Dan Tanasă – întrebare către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii – Chestiunea Tunelului Filești

Către: Domnul Sorin Mihai GRINDEANU, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii
De la:Dan TANASĂ, Deputat AUR, circumscripția electorală 28 Mureş
Subiectul întrebării: Chestiunea Tunelului Filești

Stimate domnule Ministru,

Tunelul de cale ferată sub orașul Galați, care conectează gara cu restul infrastructurii feroviare, a fost construit în perioada 1896-1898. După 22 de ani de lucrări de reparații, finalizate în decembrie 2018, firul 1 al tunelului, care face legătura între gara din Galați și rețeaua feroviară electrificată a României (Galați-Brăila-București), a fost în cele din urmă redeschis circulației. Aceasta a fost o adevărată odisee, iar costul total al reparațiilor a depășit 20 de milioane de euro, echivalentul a 25.000 de euro pe metru liniar.

Tunelul Filești, recent redeschis, are o istorie remarcabilă, fiind prima construcție sub oraș din România de acest fel. Construit într-un timp record de doi ani și jumătate (1896-1898), a fost redescoperit după 22 de ani de lucrări de reparații (1996-2018), cu un cost total semnificativ.

Firul al doilea al tunelului, construit în perioada socialistă (1962-1967), a durat cinci ani, deși tehnologia avansase semnificativ. CFR Infrastructură a indicat necesitatea unor consolidări costisitoare pentru firul al doilea, precizând totuși că, în prezent, circulația este sigură.

În acest context, domnule Ministru, vă rog să îmi răspundeți la următoarele întrebări:

1.Care au fost principalele motive pentru întârzierea în renovarea și repararea tunelului Filești?
2.De ce costurile reparațiilor tunelului au ajuns la peste 20 de milioane de euro, și cum s-au alocat aceste resurse financiare?
3.De ce există încă restricții de circulație în tunelul Filești și care sunt motivele care au determinat această decizie?
4.Care sunt planurile și proiectele viitoare pentru modernizarea și dezvoltarea continuă a tunelului în vederea asigurării unei circulații sigure și eficiente?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Alianța pentru Unirea Românilor și-a lansat sâmbătă, 15 iunie, candidatul la alegerile prezidențiale, în persoana lui George Simion. Evenimentul a avut loc la Arenele Romane, în prezența a peste 7.000 de membri și simpatizanți AUR. „Noi știm să depunem efort. Poate de aceea sunt singurul care […]
Președintele Consiliului Național de Conducere al AUR, Claudiu Târziu, a declarat astăzi, la Bruxelles, că au trecut trei zile de la închiderea urnelor și, totuși, președintele AEP Toni Greblă refuză să explice de ce nu se anunță rezultatele finale. „Încercăm să înțelegem cum e posibil ca […]
Adrian Axinia, deputat AUR, a atras atenția, în cadrul unei declarații susținută la Bruxelles, asupra numărului uriaș de voturi declarate nule atât la alegerile europarlamentare, cât și la cele locale. „România este un stat capturat, iar puterea politică de la București, efectiv, a asasinat democrația. Spun […]
Prim-vicepreședintele AUR, Marius Lulea, susține că democrația este pusă sub semnul întrebării, în contextul în care 5% din voturile românilor exprimare la alegerile europarlamentare au fost anulate. „Într-un stat condus de hoți, nu se putea altfel decât ca aceste alegeri să fie fraudate, pornind de la […]
AUR a reușit la alegerile din 9 iunie un scor istoric. După doar 4 ani de la înființare, AUR este a doua forță politică a României după alianța comasaților. Am reușit ca în 4 ani de zile aproape să ne triplăm numărul de voturi obținute, de […]
Au trecut mai bine de 15 ore de când s-au închis urnele, iar Biroul Electoral Central refuză să publice rezultate parțiale oficiale. Între timp, sunt răspândite date neverificate, care induc intenționat lumea în eroare. Pe site-uri specializate sunt încărcate procese verbale neverificate, fără să se fi […]