Scripnic Lilian – declarație politică – “Haosul din transportul aerian – consecinţa măsurilor luate în pandemie”

“Haosul din transportul aerian – consecinţa măsurilor luate în pandemie”

În această perioadă se manifestă cu intensitate consecinţele măsurilor aberante luate în cei doi ani de pandemie de către Guvernele din întreaga lume. Perioadele de restricţii de circulaţie mai mult sau mai puţin severe, precum şi constrângerile de mobilitate impuse de deţinerea sau nu a certificatului de vaccinare au avut un impact serios asupra economiei globale. Majoritatea sectoarelor din economie au făcut ajustări considerabile în aceea ce priveşte activitatea lor şi schema de personal.

Un domeniu puternic afectat este cel al transporturilor aeriene. În perioada pandemiei, aeroporturile şi companiile aeriene au fost nevoite să trimită angajaţii în şomaj. Acum, când traficul aerian s-a intensificat, se constată un foarte mare deficit de personal şi incapacitatea de a gestiona fluxul de călători. Aşa cum se întâmplă în întreaga Europă, şi pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă sunt mari dificultăţi în gestionarea zborurilor. Sunt cozi peste tot – la zona de check-in, la controlul de securitate, la punctele de control al paşapoartelor, la bagaje etc. La acest haos generat de lipsa de angajaţi ai aeroportului contribuie şi companiile aeriene, prin practicile lor neloiale. Faptul că nu se pot face angajări de pe o zi pe alta este de înţeles, dar este inacceptabil felul în care acestea îşi tratează clienţii. Sunt cazuri în care se anunţă amânarea sau anularea unui zbor în ultimul moment, când oamenii sunt deja în aeroport. De multe ori, ei pur şi simplu rămân blocaţi în aeroport, fără a li se pune la dispoziţie hrană, apă şi cazare. Este de neînţeles cum se poate întâmpla aşa ceva în era comunicării, în era reţelelor de socializare şi a email-ului. Clienţii companiilor aeriene sunt grav afectaţi, indiferent de raţiunile pentru care călătoresc, în scop turistic, profesional, de afaceri sau medical. Evident că acest haos va genera creşteri de preţuri la biletele de avion şi, din păcate, aceste grave erori de management vor fi suportate de călători.

Consider că Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului are datoria de a cere explicaţii companiilor aeriene în legătură cu prejudiciile aduse călătorilor şi de a lua măsuri pentru sancţionarea lor, iar Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, în calitate de operator aeroport şi de instituţie care funcţionează sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, trebuie să ne prezinte de urgenţă un plan de rezolvare a acestor grave probleme din transportul aerian.

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Într-o dezbatere în plenul Parlamentului European prilejuită de raportul Comisiei Europene privind starea pieţei unice de energie europeană, vicepreşedintele AUR, Adrian Axinia, a criticat în termeni duri lipsa de echitate şi solidaritate. În opinia eurodeputatului Axinia, piaţa unică de energie nu funcţionează aşa cum ar trebui […]
Claudiu Târziu, liderul europarlamentarilor AUR, consideră că Marcel Ciolacu a mai finalizat un număr de slugărnicie politică pe socoteala României care ne va costa scump în următorii patru ani. “Mașina de propagandă a liderului PSD anunță că țara noastră a obținut un post important de comisar […]
Petrișor Peiu, propunerea AUR pentru Ministerul Economiei Naţionale, atrage atenția asupra faptului că datoria externă a țării a ajuns la 180 de miliarde de euro la 1 august, iar datoria externă a guvernului a crescut la 87 de miliarde de euro, fiind cu 10 miliarde de […]
Președintele AUR, George Simion, a prezentat luni, în satul Brăniștari, comuna Călugăreni, din județul Giurgiu, casa construită în 12 zile pentru o familie de oameni amărâți cărora le-a ars locuința într-un incendiu. Liderul AUR a spus că prin acest proiect a demonstrat criticilor că se poate […]
Claudiu Târziu, liderul grupului AUR din Parlamentul European și Președintele Consiliului Național de Conducere al AUR spune că este inadmisibil ceea ce s-a întâmplat la Maternitatea Timișoara. ”Fondurile publice nu sunt pușculița fără fund a clientelei de partid. Ne confruntăm tot mai des cu probleme la […]
“În România există peste două milioane de hectare de teren agricol afectate de secetă, din suprafața totală de aproximativ 13,5 milioane de hectare. Simpla enumerare a proiectelor, strategiilor și măsurilor promise și parțial implementate de autorități în ultimii 34 de ani demonstrează că, în momentul de […]