Dumitrina Mitrea – întrebare către Ministrul Transporturilor și Infrastructurii – Clarificări asupra situației lucrărilor la Autostrada A7

Adresată: Ministrului Transporturilor și Infrastructurii,

               Sorin Mihai GRINDEANU

De către:  Dumitrina MITREA,

                Deputat AUR, circumscripția nr. 29 Neamț

Data: 25.01.2023

 Obiectul sesizării: Clarificări asupra situației lucrărilor la Autostrada A7

                                           Stimate Domnule Ministru,

               Conform informațiilor publice, cunoaștem că Asocierea S.C. SA & Pe Construct S.R.L. – S.C. Spedition UMB S.R.L. – S.C. Tehnostrade S.R.L. a câștigat 10 dintre cele 13 loturi scoase până acum la licitație pe autostrada A7, Ploiești-Siret, iar aceste societăți ar urma să construiască autostrada între Buzău și Pașcani, pe o lungime de 255,73 de kilometri.

             Dar, la începutul acestui an, au fost formulate contestații vis—a- vis de acestă licitație, prin intermediul cărora se contestă capacitatea acestor societăți de a se mobiliza simultan rezonabil pe toate tronsoanele câștigate. De altfel, o asociere anonimă din județul Neamț, Danlin XXL-InterTranscom Impex, a depus contestație pe 10 ianuarie pe toate cele trei tronsoane câștigate de asocierea mai sus menționată între Bacău și Pașcani, motivând că executantul, constructorul UMB nu are resursele tehnice necesare pentru a lucra simultan pe cele 10 loturi ale Autostrăzii Moldovei.

              Temerea multor actori din domeniu construcțiilor este generată de faptul că UMB ar urma să neglijeze celelalte șantiere pe care are angajate lucrări, acesția susținând că resursele tehnice, utilajele și echipamentele propuse de către ofertantul Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB – Tehnostrade nu dovedesc capacitatea tehnică a acestuia de a realiza în mod simultan mai multe contracte care se execută în același timp.

               Ținând cont de cele mai sus menționate, dublate de faptul că proiectul Autostrăzii A7 este imperios necesar a fi finalizat, cu atât mai mult cu cât de ruta de la Ploiești până la Pașcani (circa 335 de km) a fost prinsă pe finanțare prin PNRR, iar asta înseamnă că, pentru a nu pierde finanțarea, toate tronsoanele trebuie construite contra-cronometru – să fie gata până în 2026, vă solicit să îmi răspundeți la următoarele întrebare:

  1. Garantați că nu vor exista întârzieri în efectuarea lucrărilor la toate  tronsoanele licitate si adjudicate?
  2. Garantați că societatea declarată câștigătoare în urma procedurii de licitație iși va putea onora în integralitate si la timp obligatiile, inclusiv pe toate celelate șantiere unde are agrenate lucrări?
  3. În situația in care vor apărea probleme, precum cele expuse anterior cine  va fi responsabil, dacă sunt luate deja în calcul a se lua măsuri pentru astfel de situații neconforme si care vor fi aceste măsuri?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

“Să facem puțină lumină între prostiile debitate de unii la televizor: 1. CCR a validat primul tur de scrutin pentru alegerile prezidențiale DUPĂ ce a primit informarea necesară de la CSAT pe baza documentelor ”desecretizate” ieri. Deci nu se poate pronunța iarăși pe speță, la cererea […]
“În Germania asocierea între Stânga, Dreapta și Ecologiști a fost numită Coaliția Semafor, după culorile însemnelor electorale, roșu, galben și verde. Fiindcă sistemul care ne-a adus criza de azi e tot mai fărămițat în țările europene, dar nici nu lasă puterea din mână, la un moment […]
Elena Lasconi și USR au demonstrat din nou că vor să conducă România nu prin dialog, ci prin cenzură și intimidare. Într-un gest scandalos, candidata USR la alegerile prezidențiale a interzis accesul postului România TV la o conferință de presă, arătând clar că respectul față de […]
Poporul român a votat de Ziua Națională, într-un număr mare, pentru forțele suveraniste. Prin votul lor, românii au decis să scoată PSD și PNL de la o guvernare majoritară. Românii și-au făcut vocea auzită, pentru prima oară de mult timp încoace. Ne aflăm într-un moment pe […]
Președintele AUR, George Simion, a purtat pe 3 decembrie discuții cu reprezentanți ai domeniilor cheie din statul român, cu privire la prioritățile din viitoarea legislatură parlamentară. De asemenea, au fost făcuți primii pași pentru crearea Mișcării pentru Reconstrucția României. „Facem un pas către partenerii noștri sociali […]
Claudiu Târziu, europarlamentar și președintele Consiliului Național de Conducere al AUR, atrage atenția asupra faptului că în ultimele zece zile am putut vedea pe viu o campanie sălbatică de dezinformare îndreptată împotriva mișcării suveraniste din România. Claudiu Târziu a explicat: “Știri complet false despre o așa-zisă […]