În ultimii 33 de ani, această problemă importantă a rămas fără răspuns. România, ca țară, nu face suficiente eforturi pentru a răspunde cerințelor esențiale de infrastructură, iar 75% dintre români consideră că investițiile în infrastructură sunt imperios necesare pentru dezvoltarea sustenabilă a economiei.
Cele mai mari nemulțumiri legate de proiectele de infrastructură din România sunt legate de autostrăzi (93%), drumuri locale (87%), protecția împotriva inundațiilor (86%), rețeaua feroviară (85%), cât și fată de rețeaua de alimentare cu apă și canalizare (74%).
Infrastructura este în continuare afectată, ca urmare a neglijenței și indiferenței autorităților atât la nivel local, cât și național. Suntem în situația dramatică, în care trenurile de marfă au nevoie de două săptămâni pentru a merge de la Timișoara la Constanța, iar drumurile recent reabilitate se deteriorează la foarte scurt timp de la lucrările de așa-zisă reparare.
Managementul defectuos al companiei care ar trebui să administreze drumurile- CNAIR și mimarea activității din partea ministrului Transporturilor, conduc către blocarea proiectelor de infrastructură, cum ar fi, spre exemplu, noua autostradă A10, proiectată pentru a conecta sudul și nordul Transilvaniei și programată, initial,cu termen de finalizare încă din 2016.
Sau, faptul că prin tergiversarea lucrărilor ce țin de infrastructură,Transilvania va continua să fie izolată de restul Europei din cauza unui decalaj de 13 km – o legătură lipsă între Banat și Sibiu. Asta pentru că, pentru această legătură lipsă nu există un termen oficial de finalizare.
De asemenea,potrivit specialiștilor, tronsonul de autostradă Pitești-Sibiu, care leagă Transilvania de Muntenia, are puține șanse de a fi finalizat în următorul deceniu din cauza interselor de grup și clientelare ale guvernanților.
Cu toate că, România este a opta țară ca mărime din UE, rețeaua sa de autostrăzi are o lungime de doar 900 de kilometri. În fiecare an, se construiesc doar 40 de kilometri de autostradă, în timp ce unele trenuri circulă în continuare cu o viteză foarte mica, pe terasamente de cale ferată în mare parte deteriorate și cu garniture ferioviare uzate.
Dispunem de resurse financiare semnificative din partea PNRR, a fondurilor structurale europene și a bugetului național. Sunt suficiente câteva miliarde de euro pentru a îndeplini obiectivele urgente care trebuie atinse, altfel, România ar pierde pentru totdeauna trenul dezvoltarii economice.
Partidul Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) susţine și va continua să sprijine toate măsurile de dezvoltare economică a României. Să nu pierdem timpul prin nepunerea în aplicare a unor soluții adecvate și fezabile pentru dezvoltarea infrastructurii din România și implicit pentru cetățenii acestei țări.
Nu există răspunsuri