Adresată: Doamnei Ligia DECA, ministru al Educației
De către: Deputat Boris VOLOSATÎI, vicepreședinte al Comisiei pentru comunitățile de români din afara graniţelor ţării
Circumscripția: nr. 43 pentru cetățenii români cu domiciliul sau reședința peste hotare
Obiectul întrebării: Situație dificilă la Colegiul Pedagogic Iași reclamată de părinți, profesori și elevi.
Stimată doamnă ministru,
Am primit la Parlamentul României mai multe petiții ale unor părinți, profesori și elevi de la Colegiul Pedagogic Iași, prin care ni s-a adus la cunoștință faptul că din luna martie 2023 aceștia întâmpină mari dificultăți în ceea ce privește desfășurarea procesului de învățământ.
”În luna martie 2023, elevii și profesorii Colegiului Pedagogic Iași au fost supuși să își exercite orele în camere de cămin foarte mici și după un program neadecvat.
Din păcate, dorința Primăriei Iași a fost aceea de a ne muta în celălalt capăt al orașului, în cel mai rău famat cartier al Iașului, am organizat un miting de protest (părinți, elevi și profesori) în data de 23.03.2023, în urma căruia am primit promisiunea că, ai noștri copii vor începe anul școlar 2023-2024 într-o școală modulară, realizată în Austria, în program de dimineață. Însuși domnul primar Mihai Chirica a promis că va inaugura școala modulară de ziua dumnealui, adică pe data de 01.09.2023, înainte de începerea noului an școlar”, se spune în una dintre petiții.
”De la începutul anului școlar suntem purtați cu vorba și amăgiți cu promisiunea montării școlii modulare, tocmai de cei care ar trebui să ajute cei aproximativ 800 de elevi ai Colegiului Pedagogic să revină în locația inițială si cu program de dimineață, respectiv Primăria Iași.
Mai mult, primarul Mihai Chirica, care a uitat deja ce a promis în fața elevilor și părinților, insistă să ne mute copii în cea mai rău famată zonă a Iașului, unde traficul rutier este infernal, copii fiind nevoiți să petreacă cel puțin 3-4 ore pe drumul dus-întors casă-școală/școală-casă, în zonă realizându-se lucrări de reabilitare, ce vor dura cel puțin 2-3 ani.
Licitația pentru module a fost câștigată încă din luna septembrie, dar tot de atunci, se pun fel de fel de piedici pentru a nu se monta școala și pentru nu rezolva situația copiilor care învață în program de după-amiază, de la ora 15.00 la ora 20.00, ajungând acasă la ora 21.00, lucru foarte obositor. Sunt zile în care elevii normaliști, care fac practică pedagogică dimineața, pleacă la ora 7.00 de acasă și se întorc la ora 21.00.
Cu rea voință, Primăria Iași amână eliberarea autorizațiilor necesare pentru a se finaliza proiectul de montare și utilizare al școlii modulare, în speranța că ne vor forța să acceptăm un lucru pe care noi l-am refuzat ferm încă din luna martie.
Situația prezentată denotă o lipsă de respect din partea autorităților locale față de părinții elevilor normaliști, dar și o atingere adusă actului de învățământ și sănătății fizice și psihologice a copiilor care nu au altă vină decât aceea că s-au ambiționat să fie elevi normaliști, să își dorească să devină cei mai buni dascăli pentru generațiile viitoare.
Prin urmare, vă rugăm respectuos să luați atitudine vis-a-vis de situația prezentată și să ne demonstrați că, încă trăim într-o țară civilizată, în care primează dreptul la educație și nu interesele politice/imobiliare.
Nu ne dorim să ne întoarcem din nou în stradă, dar cu siguranță o vom face dacă doleanțele noastre nu vor fi auzite și rezolvate”, se mai arată în una dintre petițiile primite de la Iași.
Având în vedere cele prezentate mai sus, vă rugăm respectuos să ne transmiteți:
1.Care este situația reală a Colegiului Pedagogic Iași în ceea ce privește imobilul/imobilele în care se desfășoară procesul de învățământ și pe cât de mult sau puțin corespunde acesta/acestea exigențelor în domeniu.
2.Care este stadiul de soluționare a problemei, inclusiv în ceea ce privește montarea școlii modulare pentru Colegiul Pedagogic Iași.
3.În ce orizont de timp va fi soluționată definitiv și durabil această chestiune.
4.Cum cooperează administrația publică centrală cu administrația publică locală în vederea soluționării acestei probleme.
Nu există răspunsuri