Dumitrina Mitrea – întrebare către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii – Clarificări privind o serie de incidente la CFR Călători

Adresată: Domnului  Ministru al Transporturilor și Infrastructurii,

               Sorin Mihai GRINDEANU

De către:  Doamna Dumitrina MITREA,

                Deputat AUR, circumscripția nr. 29 Neamț

Obiectul întrebării: Clarificări privind o serie de incidente la CFR Călători

                                              Stimate Domnule Ministru,

         Doresc să vă aduc la cunoștință o serie de incidente, deloc cu iz pozitiv, la care am luat sau am fost parte, în ultima perioadă de timp cu CFR Călători.

         Astfel, în data de 17.04.2023, am achiziționat un bilet de tren la clasa a 2-a, întrucât la clasa 1-a nu mai erau locuri disponibile, pentru a mă deplasa cu trenul IR 1754 de la Roman la București, a doua zi având activitate parlamentară la Camera Deputaților. Biletul emis de către CFR Piatra Neamț era unul fără vagon și fără loc, deși discuția purtată cu funcționara de la Gara Piatra Neamț a fost că, dacă nu sunt locuri la clasa 1 optez pentru un bilet cu loc la clasa a 2-a, iar explicațiile primite de la șeful de tren au fost de-a dreptul aberante și anume:

  1. CFR emite bilete fără loc și fără vagon în trenurile care circulă în România – și, dacă acest lucru este adevărat, CFR încalcă drepturile călătorilor care urcă cu un bilet emis de către CFR – aceste drepturi fiind:
  2. călătorul se va urca în tren cu bilet valabil emis de CFR și se va așeza pe locul și în vagonul stipulat pe bilet
  3. călătorul are dreptul de a avea un singur bagaj pe care îl va depozita în locul de bagaje aflat în vagonul înscris pe bilet
  4. călătorul nu are voie să se sprijine de ușile de deschidere între vagoane
  1.  CFR nu are vagoane suficiente să suplimenteze rutele aglomerate
  2. unica mea soluție fiind aceea de a sta pe un loc pe care îl găsesc liber până mă ridică ocupantul locului atunci când va urca în tren, apoi caut un alt loc liber și tot așa… până ajung la București…

        După Ploiești, ultima stație de oprire a trenului, am mers prin cele 15 vagoane și împreună cu un alt coleg am numărat toate locurile goale și erau 44 de locuri fără nici un ocupant, iar la clasa 1, unde ar fi trebuit să mi se emită loc erau 2 locuri goale pe care se odihneau nepăsători șeful de tren și conductorul

          Continui cu o altă situație incomodă, în data de 29.04.2023 am ajuns din delegația de la Consiliul Europei la București, iar la ora 6:20 PM am vrut să iau bilet de tren spre Roman. La ghișeu era o doamnă care mi-a respins carnetul de călătorie (deputat) și mi-a indicat să mi-l completez singură închizându-mi în față geamul și plecând fără nici o justificare. Până la plecarea trenului erau 25 minute, iar ghișeele libere aveau cozi infernale. Doresc să vă semnalez că nu a fost prima data când mi s-a închis geamul în față, chiar am fost acuzată că fac abuz de putere că arăt carnetul cu biletele de călătorie pentru deputați și legitimația.

           În data de 01.05.2023 în trenul IR1656, șeful de tren a chemat poliția deoarece un călător care plătise la clasa a-2-a s-a așezat pe un loc liber la clasa 1. A fost obligat să plătească amendă cu dublarea sumei biletului pe care îl avea achiziționat deja. La întrebarea de ce a plătit călătorul acea sumă, șeful de tren a replicat că acestea sunt tarifele practicate în interiorul garniturii de tren. Apoi, mi-au solicitat să mă legitimez, să le spun cine sunt și de ce pun întrebări. După legitimare, și-au schimbat declarația afirmând că acel călător, de fapt, nu a vrut să plece la clasa a 2-a și că a plătit diferență de bilet, deși călătorul a fost mutat obligatoriu la clasa a 2-a.

         Ținând cont de cele mai sus menționate și expuse anterior, vă rog, domnule ministru, să îmi răspundeți la următoarele întrebări:

  1. Ce măsuri aveți în vedere a fi luate în cazul celor trei incidente relatate?
  2. Ce soluții aveți în vedere pentru a nu se mai întâmpla astfel de incidente călătorilor care circulă cu trenurile în România?  Cu precizarea imperios necesară că aceste trenuri sunt sub orice critică în ceea ce privește lipsa de curățenie și igienă minimă.
  3. Care va fi soluția pentru a evita aglomerarea și de a nu mai obliga un pasager să plătească un bilet întreg și să primescă, în schimb – ZERO servicii?
  4. Cum veți rezolva problema atitudinii angajaților CFR care consideră un fapt normal un comportament precum al vătafilor pe propria moșie, ce denotă un profund dispreț pentru călători?
  5. Ce măsuri se vor lua pentru nu se mai încălca drepturilor călătorilor care circulă cu trenul în Romania?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Valeriu Munteanu, deputat și vicepreședinte AUR, îi răspunde lui Frank-Walter Steinmeier, președintele Germaniei, care a […]
Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) anunță că a strâns peste 200.000 de semnături pentru Călin […]
“De ani de zile ați demonstrat o abilitate remarcabilă de a găsi pretexte și de […]
Petrișor Peiu, senator AUR, atrage atenția asupra unei realități economice care riscă să aibă efecte […]
Deputatul AUR Gianina Șerban, vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor, a avut vineri, 21 februarie 2025, o […]