Refacerea legăturilor cu Republica Populară Chineză
România este una dintre puținele țări din lume care se bucură de simpatie în China. Acest lucru se datorează relațiilor istorice excelente, România fiind a treia țară din lume care a recunoscut Republica Populară Chineză.
În ultimii ani, conducerile politice din țara noastră au ales în mod unilateral și surprinzător să răcească relațiile cu acest partener prieten care devine din ce în ce mai important.
În urmă cu zece ani, China dorea să stabilească relații comerciale și politice cu Uniunea Europeană prin intermediul României.
Ministrul de Externe al Chinei i-a propus prim-ministrului român Victor Ponta finanțarea în condiții avantajoase a următoarelor investiții:
- Modernizarea portului Constanța astfel încât toate mărfurile venite din China pentru țările din Europa să intre prin acest port. România urma să primească toate taxele vamale de intrare a mărfurilor în Europa. Sumele care urmau să fie primate de țara noastră erau uriașe.
- Construcția unei căi ferate de mare viteză, 350km/h pe ruta Curtici-București-Constanța, astfel încât toate containerele cu mărfuri chinezești să plece spre Europa rapede, iar majoritatea TIR-urilor care intrau la noi în țară dinspre vest să fie urcate pe tren și să ajungă în 2.5 ore în București și în 3 ore în Constanța, eliberându-se, astfel, șoselele.
- Finalizarea combinatului OLTCHIM cu producție la capacitatea maximă proiectată, urmând ca toată producția să fie cumpărată de China.
- Construcția unui număr mare de ferme de porci, urmând ca după asigurarea necesarului pieței românești, tot surplusul să fie cumpărat de China.
- Construcția reactoarelor 3 și 4 de la Cernavodă.
Din păcate pentru noi, toate aceste oferte avantajoase au fost refuzate inexplicabil de politicienii români.
Tările din vecinătatea noastră au înțeles avantajele și au ocupat imediat locul la care a renunțat de bunăvoie România.
China a cumpărat portul Pireu din Grecia. Cea mai mare investiție din istoria Ungariei e facuta de China, într-o fabrică imensă de baterii pentru mașinile electrice. Tot în Ungaria, China construiește cea mai mare universitate din Europa.
Distrubuția mărfurilor chinezești în Europa se va face prin Polonia.
Cea mai important legătură terestră comercială din lume, noul drum al mătăsii va ocoli România. În Europa, din portul Pireu, drumul mătăsii va trece prin Bulgaria, Serbia, Ungaria, Slovacia și Polonia. Între Belgrad și Budapesta deja se construiește cu sprijin chinezesc o cale ferată de mare viteză.
Putem observa cum politicienii români au izolat România.
România nu permite firmelor chinezești să participe la licitații importante.
În toamnă noul ambassador al Chinei la București, Excelența Sa HAN Chunlin nu a fost primit la Ministerul de Externe ca să-și prezinte scrisorile de acreditare timp de 2 luni, fiind primit până la urmă de un Secretar de Stat de rang II.
Acesta a fost doar unul dintre gesturile urâte ale diplomației române.
Diplomația chinezească a reușit în mod efficient să pacifice traseul Asiatic al drumului mătăsii. Războaiele din Afghanistan, Irak, Iran și Siria s-au încheiat. Iranul a făcut pace cu Arabia Saudită.
Țările situate pe traseul noului drum al mătăsii vor avea avantaje mari și o dezvoltare rapidă.
Țările importante din vestul Europei, precum Germania sau Franța, chiar și Statele Unite ale Americii, au legături economice și culturale Importante cu China.
Președintele Macron al Franței a vizitat China săptămâna trecută.
China are o dezvoltare extraordinară în toate domeniile, în special în dezvoltarea inteligenței artificiale și a tehnologiilor viitorului.
Fac apel la conducerea politică a țării noastre să reface în cel mai scurt timp legăturile de prietenie cu China și să dezvolte relațiile economice, culturale și politice pe baza avantajului și a respectului reciproc.
Nu există răspunsuri