Darius Pop – întrebare către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii – Numărul total de kilometri de cale ferată de mare viteză dați în folosință în anul 2023

Către: Domnul Sorin-Mihai GRINDEANU, ministrul transporturilor și infrastructurii

 De la: Domnul Darius POP, deputat în circumscripția electorală nr.26 Maramureș

Obiectul întrebării: Numărul total de kilometri de cale ferată de mare viteză dați în folosință în anul 2023

Stimate domnule ministru,

La 1 decembrie 2023, la 105 ani de la Marea Unire, România nu are nicio magistrală CFR  de mare viteză, până la 160 km/h, complet modernizată între Muntenia, Moldova și Transilvania!

Pe calea ferată, radiografia infrastructurii arată o întârziere și mai mare cauzată de lipsa de interes și viziune pentru transportul feroviar a celor care au condus timp de trei decenii Ministerul Transporturilor – practic, doar pe tronsoanele București – Constanța și Sighișoara – Curtici trenurile ating o viteză care să le apropie de valoarea europeană, restul distanțelor sunt parcurse în timpi ce depășesc cu mult indicatorii de dinainte de 1989.

Având în vedere că la începutul anului trecut promiteați, prin CFR, pe pagina ClubFeroviar, cu “100 kilometri recepționați, mai mulți decât la autostrăzi”, vă rog să îmi transmiteți, domnule ministru, câți kilometri de cale ferată reconstruită pentru viteze de maximum 160 km/h au fost recepționați în anul 2023 și pe ce trasee, precum și care este stadiul lucrărilor pe coridorul principal Constanța-Curtici –  câte loturi se află în reconstrucție, câte au depășit termenii de realizare prevăzuți în contracte, pe ce sectoare și care sunt cauzele întârzierilor. De asemenea, vă rog să îmi precizați care este suma totală a penalităților plătite către statul român de către firmele care au câștigat licitațiile de reconstrucție.

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) a prezentat sâmbătă, 12 octombrie, în cadrul evenimentului ”AUR pentru Oltenia”, candidații pentru alegerile parlamentare din judeţele Dolj, Mehedinţi, Gorj, Olt și Vâlcea. La eveniment au participat George Simion, președintele AUR, candidat la alegerile prezidenţiale, și Claudiu Târziu, europarlamentar AUR și […]
Nelu Tătaru, unul dintre cele mai toxice personaje din politica românească, vârful de lance al criminalilor care au dictat închiderea în case a românilor în timpul pandemiei, a ajuns pe mâna procurorilor DNA. Cum, la ordinul stăpânilor de la OMS, circul cu purtarea măștilor pe față […]
Petrișor Peiu, propunerea AUR pentru Ministerul Economiei Naționale, atrage atenția asupra faptului că săptămâna trecută guvernul PSD-PNL a anunțat o „mare victorie”: grupul energetic numărul 5 Rovinari, din cadrul Complexului Energetic Oltenia, este gata să fie pus în funcțiune şi să fie conectat la Sistemul Energetic […]
“În ultimele săptămâni, a apărut în spațiul public o posibilă tranzacție comercială cu implicații profunde asupra securității energetice a României. Este vorba despre vânzarea companiei de furnizare de gaze și energie electrică E.ON România către compania maghiară de stat MVM, controlată direct de guvernul Viktor Orban. […]
Delegația AUR în Parlamentul European a susținut în această săptămână o conferință de presă în cadrul căreia au fost abordate teme privind viitorul european al Republicii Moldova, întârzierea procesului de aderare a României la Spațiul Schengen și restricțiile vamale impuse de Germania, precum și dublul standard […]
După scandalul Nordis, care a lovit puternic în PSD, astăzi vedem că unul dintre liderii PNL este prins într-un scandal de corupție. Sinistrul pandemiei Nelu Tătaru, cel care a condus ministerul sănătății și care a introdus alături de prietenul său Arafat sacii negri de plastic pentru […]