Dan Tanasă – întrebare parlamentară către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii – Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă CFR Marfă S.A. – o companie strategică.

Către:  Domnul Sorin Mihai Grindeanu, Viceprim-Ministru, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii

De la: Dan Tanasă, Deputat AUR, circumscripția electorală 28 Mureș

Subiectul întrebării: Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă CFR Marfă S.A. – o companie strategică

Stimate Domnule Viceprim-Ministru,

                O scrisoare trimisă de Comisia Europeană, în data de 11 mai 2021, către Reprezentanța permanentă a României la UE, arată că Guvernul și-a asumat, desființarea S.N.T.F.M. CFR Marfă S.A. Se confirmă angajamentul autorităților române de a desființa, prin transferarea a 23% din materialul rulant către societatea Rofersped S.A. (la care statul român deține 98% din acțiuni), la final, aceasta urmând să fie privatizată. CFR Marfă va transfera către Rofersped SA o parte din patrimoniu sub formă de majorare de capital, dar şi o parte dintre contracte, respectiv va prelua 41% din volumul transportat de CFR Marfă, iar restul contractelor vor fi cedate deliberat către competitorii privați, potrivit informațiilor apărute în mass-media la vremea respectivă.  Autoritățile române s-au angajat să privatizeze Rofersped după ce acesta primește activele necesare de la CFR Marfă, printr-un plan de recuperare care ar avea loc în mai multe etape. Într-o primă fază, autoritățile române ar recupera în natură o parte din ajutorul ilegal în contextul procedurilor în curs de pre-insolvabilitate a companiei CFR Marfă. Într-o a doua fază, după finalizarea recuperării parțiale în natură, autoritățile române ar lichida CFR Marfă, care și-ar înceta activitățile și ar ieși de pe piață”, după cum este menționat în documentul respectiv. De asemenea, se estimează că dimensiunea forței de muncă a Rofersped s-ar situa la jumătate din numărul angajaților S.N.T.F.M. CFR Marfă S.A.

            Conform datelor publice, bugetul S.N.T.F.M. CFR Marfă S.A. pentru anul 2022, prevede pierderi echivalente cu peste 83 de milioane de euro, în creștere cu 30% față de cele consemnate în 2021. După ce anul trecut au avut loc concedieri masive, pentru acest an sunt prognozate angajări (un plus de 49 de salariați!). Totodată, cresc cu 4,29% și cheltuielile aferente contractului de mandat (indemnizația directorului general) și ale altor organe de conducere și control, comisii, comitete, de la 583 mii lei la nivelul anului 2021 la 608 mii lei în cursul acestui an și crește valoarea bonusurilor, de la 15.061 mii lei anul trecut la 18.742 mii lei în anul curent.

            Domnule Viceprim-Ministru, vă solicit să îmi comunicați dacă luați în calcul în actualul context al războiului din Ucraina, ca autoritate a statului român, să lichidați compania strategică  S.N.T.F.M. CFR Marfă S.A.?

            Ucraina a solicitat României și Moldovei să preia exportul de cereale, pe calea ferată, întrucât porturile ucrainene de la Marea Neagră sunt blocate de către Rusia, sunteți de acord cu această cerere?

            Câți angajați are la acest moment S.N.T.F.M. CFR Marfă S.A. ?

            Ce impact social și economic ar avea faptul că S.N.T.F.M. CFR Marfă S.A. și-ar înceta activitățile și ar ieși de pe piață?

            Ce cotă de piață mai are la acest moment S.N.T.F.M. CFR Marfă S.A.?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

”Astăzi, cadrele medicale au ieșit din nou în stradă. Cei care ar trebui să reprezinte o categorie prioritară pentru statul român se văd umiliți de către cei care administrează domeniul sănătății. Revendicările colegilor mei aflați în stradă sunt normale, acestea fiind lucruri de bun simț care […]
Propunerea europarlamentarului AUR Claudiu Târziu, președinte al Consiliului Național de Conducere al Alianței pentru Unirea Românilor, vine la finalul unei săptămâni în care acesta a vizitat mai multe județe afectate de secetă în sudul României și a discutat cu agricultori, specialiști și reprezentanți ai comunităților devastate […]
Președintele AUR, George Simion, a prezentat joi, la Turceni, în județul Gorj, planul de măsuri pentru domeniul energetic. Liderul AUR a declarat că dacă vrem să avem industrie, atunci trebuie să ne gândim la acele industrii care funcționează cu resursele noastre. „Trebuie să exploatăm toate resursele […]
Aflat la Orodel, județul Dolj, în cea de-a treia zi a campaniei pe care o întreprinde în județele din sudul României afectate de secetă și de pesta micilor rumegătoare, președintele Consiliului Național de Conducere al AUR și liderul delegației partidului în Parlamentul European, Claudiu Târziu, a […]
Cum mai toate comentariile iscate de cartea senatorului Ciucă seamănă între ele, nu mă voi apuca acum să le repet. Mă voi mărgini să fac câteva considerații pe care genul acesta de carte le îndreptățește. Ce îi reproșez autorului Ciucă nu e lipsa de talent, pe […]
”Candidații pentru alegerile prezidențiale din acest an au o foarte mare problemă, din ceea ce văd, cu privire la școlile absolvite. Primul a fost Marcel Ciolacu, cel care fuge și nu își prezintă diploma de BAC. De ar fi fost singurul mai ziceam. Dar, ce am […]