Dan Tanasă – întrebare către Ministerul Transporturilor – Calea ferată Râmnicu Vâlcea – Pitești abandonată

Către: Domnul Sorin Mihai GRINDEANU, Ministrul Transporturilor
De la: Dan TANASĂ, Deputat AUR, circumscripția electorală 28 Mureş
Subiectul întrebării: Calea ferată Râmnicu Vâlcea – Pitești abandonată

Stimate domnule Ministru,

Calea ferată care ar fi legat Râmnicu Vâlcea de Pitești a fost un proiect ambițios inspirat din legatura italiană Roma – Florența sau cea franceză Paris – Lyon. Acest proiect a fost unul dintre multe altele proiecte Naționale care aveau drept scop recuperarea din decalajul între Occident și România, lucrările au fost aproape de finalizare ajungând la 95% din execuția lucrărilor iar în 1990 trebuia să se dea în funcțiune. 
Traseul feroviar a fost schițat inițial în anul 1862, în vederea unirii sudul țării și Capitala cu centrul și nord-vestul României respectiv, calea ferată Râmnicu Vâlcea – Vâlcele – Pitești – București. După darea în folosință, proiectul ar fi trecut în etapa a doua, modernizarea, respectiv electrificarea. Studiile de teren au fost demarate în anul 1949, iar construcția efectivă în 1979.

Pentru această linie de cale ferată au fost construite două tuneluri – cel mai lung de 2,2 km (Tunelul Gibei), viaductul Topolog, ridicarea căii ferate deasupra satelor la aproximativ 50 de metri înălțime, podul peste Olt, la intrarea în Râmnicu Vâlcea, mai multe stații CFR, zeci de viaducte peste diverse văi, prin urmare, drumul de la București la Sibiu ar fi fost scurtat cu 125 de kilometri, prin legătura feroviară Pitești – Râmnicu Vâlcea.
Din păcate după 1990 proiectul a fost lăsat în paragină, șinele căii ferate au fost furate de către localnici și date la fier vechi, gările au fost vandalizate iar pe pod au crescut arbori.

În acest context, domnul Ministru, vă rog să îmi răspundeți la următoarele întrebări:

1.Cum este posibil ca în mai mult de 30 de ani sa nu se aloce bani pentru finalizarea unei lucrări strategice care era aproape gata să fie dată în exploatare?

2.Din ce motiv Ministerul Transporturilor ignoră potențialul acelei legături ferate?

3.Care este viziunea Ministerului Transportului asupra legăturii feriviare Pitești – Râmnicu Vâlcea?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

“Sâmbătă, în fața prefecturilor din întreaga țară, au avut loc manifestații impresionante organizate de Partidul AUR. Românii au ieșit să denunțe lovitura de stat din decembrie 2024, când primul tur al alegerilor prezidențiale a fost anulat, iar Klaus Iohannis și-a prelungit ilegitim mandatul după 21 decembrie. […]
Nu ne oprim! Democrația nu e de vânzare! Zeci de mii de români au ieșit astăzi în stradă, atât în țară, cât și în diaspora, pentru a cere alegeri libere și corecte, în contextul în care, de pe 22 decembrie, România are în fruntea țării un […]
”Guvernul PSD-PNL-UDMR a ales să pună industriile de care țara are cea mai mare nevoie să plătească nota de plată pentru cheltuielile sale nesăbuite. Astfel, guvernul cu 1,3 milioane de bugetari a decis să strângă suplimentar câte 650 de lei/lună, în medie, de la fiecare angajat […]
“Guvernul Ciolacu demonstrează din nou că nu se dă înapoi de la nimic pentru a-și păstra puterea, adoptând măsuri care subminează democrația și drepturile fundamentale ale românilor. Pe lângă modificările discriminatorii aduse legii electorale, menite să afecteze libertatea de exprimare în online, regimul PSD-PNL-UDMR a luat […]
Astăzi a fost depusă de către Partidul Oamenilor Tineri cererea de suspendare a uzurpatorului democrației de la Cotroceni. 161 de parlamentari de la AUR, POT și SOS au semnat cererea. În aceste condiții de profundă criză politică și constituțională, poporul român, prin organul său reprezentativ suprem, […]
“PSD-PNL-UDMR nu par să priceapă absolut nimic. După ce în 2023 au încercat să limiteze folosirea numerarului, dar au renunțat ca urmare a reacției românilor, aceiași iresponsabili aflați la guvernare vor acum să vină cu un nou proiect pentru limitarea plăților cash. În 2023, AUR a […]