Ionuț Neagu – interpelare parlamentară către Guvernul României – Stadiul de implementare a proiectului „Construcția magistralei de metrou M6 (1 Mai — Otopeni)” din București și gradul de utilizare a grantului acordat de Comisia Europeană

Adresată: domnului Florin-Vasile Cîțu, prim-ministru al României

De către: senator Ionuț Neagu, secretar al Comisiei pentru  drepturile omului, egalitate de șanse, culte şi minorităţi

Data: 24/03/2021

Obiectul interpelării: Stadiul de implementare a proiectului „Construcția magistralei de metrou M6 (1 Mai — Otopeni)” din București și gradul de utilizare a grantului acordat de Comisia Europeană.


Domnule prim-ministru,

Costurile la care se ridică construirea a 1 kilometru de tronson de metrou sunt de 100 de milioane EUR. La 13 februarie 2019, Comisia Europeană a decis să-i acorde României peste 500 de milioane EUR pentru construția unei secțiuni de 6 km din totalul de 14 km a magistralei de metrou M6 din București, anume tronsonul 1 mai – Otopeni.

Răzpunzând unei interpelări privind construcția magistralei de metrou M6 din București, Comisia Europeană a transmis, la 17 iulie 2020, următoarele:

”În cadrul proiectului „Construcția magistralei de metrou M6 (1 Mai – Otopeni)” din București, Fondul de coeziune sprijină construcția tronsonului cuprins între stațiile 1 Mai și Tokyo cu un grant în valoare de 517 milioane EUR, în timp ce restul proiectului este finanțat din fonduri publice și private naționale.

În conformitate cu principiile gestiunii partajate, statele membre sunt responsabile de punerea în aplicare a proiectelor finanțate din Fondul de coeziune, prin utilizarea sistemelor lor de gestiune și control. Serviciile Comisiei au consultat autoritățile române, care le-au furnizat următoarele informații:

– Achiziția de terenuri: se prevede că cea de a treia procedură de achiziții publice va avea loc în curând. Procedurile anterioare au fost anulate din motive judiciare și administrative.

– Contractul de proiectare și construcție a tronsonului cuprins între stațiile 1 Mai și Tokyo: procedura de achiziții publice a fost lansată la 15 martie 2019. În urma unei contestații depuse de un ofertant necalificat, procedura este încă în curs de desfășurare.

– Contractul de proiectare și construcție a stației Tokyo în direcția Otopeni: anunțurile de participare la licitație și documentația sunt în prezent în curs de examinare de către autoritatea contractantă.

Întârzierile procedurilor de achiziții au condus la o întârziere în ceea ce privește demararea lucrărilor de construcții, prevăzută pentru 15 iunie 2019 conform calendarului inițial. Acest lucru ar putea conduce, de asemenea, la întârzieri în finalizarea proiectului, programată inițial pentru data de 15 iunie 2023. Eligibilitatea cheltuielilor pentru perioada de programare 2014-2020 se încheie în decembrie 2023”[1].

Având în vedere aceste aspecte, vă rugăm respectuos să ne transmiteți:

  1. Care este stadiul actual de implementare a proectului „Construcția magistralei de metrou M6 (1 Mai — Otopeni)” din București, respectiv gradul de utilizare a grantului de 517 milioane EUR acordat României de Comisia Europeană.
  2. Ce decizii au adoptat și ce măsuri practice au întreprins Guvernul dumneavoastră și ministerele cu atribuții în domeniu în vederea bunei implementări în termen a acestui proiect.
  3. Data la care Guvernul României pecononizează încheierea implementării acestui important proiect de infrastructură finanțat generos de Comisia Europeană.

Solicit răspuns în scris.


[1]RO  E-001749/2020 Răspuns oferit de doamna Ferreira în numele Comisiei Europene (17.7.2020)                            https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-9-2020-001749-ASW_RO.html

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Alianța pentru Unirea Românilor și-a lansat sâmbătă, 15 iunie, candidatul la alegerile prezidențiale, în persoana lui George Simion. Evenimentul a avut loc la Arenele Romane, în prezența a peste 7.000 de membri și simpatizanți AUR. „Noi știm să depunem efort. Poate de aceea sunt singurul care […]
Președintele Consiliului Național de Conducere al AUR, Claudiu Târziu, a declarat astăzi, la Bruxelles, că au trecut trei zile de la închiderea urnelor și, totuși, președintele AEP Toni Greblă refuză să explice de ce nu se anunță rezultatele finale. „Încercăm să înțelegem cum e posibil ca […]
Adrian Axinia, deputat AUR, a atras atenția, în cadrul unei declarații susținută la Bruxelles, asupra numărului uriaș de voturi declarate nule atât la alegerile europarlamentare, cât și la cele locale. „România este un stat capturat, iar puterea politică de la București, efectiv, a asasinat democrația. Spun […]
Prim-vicepreședintele AUR, Marius Lulea, susține că democrația este pusă sub semnul întrebării, în contextul în care 5% din voturile românilor exprimare la alegerile europarlamentare au fost anulate. „Într-un stat condus de hoți, nu se putea altfel decât ca aceste alegeri să fie fraudate, pornind de la […]
AUR a reușit la alegerile din 9 iunie un scor istoric. După doar 4 ani de la înființare, AUR este a doua forță politică a României după alianța comasaților. Am reușit ca în 4 ani de zile aproape să ne triplăm numărul de voturi obținute, de […]
Au trecut mai bine de 15 ore de când s-au închis urnele, iar Biroul Electoral Central refuză să publice rezultate parțiale oficiale. Între timp, sunt răspândite date neverificate, care induc intenționat lumea în eroare. Pe site-uri specializate sunt încărcate procese verbale neverificate, fără să se fi […]