,

Cum au ajuns trenurile din România să circule cu viteze mai mici decât ale locomotivelor cu aburi din secolul al XVIII-lea? Foarte simplu. 592 de km de cale ferată sunt consideraţi periculoşi, în timp ce pe căile ferate sunt 1.236 de restricţii de viteză permanentă, cu o lungime totală de 1.335 km.

Din anii ’90 şi până în prezent numărul călătorilor a scăzut drastic, iar ponderea transportului feroviar de pasageri continuă să se menţină la un procent mic, de 20% din piaţa transporturilor.

Starea precară a infrastructurii şi faptul că doar 40% din reţea este electrificată sunt cunoscute de oficialii din transporturi.

Transportul pe calea ferată constituie baza pentru dezvoltarea oricărei ţări, de aceea dezvoltarea infrastructurii şi a sistemului de transport de călători şi marfă pe calea ferată trebuie să constituie o prioritate pentru România.

În România şi în Bulgaria trenurile de călători au întârzieri de zeci de minute şi circulă cu viteza cea mai mică din toată Europa.

Transportul feroviar trebuie să devină o opţiune majoră pentru efectuarea călătoriilor, atât pe distanţe scurte, cât şi pe distanţe medii şi lungi, şi să constituie o soluţie viabilă pentru reducerea congestionării reţelei rutiere.

Reţeaua feroviară existentă are o capacitate de transport suficientă încât să poată prelua cel puţin 26% din volumul total de transport de călători derulat în prezent pe reţeaua rutieră.

Deşi finanţarea din fonduri publice a serviciilor publice de transport feroviar al călătorilor a crescut cu circa 60% în perioada 2008-2017, s-a înregistrat o diminuare cantitativă cu circa 10% a ofertei de astfel de servicii.

Trebuie avute în vedere creşterea atractivităţii şi competitivităţii serviciilor de transport feroviar al călătorilor şi diversificarea gamei de servicii publice puse la dispoziţia clienţilor căii ferate; implementarea unor servicii de transport caracterizate prin frecvenţă ridicată a trenurilor şi prin intervale egale de succesiune, destinate călătoriilor interurbane; implementarea serviciilor de transport feroviar suburban în zonele metropolitane, destinate în principal preluării fluxurilor de navetişti specifice acestor zone.

Vă mulţumesc.

Nagy Vasile, deputat AUR, Arad.

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

15.000 de români s-au înscris în numai 24 de ore în AUR, singura forță patrotică, creștină și conservatoare din Parlamentul României, în urma apelului lansat luni de copreședinții formațiunii George Simion și Claudiu Târziu. AUR îi îndeamnă pe toți românii care nu sunt reprezentați politic să […]
28 iunie 1940, vineri Într-o zi de vineri a fost răstignit Hristos, pe nedrept, El, cel fără de greșeală. Într-o zi de vineri a fost cedată Basarabia, Bucovina de Nord și Ținutul Herța, aproximativ 18% din suprafața României de atunci, teritorii locuite de 4 milioane de […]
Duminică, 30 mai, ora 18:00, Alianța pentru Unirea Românilor a organizat un protest la ambasada Serbiei din București ca urmare a abuzului săvârșit de grănicerii sârbi care au împiedicat participarea deputatului AUR Ringo Dămureanu la manifestările organizate de comunitatea românească din regiunea Timoc cu ocazia Zilei […]
În seara zilei de 29 mai 2021 domnului Ringo Dămureanu, deputat AUR și membru al Grupului de Prietenie România-Serbia din Camera Deputaților, i s-a interzis accesul în Republica Sârbă în timp ce se îndrepta spre Valea Moraviei pentru a sărbători Ziua Românilor de Pretutindeni alături de comunitatea istorică românească din […]
Decizia de a impune restricții de circulație obligatorii și, mai ales carantina totală pentru persoanele în vârstă de peste 65, asumată public de Președintele Iohannis este disproporționată, inumană și în dezinteresul României. Izolarea la domiciliu a tuturor persoanelor de peste 65 ani, în lipsa unui sistem […]
În plină eră digitală, când informația este mai accesibilă ca oricând în istorie, rațiunea, logica și luciditatea ar trebui să primeze. Problema e că, deși educația se vrea a fi la apogeu, unii dintre noi nu sunt capabili să gândească logic și să acționeze rațional. România are […]