Dan Tanasă – întrebare către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii – Chestiunea Tunelului Filești

Către: Domnul Sorin Mihai GRINDEANU, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii
De la:Dan TANASĂ, Deputat AUR, circumscripția electorală 28 Mureş
Subiectul întrebării: Chestiunea Tunelului Filești

Stimate domnule Ministru,

Tunelul de cale ferată sub orașul Galați, care conectează gara cu restul infrastructurii feroviare, a fost construit în perioada 1896-1898. După 22 de ani de lucrări de reparații, finalizate în decembrie 2018, firul 1 al tunelului, care face legătura între gara din Galați și rețeaua feroviară electrificată a României (Galați-Brăila-București), a fost în cele din urmă redeschis circulației. Aceasta a fost o adevărată odisee, iar costul total al reparațiilor a depășit 20 de milioane de euro, echivalentul a 25.000 de euro pe metru liniar.

Tunelul Filești, recent redeschis, are o istorie remarcabilă, fiind prima construcție sub oraș din România de acest fel. Construit într-un timp record de doi ani și jumătate (1896-1898), a fost redescoperit după 22 de ani de lucrări de reparații (1996-2018), cu un cost total semnificativ.

Firul al doilea al tunelului, construit în perioada socialistă (1962-1967), a durat cinci ani, deși tehnologia avansase semnificativ. CFR Infrastructură a indicat necesitatea unor consolidări costisitoare pentru firul al doilea, precizând totuși că, în prezent, circulația este sigură.

În acest context, domnule Ministru, vă rog să îmi răspundeți la următoarele întrebări:

1.Care au fost principalele motive pentru întârzierea în renovarea și repararea tunelului Filești?
2.De ce costurile reparațiilor tunelului au ajuns la peste 20 de milioane de euro, și cum s-au alocat aceste resurse financiare?
3.De ce există încă restricții de circulație în tunelul Filești și care sunt motivele care au determinat această decizie?
4.Care sunt planurile și proiectele viitoare pentru modernizarea și dezvoltarea continuă a tunelului în vederea asigurării unei circulații sigure și eficiente?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) s-a reunit miercuri, 22 ianuarie, în cadrul ședinței extraordinare a Consiliului Național de Conducere (CNC). În privința alegerilor prezidențiale, AUR a votat în unanimitate pentru reintrarea în cadrul constituțional prin reluarea turului 2 al alegerilor prezidențiale. Totodată, în perspectiva organizării unei […]
AUR condamnă ferm refuzul majorității parlamentare PSD-PNL-UDMR de a introduce pe ordinea de zi a plenului Senatului solicitarea noastră pentru convocarea unei sesiuni extraordinare a Parlamentului, esențială pentru revenirea la un cadru constituțional legitim. Reprezentanții PSD, PNL și UDMR au votat împotriva solicitării AUR în Biroul […]
“Bazându-se pe cei 28 de miliarde de euro din PNRR, guvernul a încheiat contracte de 42 de miliarde de euro. Pentru a plăti cele 42 de miliarde de euro, Guvernul a reușit să încaseze de la Uniunea Europeană puțin peste 9 miliarde de euro, din care […]
Alianța pentru Unirea Românilor solicită Avocatului Poporului să sesizeze Curtea Constituțională cu privire la Ordonanța de Urgență pentru organizarea alegerilor prezidențiale, în contextul în care modificările aduse legislației electorale, adoptate în mod netransparent, afectează grav drepturile și libertățile fundamentale ale cetățenilor români. Printr-o încercare disperată de […]
“Sâmbătă, în fața prefecturilor din întreaga țară, au avut loc manifestații impresionante organizate de Partidul AUR. Românii au ieșit să denunțe lovitura de stat din decembrie 2024, când primul tur al alegerilor prezidențiale a fost anulat, iar Klaus Iohannis și-a prelungit ilegitim mandatul după 21 decembrie. […]
Nu ne oprim! Democrația nu e de vânzare! Zeci de mii de români au ieșit astăzi în stradă, atât în țară, cât și în diaspora, pentru a cere alegeri libere și corecte, în contextul în care, de pe 22 decembrie, România are în fruntea țării un […]