Către: Domnul Sorin Mihai GRINDEANU, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii
De la:Dan TANASĂ, Deputat AUR, circumscripția electorală 28 Mureş
Subiectul întrebării: Chestiunea Tunelului Filești
Stimate domnule Ministru,
Tunelul de cale ferată sub orașul Galați, care conectează gara cu restul infrastructurii feroviare, a fost construit în perioada 1896-1898. După 22 de ani de lucrări de reparații, finalizate în decembrie 2018, firul 1 al tunelului, care face legătura între gara din Galați și rețeaua feroviară electrificată a României (Galați-Brăila-București), a fost în cele din urmă redeschis circulației. Aceasta a fost o adevărată odisee, iar costul total al reparațiilor a depășit 20 de milioane de euro, echivalentul a 25.000 de euro pe metru liniar.
Tunelul Filești, recent redeschis, are o istorie remarcabilă, fiind prima construcție sub oraș din România de acest fel. Construit într-un timp record de doi ani și jumătate (1896-1898), a fost redescoperit după 22 de ani de lucrări de reparații (1996-2018), cu un cost total semnificativ.
Firul al doilea al tunelului, construit în perioada socialistă (1962-1967), a durat cinci ani, deși tehnologia avansase semnificativ. CFR Infrastructură a indicat necesitatea unor consolidări costisitoare pentru firul al doilea, precizând totuși că, în prezent, circulația este sigură.
În acest context, domnule Ministru, vă rog să îmi răspundeți la următoarele întrebări:
1.Care au fost principalele motive pentru întârzierea în renovarea și repararea tunelului Filești?
2.De ce costurile reparațiilor tunelului au ajuns la peste 20 de milioane de euro, și cum s-au alocat aceste resurse financiare?
3.De ce există încă restricții de circulație în tunelul Filești și care sunt motivele care au determinat această decizie?
4.Care sunt planurile și proiectele viitoare pentru modernizarea și dezvoltarea continuă a tunelului în vederea asigurării unei circulații sigure și eficiente?
Nu există răspunsuri