Gheorghe-Adrian Cătană – Interpelare – Tranzitul a cel puţin 4 milioane tone de cereale lunar dinspre Ucraina

Adresată: Sorin Mihai GRINDEANU, ministrul TRANSPOTURILOR ȘI INFRASTRUCTURII

De către: Senator Gheorghe Adrian CĂTANĂ

Circumscripția electorală: nr. 34 Sibiu

Grupul parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor

Data: 19/03/2024

Obiectul interpelării: Tranzitul a cel puţin 4 milioane tone de cereale lunar dinspre Ucraina

Stimate domnule ministru,

Cu puțin timp în urmă ați declarat că peste 90% din gările şi haltele din România „arată aproape ca și gara din Mariupol”, semn că practicați o politică de subfinanțare a companiei CFR care conduce la distrugerea ireversibilă a unui pilon al sistemul feroviar din țară.

Înstrăinarea spitalelor CFR, demolarea unor poduri feroviare – de exemplu cel de la Câmpina -,  tăierea a 200 de milioane de euro de la lucrările de infrastructură feroviară ne fac să afirmăm că doriți nici mai mult, nici mai puțin decât falimentarea CFR!

Constatăm că Ministerul Transporturilor a semnat, în ultimele șase luni din 2023 și la începutul anului 2024, contracte pentru livrarea unor trenuri în valoare de 9,9 miliarde de lei., 119 rame electrice plus 16 locomotive electrice pentru suma de 2 miliarde de euro.

 Practic, România va cumpăra, cu bani europeni, 82 de trenuri electrice de la firma poloneză PESA , 37 de trenuri electrice de la compania franceză ALSTOM și încă 16 locomotive electrice de la aceiași francezi.

La organizarea licitațiilor, Autoritatea pentru Reformă Feroviară a impus prin condițiile de achiziție ca mentenanța trenurilor electrice să fie asigurată timp de 15 ani cu posibilitate de prelungire încă 15 ani …Discutând cu reprezentanții PESA, am constatat că nu au intenția de a angaja pentru activitatea de mentenanță nici un muncitor român, bazându-se exclusiv pe cei polonezi, pe motiv că „românii nu au cultura de a face mentenanță”!

Totodată, locațiile în care se vor construi depourile noi nu coincid cu actualele locații ale depourilor pe care CFR la deține în prezent.

Având în vedere cele de mai sus, vă solicit să-mi răspundeți în scris la următoarele întrebări:

  1. De ce depourile deținute de CFR nu au primit buget pe anul 2023?
  2. Sunteți conștient că din cauza lipsei fondurilor ați perturbat desfășurarea unor activități de pază, ecologizare, reparații planificate, în lipsa cărora depourile au intrat într-un proces ireversibil de distrugere?
  3. Pe ce motive ați permis companiei poloneze să construiască depouri noi în loc să le reamenajăm și să le modernizăm pe cele deținute de CFR?
  4. Ați informat sindicatele că, prin aceste politici dispare activitatea în actualele depouri, mulți specialiști din puținii rămași vor rămâne pe drumuri, clădirile, în mare parte de patrimoniu, vor ajunge mormane de moloz, situri contaminate oferite hoților?
  5. În gara Mediaș se află garată o ramă electrică ALSTOM. Întrebând care este destinația, am fost informat că se dorește a se face un soi de laborator de cale. Considerați că se justifică economic pentru compania CFR Infrastructură achiziția unei rame de câteva zei de milioane de euro?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

“A fost o zi lungă și foarte încărcată, pe care am petrecut-o printre fermierii din Ialomița. Din nefericire, nivelul pagubelor înregistrate aici în urma secetei prelungite din acest an este uluitor. Am vorbit cu fermieri care nu vor putea recolta niciun știulete de porumb de pe […]
De ani de zile ascultăm un refren diabolic: boala vacii nebune, gripa aviară,  pesta porcină, aberația covid. În urmă cu un an eram amenințați cu septicemia hemoragică la păstrăvi, o altă balivernă născocită de niște minți diabolice, a căror intenție este să ne lipsească complet de […]
Europarlamentarul Claudiu Târziu, liderul grupului AUR din Parlamentul European și Președintele Consiliului Național de Conducere al Alianței pentru Unirea Românilor vizitează în cursul acestei săptămâni mai multe județe din sudul țării afectate de seceta severă din acest an și de pesta micilor rumegătoare. Scopul turneului este […]
Claudiu Târziu, liderul europarlamentarilor AUR și președintele Consiliului Național de Conducere al partidului, a lansat un manifest pentru salvarea sistemului de educație din România. În prima zi a noului an școlar, eurodeputatul Claudiu Târziu solicită Ministerului Educației elaborarea unei strategii de combatere a analfabetismului la nivel […]
”Economia României, sub conducerea tandemului format din Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă, traversează una dintre cele mai dificile perioade din ultimii ani. Datele economice recente reflectă o serie de provocări majore, cu perspective îngrijorătoare pentru evoluția viitoare. În al doilea trimestru al anului 2024, economia românească […]
Astăzi, în jur de 3 milioane de elevi au început școala, dintre care 180.000 de elevi au început clasa Pregătitoare, fiecare dintre aceștia având propriile vise și aspirații privind viitorul lor de oameni mari, năzuințe pe care statul român ar fi trebuit să le susțină cu […]