Adresată: Domnului Ion-Marcel CIOCACU, Prim-ministrul României
De către: Doamna Raisa ENACHI, deputat circumscripția electorală nr. 39, Vaslui
Obiectul întrebării: Prioritățile românilor nu coincid cu cele ale executivului
Stimate domnule Prim-ministru,
Noile legi ale educației au fost adoptate, dar câte schimbări au avut loc, realmente, în sistemul educațional?
Guvernul a hotărât ca peste 2000 de unități de învățământ nu vor mai avea posibilitatea, așa cum era inițial stabilit prin PNRR, dotării cu laboratoare de informatică sau alte investiții care să contribuie la reducerea abandonului școlar.
Tot prin PNRR dispar jumătate din microbuzele electrice școlare promise elevilor pentru a fi transportați spre instituțiile de învățământ.
Tot la cererea autorităților române prin PNRR a fost solicitat reducerea suprafeței de 4.887m2 de școli verzi care ar fi trebuit să fie construite de la zero.
Tot executivul taie granturi de milioane de euro de la infrastructura prespitalicească.
Suntem în anul 2023, însă toaletele din fundul curții încă sunt prezente în multe dintre unitățile de învățământ din România. Ați afirmat faptul că „Toaletele din fundul curții sunt o ruşine şi ele trebuie să dispară definitiv într-o ţară europeană”. Cu toate acestea, în Vaslui, aproximativ 111 unități de învățământ au grupuri sanitare neconforme. Sănătatea copiilor este pusă în pericol zilnic, utilizând astfel de spații comune, ce nu respectă standardele de igienă și de siguranță. Situații precum cele din Vaslui, unde sute de copii sunt nevoiți să utilizeze grupuri sanitare necorespunzătoare, subliniază incapacitatea autorităților locale și centrale de a asigura un mediu adecvat pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor noștri.
Într-adevăr, pentru o țară europeană, condițiile de trai și condițiile în care sunt obligați să învețe elevii și studenții noștri sunt inadmisibile și, cu toate acestea, se trece cu vederea peste toate.
Este important să înțelegem că prioritățile și alocările de resurse într-un plan de redresare precum PNRR sunt subiectul dezbaterii și planificării executivului, iar românii trebuie să înțeleagă toate aceste fapte.
Domnule Prim-ministru, dumneavoastră vă revine misiunea de a proteja și apăra interesele românilor și, în această ordine de idei, vă rog să-mi precizați:
- Dacă sunt eliminate toate aceste măsuri din PNRR, să înțelegem că se depun eforturi suplimentare pentru a obține finanțare sau sprijin din alte surse sau programe guvernamentale? Care vor fi diferențele de dobânzi pe care tot noi, românii, le vom plăti pentru accesarea noilor credite?
- Domnule prim-ministru când vor fi eliminate toate toaletele din fundul curții unităților de învățământ?
- De ce există o discrepanță atât de mare în calitatea educației oferite în mediul urban, față de cel rural? Care sunt soluțiile de combatere a acestei inegalități?
- Cum explicați faptul că sistemul educațional încă are atâtea lacune, în ciuda faptului că sunt făcute, constant, revizuiri asupra legilor educației?
Una spunem și alta facem, iar românii s-au săturat doar de discursuri fără conținut, de persoane care promit și care nu își îndeplinesc atribuțiile! Când ați fost, domnule prim-ministru, ultima dată într-o școală dintr-un mediu defavorizat? V-ați duce copiii să învețe într-o astfel de unitate de învățământ, cu toaletele în curte, cu bănci și table vechi de zeci de ani?
Nu există răspunsuri