Adresată: Sorin Mihai GRINDEANU, ministrul TRANSPOTURILOR ȘI INFRASTRUCTURII
De către: Senator Gheorghe Adrian CĂTANĂ
Circumscripția electorală: nr. 34 Sibiu
Grupul parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor
Data: 19/03/2024
Obiectul întrebării: Ungaria uber ales …
Stimate domnule ministru,
Ungaria a obținut pentru anul 2026 controlul pentru o parte din portul Trieste, informația fiind diseminată încă de anul 2022 de ziarul „Hungary Today”.
Trebui să judecăm reușita Ungariei din perspectiva portului Constanța.
Fluxul preconizat de noua facilitate portuară ungurească din Italia s-ar ridica la peste 2.5 milioane de tone mărfuri operate pe cale ferată și rutieră, transformând portul italian într-unul dintre cele mai importante din Europa Centrală.
Toate guvernele postdecembriste au tratat portul Constanța, cel mai important „asset” logistic al sistemului național de transport, fără o viziune strategică, indiferent de orientarea politică. Astfel încât Vestul și Estul Europei (Ungaria) au găsit soluții alternative pentru portul nostru ocolindu-ne de-a dreptul.
Având în vedere cele de mai sus, vă solicit să-mi răspundeți în scris la următoarele întrebări:
- Care este rolul strategic al portului Constanța pentru economia României în viziunea dumneavoastră?
- Care sunt principalele porturi din Uniunea Europeană concurente portului nostru?
- Care sunt obiectivele pe care v-ați propus să le atingeți în următorii cinci ani privind dezvoltarea portului Constanța?
- Care sunt planurile de investiții prezente și viitoare pe care Guvernul României le are legat de portul Constanța?
Nu există răspunsuri