Ionuț Neagu – interpelare parlamentară către Guvernul României – Stadiul de implementare a proiectului „Construcția magistralei de metrou M6 (1 Mai — Otopeni)” din București și gradul de utilizare a grantului acordat de Comisia Europeană

Adresată: domnului Florin-Vasile Cîțu, prim-ministru al României

De către: senator Ionuț Neagu, secretar al Comisiei pentru  drepturile omului, egalitate de șanse, culte şi minorităţi

Data: 24/03/2021

Obiectul interpelării: Stadiul de implementare a proiectului „Construcția magistralei de metrou M6 (1 Mai — Otopeni)” din București și gradul de utilizare a grantului acordat de Comisia Europeană.


Domnule prim-ministru,

Costurile la care se ridică construirea a 1 kilometru de tronson de metrou sunt de 100 de milioane EUR. La 13 februarie 2019, Comisia Europeană a decis să-i acorde României peste 500 de milioane EUR pentru construția unei secțiuni de 6 km din totalul de 14 km a magistralei de metrou M6 din București, anume tronsonul 1 mai – Otopeni.

Răzpunzând unei interpelări privind construcția magistralei de metrou M6 din București, Comisia Europeană a transmis, la 17 iulie 2020, următoarele:

”În cadrul proiectului „Construcția magistralei de metrou M6 (1 Mai – Otopeni)” din București, Fondul de coeziune sprijină construcția tronsonului cuprins între stațiile 1 Mai și Tokyo cu un grant în valoare de 517 milioane EUR, în timp ce restul proiectului este finanțat din fonduri publice și private naționale.

În conformitate cu principiile gestiunii partajate, statele membre sunt responsabile de punerea în aplicare a proiectelor finanțate din Fondul de coeziune, prin utilizarea sistemelor lor de gestiune și control. Serviciile Comisiei au consultat autoritățile române, care le-au furnizat următoarele informații:

– Achiziția de terenuri: se prevede că cea de a treia procedură de achiziții publice va avea loc în curând. Procedurile anterioare au fost anulate din motive judiciare și administrative.

– Contractul de proiectare și construcție a tronsonului cuprins între stațiile 1 Mai și Tokyo: procedura de achiziții publice a fost lansată la 15 martie 2019. În urma unei contestații depuse de un ofertant necalificat, procedura este încă în curs de desfășurare.

– Contractul de proiectare și construcție a stației Tokyo în direcția Otopeni: anunțurile de participare la licitație și documentația sunt în prezent în curs de examinare de către autoritatea contractantă.

Întârzierile procedurilor de achiziții au condus la o întârziere în ceea ce privește demararea lucrărilor de construcții, prevăzută pentru 15 iunie 2019 conform calendarului inițial. Acest lucru ar putea conduce, de asemenea, la întârzieri în finalizarea proiectului, programată inițial pentru data de 15 iunie 2023. Eligibilitatea cheltuielilor pentru perioada de programare 2014-2020 se încheie în decembrie 2023”[1].

Având în vedere aceste aspecte, vă rugăm respectuos să ne transmiteți:

  1. Care este stadiul actual de implementare a proectului „Construcția magistralei de metrou M6 (1 Mai — Otopeni)” din București, respectiv gradul de utilizare a grantului de 517 milioane EUR acordat României de Comisia Europeană.
  2. Ce decizii au adoptat și ce măsuri practice au întreprins Guvernul dumneavoastră și ministerele cu atribuții în domeniu în vederea bunei implementări în termen a acestui proiect.
  3. Data la care Guvernul României pecononizează încheierea implementării acestui important proiect de infrastructură finanțat generos de Comisia Europeană.

Solicit răspuns în scris.


[1]RO  E-001749/2020 Răspuns oferit de doamna Ferreira în numele Comisiei Europene (17.7.2020)                            https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-9-2020-001749-ASW_RO.html

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Ziua a treia de la Conservative Political Action Conference – CPAC a fost marcată de discursul susținut de Donald Trump, fostul și cel mai probabil viitorul președinte al Statelor Unite ale Americii. Cu acest prilej, președintele AUR George Simion a subliniat că suveranismul trebuie să fie […]
Aflat la Washington DC, senatorul Claudiu Târziu, președintele Consiliului Național de Conducere al Alianței pentru Unirea Românilor, a rostit un discurs la cea de-a cincea ediție a „International Crisis Summit”, eveniment din marja Conservative Political Action Conference – CPAC, cea mai mare conferință a liderilor conservatori […]
În cea de-a doua zi a Conservative Political Action Conference (CPAC), delegația AUR a continuat seria de întâlniri oficiale cu reprezentanți ai Partidului Republican din Statele Unite și cu oficiali europeni, dar și din alte colțuri ale lumii. Președintele AUR, George Simion, a acordat mai multe […]
O delegație a partidului Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) condusă de președintele AUR, deputatul George Simion, se află în perioada 21 – 26 februarie în Washington DC, Statele Unite ale Americii, unde participă la CPAC – Conservative Political Action Conference, cea mai mare conferință a liderilor […]
Președintele Consiliului Național de Conducere al AUR, Claudiu Târziu, a declarat, la Washington DC, că ceea ce se întâmplă zilele acestea în România nu este doar un simplu act politic, ci este un atac asupra instituțiilor statului, asupra competitorilor politici care le sunt potrivnici celor aflați […]
Președintele AUR, George Simion, a transmis, din Statele Unite ale Americii, de la CPAC, un mesaj cu privire la ultimele evoluții de pe scena politică din România. Acesta a spus că ceea ce se întâmplă în România este inimaginabil, un atac asupra democrației. „Ceea ce se […]