Dan Tanasă – întrebare către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii – Chestiunea Tunelului Filești

Către: Domnul Sorin Mihai GRINDEANU, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii
De la:Dan TANASĂ, Deputat AUR, circumscripția electorală 28 Mureş
Subiectul întrebării: Chestiunea Tunelului Filești

Stimate domnule Ministru,

Tunelul de cale ferată sub orașul Galați, care conectează gara cu restul infrastructurii feroviare, a fost construit în perioada 1896-1898. După 22 de ani de lucrări de reparații, finalizate în decembrie 2018, firul 1 al tunelului, care face legătura între gara din Galați și rețeaua feroviară electrificată a României (Galați-Brăila-București), a fost în cele din urmă redeschis circulației. Aceasta a fost o adevărată odisee, iar costul total al reparațiilor a depășit 20 de milioane de euro, echivalentul a 25.000 de euro pe metru liniar.

Tunelul Filești, recent redeschis, are o istorie remarcabilă, fiind prima construcție sub oraș din România de acest fel. Construit într-un timp record de doi ani și jumătate (1896-1898), a fost redescoperit după 22 de ani de lucrări de reparații (1996-2018), cu un cost total semnificativ.

Firul al doilea al tunelului, construit în perioada socialistă (1962-1967), a durat cinci ani, deși tehnologia avansase semnificativ. CFR Infrastructură a indicat necesitatea unor consolidări costisitoare pentru firul al doilea, precizând totuși că, în prezent, circulația este sigură.

În acest context, domnule Ministru, vă rog să îmi răspundeți la următoarele întrebări:

1.Care au fost principalele motive pentru întârzierea în renovarea și repararea tunelului Filești?
2.De ce costurile reparațiilor tunelului au ajuns la peste 20 de milioane de euro, și cum s-au alocat aceste resurse financiare?
3.De ce există încă restricții de circulație în tunelul Filești și care sunt motivele care au determinat această decizie?
4.Care sunt planurile și proiectele viitoare pentru modernizarea și dezvoltarea continuă a tunelului în vederea asigurării unei circulații sigure și eficiente?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Un nou trio-comic își face apariția pe scena politică. După trio-ul Iohannis, Ciolacu și Ciucă, acum își face apariția grupul Orban, Drulă și Tomac, trei indivizi care nu au făcut nimic la viața lor, deși au avut puterea în mâini. Acum, pentru că nu au niciun […]
Ziua a treia de la Conservative Political Action Conference – CPAC a fost marcată de discursul susținut de Donald Trump, fostul și cel mai probabil viitorul președinte al Statelor Unite ale Americii. Cu acest prilej, președintele AUR George Simion a subliniat că suveranismul trebuie să fie […]
Aflat la Washington DC, senatorul Claudiu Târziu, președintele Consiliului Național de Conducere al Alianței pentru Unirea Românilor, a rostit un discurs la cea de-a cincea ediție a „International Crisis Summit”, eveniment din marja Conservative Political Action Conference – CPAC, cea mai mare conferință a liderilor conservatori […]
În cea de-a doua zi a Conservative Political Action Conference (CPAC), delegația AUR a continuat seria de întâlniri oficiale cu reprezentanți ai Partidului Republican din Statele Unite și cu oficiali europeni, dar și din alte colțuri ale lumii. Președintele AUR, George Simion, a acordat mai multe […]
O delegație a partidului Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) condusă de președintele AUR, deputatul George Simion, se află în perioada 21 – 26 februarie în Washington DC, Statele Unite ale Americii, unde participă la CPAC – Conservative Political Action Conference, cea mai mare conferință a liderilor […]
Președintele Consiliului Național de Conducere al AUR, Claudiu Târziu, a declarat, la Washington DC, că ceea ce se întâmplă zilele acestea în România nu este doar un simplu act politic, ci este un atac asupra instituțiilor statului, asupra competitorilor politici care le sunt potrivnici celor aflați […]