Dan Tanasă – întrebare către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii – Starea lucrărilor pe segmentul de autostradă Margina-Holdea

Către: Domnul Sorin Mihai GRINDEANU, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii
De la: Dan TANASĂ, Deputat AUR, circumscripția electorală 28 Mureş
Subiectul întrebării: Starea lucrărilor pe segmentul de autostradă Margina-Holdea

Stimate domnule Ministru,

Un alt an va trece fără a vedea finalizarea autostrăzii între Nădlac și Sibiu și cu aceleași probleme în zona Margina-Holdea, un segment lipsă de doar 10 kilometri pe care România nu a reușit să-l construiască în cadrul a două Programe Operaționale UE, responsabilitatea finalizării revenind acum UMB în cadrul PNRR.
Apropierea Sărbătorilor de iarnă aduce acasă, cel mai probabil, sute de mii de români care lucrează în străinătate, generând, pe lângă cozile de la punctele de trecere a frontierei cu Ungaria (decizia Schengen nu ține de România), pierderi de timp semnificative pentru șoferii care așteaptă la ieșirea de pe Autostrada A1 și la intrarea pe DN68A la Margina, în județul Timiș.


Conform informațiilor publice, recent șoferii au recurs chiar la apelurile către numărul de urgență 112 din cauza cozilor formate la ieșirea de pe A1. Aceste probleme de trafic sunt recurente și în lunile de vară, în iulie și mai ales în august, perioade caracterizate de trafic intens pe A1, atât către, cât și dinspre Nădlac II.

Contractul pentru proiectarea și execuția lotului Margina (Timiș) -Holdea (Hunedoara) a fost semnat în octombrie 2022 cu Asocierea UMB (România) -EuroAsfalt (Bosnia Herțegovina)/ în asociere pentru experința pe tuneluri, UMB neavând tunel în portofoliu. Ordinul pentru începerea proiectării s-a dat pe 5 decembrie 2022, iar în noiembrie 2023 UMB avea termen pentru predarea proiectului tehnic pe baza căruia să se dea Autorizația de Construire, ceea ce încă nu s-a întâmplat. Termenul de execuție este de 34 luni.


În acest context, domnule Ministru, vă rog să îmi răspundeți la următoarele întrebări:

1.Care sunt motivele care au dus la incapacitatea României de a construi cei 10 kilometri lipsă ai autostrăzii între Nădlac și Sibiu în cadrul a două Programe Operaționale UE?
2.Cum intenționează Ministerul Transporturilor să monitorizeze și să accelereze procesul de finalizare a acestui segment al autostrăzii, având în vedere că acesta este acum inclus în calendarul PNRR?
3.Există demersuri concrete pentru a asigura colaborarea eficientă cu UMB și pentru a evita întârzierile, astfel încât autostrada să fie finalizată conform termenelor stabilite în cadrul PNRR?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Europarlamentarul Claudiu Târziu, liderul grupului AUR din Parlamentul European și Președintele Consiliului Național de Conducere al Alianței pentru Unirea Românilor vizitează în cursul acestei săptămâni mai multe județe din sudul țării afectate de seceta severă din acest an și de pesta micilor rumegătoare. Scopul turneului este […]
Claudiu Târziu, liderul europarlamentarilor AUR și președintele Consiliului Național de Conducere al partidului, a lansat un manifest pentru salvarea sistemului de educație din România. În prima zi a noului an școlar, eurodeputatul Claudiu Târziu solicită Ministerului Educației elaborarea unei strategii de combatere a analfabetismului la nivel […]
”Economia României, sub conducerea tandemului format din Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă, traversează una dintre cele mai dificile perioade din ultimii ani. Datele economice recente reflectă o serie de provocări majore, cu perspective îngrijorătoare pentru evoluția viitoare. În al doilea trimestru al anului 2024, economia românească […]
Astăzi, în jur de 3 milioane de elevi au început școala, dintre care 180.000 de elevi au început clasa Pregătitoare, fiecare dintre aceștia având propriile vise și aspirații privind viitorul lor de oameni mari, năzuințe pe care statul român ar fi trebuit să le susțină cu […]
În calitate de europarlamentar român și de membru al Comisiei pentru agricultură și dezvoltare rurală din Parlamentul European, merg pe teren să discut cu agricultorii despre seceta catastrofală de anul acesta și dezastrul provocat de pesta oilor. Trebuie să identificăm și să aplicăm rapid soluțiile de […]
“Prețul fiecărui obiect care se produce în România și al fiecărui serviciu pe care o companie românească îl face este influențat în mod determinant de costul finanțării și cel al energiei. Companiile românești plătesc cele mai mari dobânzi din Uniunea Europeană la creditele pe care le […]