Dan Tanasă – întrebare către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii – Riscul pierderii finanțărilor pentru căile ferate din România

Către: Domnul Sorin Mihai GRINDEANU, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii
De la: Dan TANASĂ, Deputat AUR, circumscripția electorală 28 Mureş
Subiectul întrebării: Riscul pierderii finanțărilor pentru căile ferate din România

Stimate domnule Ministru,

Consiliul Concurenței trage un semnal de alarmă în legătură cu subfinanțarea infrastructurii feroviare din România și pierderea de fonduri europene dacă nu se iau urgent măsuri pentru oprirea degradării rețelei feroviare. Avertismentul este cuprins în Studiul recent al Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar.
Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar (CNSDF) din cadrul Consiliului Concurenţei atrage atenția că accesarea fondurilor europene trebuie să fie un obiectiv prioritar al autorităților din Transporturi ca să asigure resursele pentru modernizarea infrastructurii feroviare și astfel a creșterii siguranței și calității serviciilor de transport de călători și de marfă pe calea ferată. CNSDF recomandă în cel mai recent studiu mai multe măsuri pentru modernizarea transportului feroviar din România și evidențiază riscul pierderii de bani europeni în caz contrar și subfinanțarea continuă a infrastructurii de cale ferată din fonduri publice.
Infrastructura feroviară din România este subfinanţată, astfel că este împiedicată întreţinerea, repararea şi reînnoirea liniilor de cale ferată şi duce la creşterea restricţiilor de viteză şi la degradarea reţelei feroviare. Acestea au un impact direct asupra siguranţei şi a timpului de transport pe calea ferată. Este importantă recuperarea întârzierilor privind lucrările de întreţinere, reparare şi reînnoire şi este vitală alocarea fondurilor necesare pentru a se respecta graficele de realizare a acestor lucrări, prevăzute în documentele destinate dezvoltării sectorului feroviar.
 În acest context, domnule Ministru, vă rog să îmi răspundeți la următoarele întrebări:

1)Care sunt principalele proiecte de renovare și reînnoire a liniilor ferate din România în acest moment?
2)Care sunt sumele alocate din bugetul Ministerului pentru modernizarea și electrificarea căilor ferate din România?
3)Dacă există proiecte privind construirea unor noi linii de cale ferată în România?
4)Care sunt perspectivele privind căile ferate de mare viteză în România? Când vor fi acestea construite și care sunt fondurile alocate pentru asemenea proiecte?
5)Cum veți evita pierderea banilor europeni alocați transportului feroviar?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

În ultimele zile, România a devenit scena unei demonstrații de forță fără precedent. Oameni ridicați de pe stradă, anchetați pentru opiniile lor exprimate public, iar cătușele au devenit simbolul represiunii televizate. Această situație gravă nu poate fi ignorată. Facem un apel public urgent către Avocatul Poporului […]
Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei a sesizat Comisia de la Veneția cu privire la anularea alegerilor prezidențiale din România. Concret, APCE vrea să afle dacă judecătorii CCR au comis un abuz de putere atunci când au invalidat alegerile. Este o primă victorie pentru românii ale căror […]
„Intrarea României în spațiul Schengen reprezintă o victorie a demnității poporului român, dar și o rușine pentru guvernele corupte PSD și PNL. Timp de ani de zile, slugile de la București au acceptat cu obediență umilința impusă de imperialismul european, fără să lupte pentru drepturile fundamentale […]
Decizia Înaltei Curți de Casație și Justiție de a respinge contestația președintelui AUR, George Simion, împotriva deciziei CCR care anulează alegerile, este o nouă pată adusă democrației, menită să reducă și mai mult încrederea românilor în independența justiției. Democrația din România a fost anulată prin decizia […]
Administrația condusă de primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, pregătește un nou abuz fiscal fără precedent. Prin suplimentarea ordinii de zi a ședinței Consiliului Local al Sectorului 4 din 12 decembrie 2024, se propune adoptarea unei taxe anuale de 540 de lei pentru fiecare autovehicul înregistrat pe […]
În aceste zile s-a realizat patrulaterul negru antidemocratic din România pe care noi îl preconizam. A văzut toată opinia publică cât de false erau acele pancarte ale PNL-ului în care propaganda liberală vorbea despre un binom inventat PSD-AUR. Iată cât de false erau acele acuzații! Vedem […]