Unde a ajuns reforma în educaţie?
Iohannis a avut ca obiectiv principal promovarea unei reforme educaţionale în România, sub denumirea de „România Educată”. Această iniţiativă viza îmbunătăţirea sistemului de învăţământ din ţară şi creşterea calităţii educaţiei oferite copiilor şi tinerilor.
În continuare, sistemul educaţional din România suferă modificări care, din păcate, nu îmbunătăţesc, sub nicio formă, sistemul actual. Domnul preşedinte Iohannis îşi propune să creeze o „Românie educată”, dar se pare că promulgă nişte legi care, mai degrabă, ajută la decăderea sistemul educaţional. Prea puţine resurse sunt alocate pentru a investi în infrastructura şcolară şi în dotarea cu materiale didactice moderne şi tehnologie.
O mare parte a cheltuielilor este direcţionată către salariile personalului, în detrimentul investiţiilor necesare pentru îmbunătăţirea calităţii educaţiei. Sunt ignorate complet nevoile elevilor care locuiesc în zone defavorizate. Este nevoie să se vină cu un plan de atragere a profesorilor în aceste zone. Amintesc că o elevii unei şcoli din Vaslui au fost mutaţi să înveţe în sala de pomeni a cimitirului. Ce condiţii au aceştia? Ce măsuri au luat autorităţile când au văzut situaţia în care se află aceşti copii?
De atâţia ani se doreşte o „Românie Educată”, proiectul de suflet al lui Iohannis. În schimb, se remarcă nepăsarea şi lipsa de responsabilitate a autorităţilor competente, care nu pot să construiască un sistem educaţional puternic şi respectat. Legile educaţiei îndepărtează elevii, în niciun caz nu combat problema abandonului şcolar din România, iar analfabetismul, nici atât. Lipsa unei viziuni coerente şi alocarea insuficientă a resurselor necesare învăţământului demonstrează lipsa de angajament real faţă de sistemul educaţional.
„Felicitări”, aţi reuşit să mai distrugeţi încă o generaţie! Elevii ce părere au de aceste schimbări? Cu siguranţă, părerea lor nu a contat deloc, astfel nu am fi ajuns în acest punct în care să fie adoptate nişte legi care, sub nicio formă, nu vor redresa sistemul de învăţământ din ţara noastră.
Toate aceste propuneri legislative ar trebui să fie în folosul elevului, să îl sprijine în loc să îl împovăreze. Nu ar trebui să pună presiune suplimentară asupra sa, generând cheltuieli şi cerinţe adiţionale. Trebuie să avem în vedere că mulţi elevi vor fi nevoiţi să apeleze la meditaţii pentru a putea promova examenele la materiile care nu fac parte din specializarea lor.
Schimbări s-au produs în fiecare etapă, dar până acum niciuna dintre acestea nu s-a dovedit a fi în favoarea elevului! Este important să se identifice şi să se abordeze problemele structurale şi să se ofere sprijin adecvat elevilor pentru a le permite să-şi îndeplinească potenţialul în sistemul educaţional.
Nu există răspunsuri