Dan Tanasă – întrebare către Ministerul Transporturilor – Calea ferată Râmnicu Vâlcea – Pitești abandonată

Către: Domnul Sorin Mihai GRINDEANU, Ministrul Transporturilor
De la: Dan TANASĂ, Deputat AUR, circumscripția electorală 28 Mureş
Subiectul întrebării: Calea ferată Râmnicu Vâlcea – Pitești abandonată

Stimate domnule Ministru,

Calea ferată care ar fi legat Râmnicu Vâlcea de Pitești a fost un proiect ambițios inspirat din legatura italiană Roma – Florența sau cea franceză Paris – Lyon. Acest proiect a fost unul dintre multe altele proiecte Naționale care aveau drept scop recuperarea din decalajul între Occident și România, lucrările au fost aproape de finalizare ajungând la 95% din execuția lucrărilor iar în 1990 trebuia să se dea în funcțiune. 
Traseul feroviar a fost schițat inițial în anul 1862, în vederea unirii sudul țării și Capitala cu centrul și nord-vestul României respectiv, calea ferată Râmnicu Vâlcea – Vâlcele – Pitești – București. După darea în folosință, proiectul ar fi trecut în etapa a doua, modernizarea, respectiv electrificarea. Studiile de teren au fost demarate în anul 1949, iar construcția efectivă în 1979.

Pentru această linie de cale ferată au fost construite două tuneluri – cel mai lung de 2,2 km (Tunelul Gibei), viaductul Topolog, ridicarea căii ferate deasupra satelor la aproximativ 50 de metri înălțime, podul peste Olt, la intrarea în Râmnicu Vâlcea, mai multe stații CFR, zeci de viaducte peste diverse văi, prin urmare, drumul de la București la Sibiu ar fi fost scurtat cu 125 de kilometri, prin legătura feroviară Pitești – Râmnicu Vâlcea.
Din păcate după 1990 proiectul a fost lăsat în paragină, șinele căii ferate au fost furate de către localnici și date la fier vechi, gările au fost vandalizate iar pe pod au crescut arbori.

În acest context, domnul Ministru, vă rog să îmi răspundeți la următoarele întrebări:

1.Cum este posibil ca în mai mult de 30 de ani sa nu se aloce bani pentru finalizarea unei lucrări strategice care era aproape gata să fie dată în exploatare?

2.Din ce motiv Ministerul Transporturilor ignoră potențialul acelei legături ferate?

3.Care este viziunea Ministerului Transportului asupra legăturii feriviare Pitești – Râmnicu Vâlcea?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Importanți lideri conservatori din Europa îl susțin pe liderul AUR, George Simion, în cursa pentru Cotroceni. Printre ei se află și Jaroslaw Kaczynski, președintele partidului „Lege și Justiție”, din Polonia, care a transmis, de altfel, un videoclip în care își arată aprecierea față de lupta pe […]
În vizita sa în Munchen cu ocazia Campionatului European de Fotbal, George Simion s-a întâlnit și cu românii stabiliți în Germania, cărora le-a mulțumit pentru susținere și le-a vorbit despre sistemul corupt care a acaparat țara. „Mulțumesc că ne-ați votat, mulțumesc că mulți dintre voi sunteți […]
Alianța pentru Unirea Românilor și-a lansat sâmbătă, 15 iunie, candidatul la alegerile prezidențiale, în persoana lui George Simion. Evenimentul a avut loc la Arenele Romane, în prezența a peste 7.000 de membri și simpatizanți AUR. „Noi știm să depunem efort. Poate de aceea sunt singurul care […]
Președintele Consiliului Național de Conducere al AUR, Claudiu Târziu, a declarat astăzi, la Bruxelles, că au trecut trei zile de la închiderea urnelor și, totuși, președintele AEP Toni Greblă refuză să explice de ce nu se anunță rezultatele finale. „Încercăm să înțelegem cum e posibil ca […]
Adrian Axinia, deputat AUR, a atras atenția, în cadrul unei declarații susținută la Bruxelles, asupra numărului uriaș de voturi declarate nule atât la alegerile europarlamentare, cât și la cele locale. „România este un stat capturat, iar puterea politică de la București, efectiv, a asasinat democrația. Spun […]
Prim-vicepreședintele AUR, Marius Lulea, susține că democrația este pusă sub semnul întrebării, în contextul în care 5% din voturile românilor exprimare la alegerile europarlamentare au fost anulate. „Într-un stat condus de hoți, nu se putea altfel decât ca aceste alegeri să fie fraudate, pornind de la […]