Către: Domnul Sorin-Mihai Cîmpeanu
Ministrul Educației
De la: Ringo Dămureanu
Deputat ales în Circumscripția Nr. 17, Dolj
Președinte al Comisiei pentru Constituționalitate
Obiectul întrebării: Procedura de restituire a dosarelor în urma respingerii examenului de licență
Stimate domnule ministru,
În temeiul Art. 69 din Constituția României, cu privire la Mandatul reprezentativ, în exercitarea mandatului, deputaţii şi senatorii sunt în serviciul poporului.
Potrivit Legii nr. 96/2006, rep., privind Statutul deputaţilor şi al senatorilor, deputaţii şi senatorii sunt reprezentanţi aleşi ai poporului român, prin care acesta îşi exercită suveranitatea, iar în exercitarea mandatului deputaţii şi senatorii sunt în serviciul poporului, având îndatorirea de a acţiona în interesul întregii naţiuni.
În procedura audienței parlamentare, ni s-a adus la cunoștință următoarea împrejurare: înainte de anul 1996, un petentul a absolvit cursurile de zi ale unei facultăți, cu durata de 4 ani, în cadrul unei universități care nu avea la acea vreme autorizarea legală de a organiza examen de licență, petentul primind din partea acesteia Adeverință de absolvire și Foaie matricolă.
Aceste documente, împreună cu originalul diplomei de Bacalaureat, petentul le-a depus personal la o altă instituție de învățământ superior, acreditată și autorizată, în vederea susținerii examenului de licență, examen la care a fost respins. Ulterior, nu s-a mai prezentat personal să își ridice dosarul cu documentele originale.
Susține că, după mai mulți ani, a cerut universității unde a susținut examenul de licență să îi restituie dosarul, însă funcționarii de aici i-au răspuns verbal că dosarul nu se mai află la această instituție de învățământ.
Arată că a revenit recent asupra acestei solicitări, însă, deși universitatea unde a susținut examenul recunoaște situația mai sus descrisă, aceasta a susținut că dosarul petentului ar fi fost transmis către universitatea absolvită de acesta.
La rândul său, și universitatea absolvită i-a răspuns petentului că în arhiva sa nu s-ar găsi aceste documente.
Astfel, petentul se vede pus într-o situație deloc plăcută pentru domnia sa, anume de a nu mai avea niciunul dintre originalele Adeverinței de absolvire, Foii matricole și Diplomei de Bacalaureat, ceea ce îl privează de dreptul de a-și valorifica respectivele studii.
Petentul a insistat asupra aspectului că și-a depus personal dosarul cu actele originale și apreciază că procedura de restituire ar fi trebuit să aibă loc în sens simetric, către acesta, și nu să-i fie trimise actele originale către terți.
Din motivele mai sus arătate, pentru a se clarifica situația descrisă,
prin prezenta, vă rugăm să ne răspundeți la următoarele întrebări:
1. Care era și ce prevedea în concret procedura legală aplicabilă la vremea respectivă, adică după anul 1995, referitoare la primirea și, respectiv păstrarea în arhiva proprie sau restituirea dosarelor cu acte originale care au fost depuse de candidații respinși la examenele de licență ?
2. Are un candidat căruia i s-a admis dosarul pentru a susține examenul de licență, dar a fost respins la examenul propriu-zis, posibilitatea să își susțină din nou examenul de licență la instituția de învățământ superior în cadrul căreia și-a depus respectivul dosar în vederea susținerii licenței și a fost respins ? Dar în cadrul universității în care a studiat, în situația în care aceasta în prezent este autorizată să organizeze examene de licență ? În ambele situații, vă rugăm ca, în caz negativ, să justificați respectivul răspuns, iar în caz afirmativ, să ne comunicați care este procedura pe care petentul va trebui să o urmeze.
Nu există răspunsuri