Adresată: Domnului Sorin Mihai GRINDEANU, ministru al Transporturilor
De către: Senator Andrei BUSUIOC
Circumscripția electorală: nr. 39, Vaslui
Grupul parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor
Data: 17/05/2023
Obiectul întrebării: Situația piloților care deservesc Dunărea maritimă.
Stimate domnule ministru,
Potrivit Ordonanței nr. 22/1999, realizarea serviciului de pilotaj al navelor maritime și fluvio-maritime pe sectorul românesc al Dunării cuprins între rada maritimă Sulina și portul Brăila (km. 175) se efectuează sub autoritatea Administrației Fluviale a Dunării de Jos R.A Galați, care poate delega acest serviciu către societăți autorizate. Aceste societăți prestatoare au obligația de a forma profesional un număr minim de 10 piloți maritimi, cu vârsta de maxim 40 de ani.
În spațiul public a apărut informația că numărul piloților români care asigură pilotajul navelor maritime la intrarea și ieșirea din porturi și pe căile navigabile ar fi insuficient pentru nevoile reale, mai ales în condițiile sporirii traficului naval în urma războiului din Ucraina. Acesta este unul dintre argumentele autorităților ucrainene pentru a face lucrări ilegale de adâncire a canalului Bâstroe.
Având în vedere cele de mai sus, vă rugăm să ne transmiteți:
- Câți piloți autorizați operează astăzi în Administrația Fluvială a Dunării de Jos și în cadrul societăților delegate de aceasta?
- Care este numărul de piloți școlarizați anual; în câte centre de formare?
- Considerați că numărul de piloți este suficient pentru a asigura traficul maritim și fluvio-maritim pe canalul Sulina și pe Dunăre, de la vărsarea fluviului în Mare până la km. 175 (Brăila)?
Nu există răspunsuri