Adresată:
Domnului Daniel-Ovidiu David, Ministrul Educației și Cercetării
De către: Deputat Ștefăniță – Alin AVRĂMESCU
Circumscripția electorală nr.31 Prahova
Grupul parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor
Ședința Camerei Deputaților din data de: 04.02.2025
Obiectul întrebării: Modalități de îmbunătățire a mecanismelor de combatere a violenței în școli
Stimate domnule ministru,
Potrivit unui raport al World Vision România prezentat cu ocazia zilei de 30 ianuarie – Ziua Internaţională a Non-Violenţei în şcoli, peste 93% dintre copiii din mediul rural au suferit, pe parcursul anului 2024, cel puțin o situație de bullying în mediul școlar. Conform raportului „Bunăstarea copilului din mediul rural”, violența verbală este principala formă de violență pe care copiii o suferă în mediul școlar. Aproximativ o treime (31%) dintre situațiile în care copilul a fost umilit în public, făcut de râs în fața colegilor, l-au avut ca „agresor” pe profesor.
În mesajul pe care l-ați transmis cu prilejul acestei zile ați spus „zero toleranţă pentru violenţa în instituţiile de învăţământ, preuniversitar şi superior”, precizând că mecanismele pentru a reduce violența în școli au fost create înainte ca dumneavoastră să fiți ministru și că urmăriți să le îmbunătățiți și să le dezvoltați, astfel încât „să nu rămână forme fără fond”.
Domnule ministru, asigurându-vă de întreaga mea considerație, aș dori să îmi transmiteți care sunt modalitățile prin care vă propuneți să îmbunătățiți și să dezvoltați mecanismele deja existente și care, după cum putem vedea din raportul World Vision România, nu funcționează. Totodată, am rugămintea să explicați de ce aceste mecanisme nu au fost funcționale până acum, având în vedere că problema violenţei în şcoli este una care apare în mod constant.
Solicit răspunsul în scris.
Nu există răspunsuri