Către: Doamna Adela Cojan
Președinte, Casa Națională de Asigurări de Sănătate
De la: Ringo Dămureanu
Deputat ales în Circumscripția Nr. 17, Dolj
Președinte al Comisiei pentru Constituționalitate
Obiectul întrebării: Procedura de decontare a unei facturi aferente serviciilor medicale în urma unei internări a unui pacient român cu Covid, la un spital din Germania
Doamnă Președinte,
În temeiul Art. 69 din Constituția României, cu privire la Mandatul reprezentativ, în exercitarea mandatului, deputaţii şi senatorii sunt în serviciul poporului.
Potrivit Legii nr. 96/2006, rep., privind Statutul deputaţilor şi al senatorilor, deputaţii şi senatorii sunt reprezentanţi aleşi ai poporului român, prin care acesta îşi exercită suveranitatea, iar în exercitarea mandatului deputaţii şi senatorii sunt în serviciul poporului, având îndatorirea de a acţiona în interesul întregii naţiuni.
În procedura audienței parlamentare, un cetățean român ne-a adus la cunoștință că a fost vaccinat anti-Covid, cu doza inițială, la data de 10.03.2021, având Adeverință de vaccinare emisă de Ministerul Sănătății și un Certificat provizoriu de înlocuire pentru Cardul european de asigurări de sănătate valabil în perioada 01/03/2021 la 11/05/2021, emisă de o Casă județeană de asigurări de sănătate din România.
Totodată, pentru perioada 09/09/2020 – 08/09/2021, petentul a avut valabilă o Poliță de asigurare pentru călătorii în străinătate, emisă de o societate de asigurări românească, condusă printr-un sistem dualist, având felul asigurării: individuală, valabilă pentru zona Europa, scopul călătoriei: șofer profesionist, printre riscurile acoperite numărându-se medicamente și spitalizare, suma asigurată fiind 30.000 Euro.
În perioada de valabilitate, la data de 22.03.2021, petentul a susținut că s-a aflat în cursă ca șofer profesionist de camion (TIR) în Germania, ca angajat al unei societăți românești de transport când, aflându-se într-o parcare pe autostradă, i s-a făcut rău, în stare foarte gravă, fiind testat POZITIV Covid și preluat prin Serviciul de urgență ”112”.
A fost transferat și apoi internat în perioada 22/03/2021 – 06/04/2021 la o clinică din Germania și externat în urma unei testări negative. După externare, clinica germană a emis pe numele petentului român o factură de servicii în valoare totală de aproximativ 7.800 Euro, ulterior, această sumă a fost ușor majorată cu penalități de întârziere.
Petentul și-a dovedit afirmațiile prin: Cartea de identitate, Certificatul provizoriu de înlocuire pentru Cardul european de asigurări de sănătate, Factura de spitalizare, Factura actualizată, copia Cardului european de asigurări de sănătate, desfășurătorul după Fișa de spitalizare – scrisoarea spitalizării perioadei în care a fost internat.
Petentul a susținut că dorește ca factura emisă de clinica din Germania să fie plătită în baza asigurării, de asemenea, este interesat de eventuale despăgubiri individuale, în baza calității de asigurat, conform asigurării.
Față de aceste aspecte mai sus arătate, vă adresăm următoarele întrebări:
1. Care este procedura de decontare a unei facturi aferente serviciilor medicale în urma unei internări a unui pacient român testat pozitiv cu Covid, la un spital din Germania?
2. Cui se poate adresa petentul pentru a iniția procedura plății efective?
3. Care sunt drepturile sale efective în urma situației mai sus descrise?
4. Poate beneficia și de o despăgubire individuală din partea sistemului de asigurare public sau a celui privat în afara decontării cheltuielilor propriu-zise de spitalizare ?
Nu există răspunsuri