Dan Tanasă – întrebare către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii – Riscul pierderii finanțărilor pentru căile ferate din România

Către: Domnul Sorin Mihai GRINDEANU, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii
De la: Dan TANASĂ, Deputat AUR, circumscripția electorală 28 Mureş
Subiectul întrebării: Riscul pierderii finanțărilor pentru căile ferate din România

Stimate domnule Ministru,

Consiliul Concurenței trage un semnal de alarmă în legătură cu subfinanțarea infrastructurii feroviare din România și pierderea de fonduri europene dacă nu se iau urgent măsuri pentru oprirea degradării rețelei feroviare. Avertismentul este cuprins în Studiul recent al Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar.
Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar (CNSDF) din cadrul Consiliului Concurenţei atrage atenția că accesarea fondurilor europene trebuie să fie un obiectiv prioritar al autorităților din Transporturi ca să asigure resursele pentru modernizarea infrastructurii feroviare și astfel a creșterii siguranței și calității serviciilor de transport de călători și de marfă pe calea ferată. CNSDF recomandă în cel mai recent studiu mai multe măsuri pentru modernizarea transportului feroviar din România și evidențiază riscul pierderii de bani europeni în caz contrar și subfinanțarea continuă a infrastructurii de cale ferată din fonduri publice.
Infrastructura feroviară din România este subfinanţată, astfel că este împiedicată întreţinerea, repararea şi reînnoirea liniilor de cale ferată şi duce la creşterea restricţiilor de viteză şi la degradarea reţelei feroviare. Acestea au un impact direct asupra siguranţei şi a timpului de transport pe calea ferată. Este importantă recuperarea întârzierilor privind lucrările de întreţinere, reparare şi reînnoire şi este vitală alocarea fondurilor necesare pentru a se respecta graficele de realizare a acestor lucrări, prevăzute în documentele destinate dezvoltării sectorului feroviar.
 În acest context, domnule Ministru, vă rog să îmi răspundeți la următoarele întrebări:

1)Care sunt principalele proiecte de renovare și reînnoire a liniilor ferate din România în acest moment?
2)Care sunt sumele alocate din bugetul Ministerului pentru modernizarea și electrificarea căilor ferate din România?
3)Dacă există proiecte privind construirea unor noi linii de cale ferată în România?
4)Care sunt perspectivele privind căile ferate de mare viteză în România? Când vor fi acestea construite și care sunt fondurile alocate pentru asemenea proiecte?
5)Cum veți evita pierderea banilor europeni alocați transportului feroviar?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Alianța pentru Unirea Românilor și-a lansat sâmbătă, 15 iunie, candidatul la alegerile prezidențiale, în persoana lui George Simion. Evenimentul a avut loc la Arenele Romane, în prezența a peste 7.000 de membri și simpatizanți AUR. „Noi știm să depunem efort. Poate de aceea sunt singurul care […]
Președintele Consiliului Național de Conducere al AUR, Claudiu Târziu, a declarat astăzi, la Bruxelles, că au trecut trei zile de la închiderea urnelor și, totuși, președintele AEP Toni Greblă refuză să explice de ce nu se anunță rezultatele finale. „Încercăm să înțelegem cum e posibil ca […]
Adrian Axinia, deputat AUR, a atras atenția, în cadrul unei declarații susținută la Bruxelles, asupra numărului uriaș de voturi declarate nule atât la alegerile europarlamentare, cât și la cele locale. „România este un stat capturat, iar puterea politică de la București, efectiv, a asasinat democrația. Spun […]
Prim-vicepreședintele AUR, Marius Lulea, susține că democrația este pusă sub semnul întrebării, în contextul în care 5% din voturile românilor exprimare la alegerile europarlamentare au fost anulate. „Într-un stat condus de hoți, nu se putea altfel decât ca aceste alegeri să fie fraudate, pornind de la […]
AUR a reușit la alegerile din 9 iunie un scor istoric. După doar 4 ani de la înființare, AUR este a doua forță politică a României după alianța comasaților. Am reușit ca în 4 ani de zile aproape să ne triplăm numărul de voturi obținute, de […]
Au trecut mai bine de 15 ore de când s-au închis urnele, iar Biroul Electoral Central refuză să publice rezultate parțiale oficiale. Între timp, sunt răspândite date neverificate, care induc intenționat lumea în eroare. Pe site-uri specializate sunt încărcate procese verbale neverificate, fără să se fi […]