Dan Tanasă – întrebare parlamentară către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii – Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă CFR Marfă S.A. – o companie strategică.

Către:  Domnul Sorin Mihai Grindeanu, Viceprim-Ministru, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii

De la: Dan Tanasă, Deputat AUR, circumscripția electorală 28 Mureș

Subiectul întrebării: Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă CFR Marfă S.A. – o companie strategică

Stimate Domnule Viceprim-Ministru,

                O scrisoare trimisă de Comisia Europeană, în data de 11 mai 2021, către Reprezentanța permanentă a României la UE, arată că Guvernul și-a asumat, desființarea S.N.T.F.M. CFR Marfă S.A. Se confirmă angajamentul autorităților române de a desființa, prin transferarea a 23% din materialul rulant către societatea Rofersped S.A. (la care statul român deține 98% din acțiuni), la final, aceasta urmând să fie privatizată. CFR Marfă va transfera către Rofersped SA o parte din patrimoniu sub formă de majorare de capital, dar şi o parte dintre contracte, respectiv va prelua 41% din volumul transportat de CFR Marfă, iar restul contractelor vor fi cedate deliberat către competitorii privați, potrivit informațiilor apărute în mass-media la vremea respectivă.  Autoritățile române s-au angajat să privatizeze Rofersped după ce acesta primește activele necesare de la CFR Marfă, printr-un plan de recuperare care ar avea loc în mai multe etape. Într-o primă fază, autoritățile române ar recupera în natură o parte din ajutorul ilegal în contextul procedurilor în curs de pre-insolvabilitate a companiei CFR Marfă. Într-o a doua fază, după finalizarea recuperării parțiale în natură, autoritățile române ar lichida CFR Marfă, care și-ar înceta activitățile și ar ieși de pe piață”, după cum este menționat în documentul respectiv. De asemenea, se estimează că dimensiunea forței de muncă a Rofersped s-ar situa la jumătate din numărul angajaților S.N.T.F.M. CFR Marfă S.A.

            Conform datelor publice, bugetul S.N.T.F.M. CFR Marfă S.A. pentru anul 2022, prevede pierderi echivalente cu peste 83 de milioane de euro, în creștere cu 30% față de cele consemnate în 2021. După ce anul trecut au avut loc concedieri masive, pentru acest an sunt prognozate angajări (un plus de 49 de salariați!). Totodată, cresc cu 4,29% și cheltuielile aferente contractului de mandat (indemnizația directorului general) și ale altor organe de conducere și control, comisii, comitete, de la 583 mii lei la nivelul anului 2021 la 608 mii lei în cursul acestui an și crește valoarea bonusurilor, de la 15.061 mii lei anul trecut la 18.742 mii lei în anul curent.

            Domnule Viceprim-Ministru, vă solicit să îmi comunicați dacă luați în calcul în actualul context al războiului din Ucraina, ca autoritate a statului român, să lichidați compania strategică  S.N.T.F.M. CFR Marfă S.A.?

            Ucraina a solicitat României și Moldovei să preia exportul de cereale, pe calea ferată, întrucât porturile ucrainene de la Marea Neagră sunt blocate de către Rusia, sunteți de acord cu această cerere?

            Câți angajați are la acest moment S.N.T.F.M. CFR Marfă S.A. ?

            Ce impact social și economic ar avea faptul că S.N.T.F.M. CFR Marfă S.A. și-ar înceta activitățile și ar ieși de pe piață?

            Ce cotă de piață mai are la acest moment S.N.T.F.M. CFR Marfă S.A.?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) solicită ministrului Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu, să obțină un calendar clar privind eliminarea vizelor SUA pentru cetățenii români, în urma întrevederii cu secretarul de stat american Antony Blinken, programată să aibă loc marți. Acest subiect nu mai trebuie să fie tergiversat […]
Expertul în energie Dian Popescu a prezentat, în cadrul unei conferințe organizate de AUR la Palatul Parlamentului având ca temă: ˝Cartea Neagră a guvernării Ciucă. Comemorarea unui an de la instalarea guvernului PNL-PSD-UDMR˝, semnificația vizitei delegației OMV Petrom la Palatul Cotroceni. „OMV are 850 MW putere […]
Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) atrage atenția că decizia Guvernului Ciucă privind majorarea salariului minim brut nu rezolvă problema sistemică, ci doar întreține o masă de manevră în cheie electorală. Soluția corectă ce oferă predictibilitate și stabilitate este cea propusă de AUR, ca venitul minim garantat […]
Adresată:  Domnului PETRE DAEA, Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale De către domnul senator:  Dorinel COSMA Circumscripția electorală: Nr. 7, Botoșani Data: 17.11.2022 Obiectul întrebării: Reiterearea întrebării parlamentare nr. 1559/a din  14.9.2022  privind situația reală a sistemului de irigații din județul Botoșani Stimate domnule Domnule Ministru, Având […]
Adresată: Domnului Barna TÁNCZOS, Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor De către:  Senator Andrei HANGAN Circumscripţia electorală: nr. 9 Brăila Grupul parlamentar: AUR Şedința Senatului din data de: 16.11.2022 Obiectul întrebării: Intensificarea furturilor de lemne Stimate domnule Ministru, În pragul sezonului rece și cu apariția scumpirilor care, […]
Adresată: Domnului Nicu MARCU, Președinte Autoritatea de Supraveghere Financiară De către: Domnul Senator Sorin Cristian MATEESCU Circumscripţia electorală nr.14 Constanța Grupul  Parlamentar  AUR – Senat şi prezentată în şedinţa Plenului din 23.11.2022       Obiectul întrebării: amendarea diferitelor companii de asigurări Domnule Președinte , în ultima perioadă […]