Ionuț Neagu – interpelare parlamentară către Guvernul României – Stadiul de implementare a proiectului „Construcția magistralei de metrou M6 (1 Mai — Otopeni)” din București și gradul de utilizare a grantului acordat de Comisia Europeană

Adresată: domnului Florin-Vasile Cîțu, prim-ministru al României

De către: senator Ionuț Neagu, secretar al Comisiei pentru  drepturile omului, egalitate de șanse, culte şi minorităţi

Data: 24/03/2021

Obiectul interpelării: Stadiul de implementare a proiectului „Construcția magistralei de metrou M6 (1 Mai — Otopeni)” din București și gradul de utilizare a grantului acordat de Comisia Europeană.


Domnule prim-ministru,

Costurile la care se ridică construirea a 1 kilometru de tronson de metrou sunt de 100 de milioane EUR. La 13 februarie 2019, Comisia Europeană a decis să-i acorde României peste 500 de milioane EUR pentru construția unei secțiuni de 6 km din totalul de 14 km a magistralei de metrou M6 din București, anume tronsonul 1 mai – Otopeni.

Răzpunzând unei interpelări privind construcția magistralei de metrou M6 din București, Comisia Europeană a transmis, la 17 iulie 2020, următoarele:

”În cadrul proiectului „Construcția magistralei de metrou M6 (1 Mai – Otopeni)” din București, Fondul de coeziune sprijină construcția tronsonului cuprins între stațiile 1 Mai și Tokyo cu un grant în valoare de 517 milioane EUR, în timp ce restul proiectului este finanțat din fonduri publice și private naționale.

În conformitate cu principiile gestiunii partajate, statele membre sunt responsabile de punerea în aplicare a proiectelor finanțate din Fondul de coeziune, prin utilizarea sistemelor lor de gestiune și control. Serviciile Comisiei au consultat autoritățile române, care le-au furnizat următoarele informații:

– Achiziția de terenuri: se prevede că cea de a treia procedură de achiziții publice va avea loc în curând. Procedurile anterioare au fost anulate din motive judiciare și administrative.

– Contractul de proiectare și construcție a tronsonului cuprins între stațiile 1 Mai și Tokyo: procedura de achiziții publice a fost lansată la 15 martie 2019. În urma unei contestații depuse de un ofertant necalificat, procedura este încă în curs de desfășurare.

– Contractul de proiectare și construcție a stației Tokyo în direcția Otopeni: anunțurile de participare la licitație și documentația sunt în prezent în curs de examinare de către autoritatea contractantă.

Întârzierile procedurilor de achiziții au condus la o întârziere în ceea ce privește demararea lucrărilor de construcții, prevăzută pentru 15 iunie 2019 conform calendarului inițial. Acest lucru ar putea conduce, de asemenea, la întârzieri în finalizarea proiectului, programată inițial pentru data de 15 iunie 2023. Eligibilitatea cheltuielilor pentru perioada de programare 2014-2020 se încheie în decembrie 2023”[1].

Având în vedere aceste aspecte, vă rugăm respectuos să ne transmiteți:

  1. Care este stadiul actual de implementare a proectului „Construcția magistralei de metrou M6 (1 Mai — Otopeni)” din București, respectiv gradul de utilizare a grantului de 517 milioane EUR acordat României de Comisia Europeană.
  2. Ce decizii au adoptat și ce măsuri practice au întreprins Guvernul dumneavoastră și ministerele cu atribuții în domeniu în vederea bunei implementări în termen a acestui proiect.
  3. Data la care Guvernul României pecononizează încheierea implementării acestui important proiect de infrastructură finanțat generos de Comisia Europeană.

Solicit răspuns în scris.


[1]RO  E-001749/2020 Răspuns oferit de doamna Ferreira în numele Comisiei Europene (17.7.2020)                            https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-9-2020-001749-ASW_RO.html

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Într-o dezbatere în plenul Parlamentului European prilejuită de raportul Comisiei Europene privind starea pieţei unice de energie europeană, vicepreşedintele AUR, Adrian Axinia, a criticat în termeni duri lipsa de echitate şi solidaritate. În opinia eurodeputatului Axinia, piaţa unică de energie nu funcţionează aşa cum ar trebui […]
Claudiu Târziu, liderul europarlamentarilor AUR, consideră că Marcel Ciolacu a mai finalizat un număr de slugărnicie politică pe socoteala României care ne va costa scump în următorii patru ani. “Mașina de propagandă a liderului PSD anunță că țara noastră a obținut un post important de comisar […]
Petrișor Peiu, propunerea AUR pentru Ministerul Economiei Naţionale, atrage atenția asupra faptului că datoria externă a țării a ajuns la 180 de miliarde de euro la 1 august, iar datoria externă a guvernului a crescut la 87 de miliarde de euro, fiind cu 10 miliarde de […]
Președintele AUR, George Simion, a prezentat luni, în satul Brăniștari, comuna Călugăreni, din județul Giurgiu, casa construită în 12 zile pentru o familie de oameni amărâți cărora le-a ars locuința într-un incendiu. Liderul AUR a spus că prin acest proiect a demonstrat criticilor că se poate […]
Claudiu Târziu, liderul grupului AUR din Parlamentul European și Președintele Consiliului Național de Conducere al AUR spune că este inadmisibil ceea ce s-a întâmplat la Maternitatea Timișoara. ”Fondurile publice nu sunt pușculița fără fund a clientelei de partid. Ne confruntăm tot mai des cu probleme la […]
“În România există peste două milioane de hectare de teren agricol afectate de secetă, din suprafața totală de aproximativ 13,5 milioane de hectare. Simpla enumerare a proiectelor, strategiilor și măsurilor promise și parțial implementate de autorități în ultimii 34 de ani demonstrează că, în momentul de […]