Adresată: Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor Horia Miron Constantinescu
De către: Senator Andrei BUSUIOC
Circumscripția electorală: nr. 39, Vaslui
Grupul parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor
Data:13/02/2024
Obiectul întrebării: Calitatea îndoielnică a serviciilor furnizate de către Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria
Stimate domnule Președinte al ANPC,
Ca urmare a apariției în spațiul public digital a unor informații cu privire la calitatea îndoielnică a serviciilor furnizate de către Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria prin unitățile sale distribuite la nivel național, dorim să vă aducem la cunoștință o serie dintre nemulțumirile manifestate de către pacienții rețelei private de sănătate și să vă adresăm un set de întrebări cu privire la demersurile pe care le-ați parcurs și pe care le veți parcurge pentru a asigura cetățenilor o calitate adecvată a serviciilor medicale private și pentru a le asigura respectarea drepturilor ce li se cuvin.
Dorim să menționăm faptul că tarifele practicate de către Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria pentru serviciile medicale furnizate sunt considerate de către pacienți a fi mult prea ridicate în raport cu calitatea actului medical. În acest sens, intenționăm să evidențiem faptul că atunci când cetățenii aleg ori sunt nevoiți în a apela la serviciile private de sănătate, calitatea serviciilor oferite necesită a se ridica la standardele prețului practicat. Este bine cunoscut faptul că pacienții aleg să apeleze la serviciile medicale private, și nu la cele de stat, în scopul de a beneficia de pe urma anumitor elemente ce nu pot fi regăsite întotdeauna în cadrul unităților sanitare de stat, precum timpi scăzuți de așteptare, consultații și investigații ample, confort fizic și psihologic sporit, dotări și aparatură performantă, acoperirea adecvată cu personal medical raportată la numărul de pacienți, ș.a.m.d.
Astfel, considerăm just ca pacienții să solicite și să beneficieze de pe urma celei mai înalte calități a serviciilor medicale private și să reclame actele prin care au fost nedreptățiți.
O primă plângere pe care o vom aminti dintr-un șir de reclamații privind serviciile Rețelei Private de Sănătate Regina Maria este susținute la adresa Clinicii Regina Maria din Brașov, de către o pacientă care a realizat o programare având bilet de trimitere furnizat de către medicul de familie și căreia i s-a confirmat telefonic faptul că nu trebuie să achite consultația. Conform celor menționate, atunci când aceasta a dorit să lase biletul de trimitere, i-a fost comunicat faptul că „nu trebuie”. Ulterior consultației, pacientei în cauză i-a fost trimis un mesaj prin intermediul căruia a fost informată că trebuie să achite 350 de Lei pentru consult. Această nemulțumire a fost manifestată în mediul online, iar în conformitate cu cele menționate de către participanții la discuție, acest caz nu este unul izolat, susținându-se faptul că: „Se întâmplă destul de des astfel de situații”, „Exact așa se întâmplă”, „Am pățit-o și eu!”, „Prin această situație am trecut și eu”, „Nu ești singura.”.
Pentru a verifica conformitatea și verosimilitatea acestor evenimente, o simplă căutare a recenziilor privind serviciile medicale furnizate în cadrul unităților sanitare aparținând Rețelei Private de Sănătate Regina Maria va evidenția un lanț de întâmplări dezamăgitoare, ce vor veni în sprijinul celor enunțate precedent: pacienți abordați și tratați într-o manieră lipsită de respect și empatie, servicii medicale incomplete și o calitate a serviciilor ce lasă de dorit, lipsa respectării programărilor, „taxarea prea mare pentru serviciile oferite” și taxarea serviciilor nedorite/ neefectuate, programarea cu prioritate a celor ce necesită efectuarea serviciilor cu plată în detrimentul celor ce necesită servicii medicale decontate, „comportament jignitor”, pacienți contactați ulterior pentru plata analizelor, deși plățile au fost efectuate.
Ținând seama de cele menționate precedent, însă și de respectul ce li se cuvinte pacienților care aleg să dedice resurse financiare considerabile pentru a obține o calitate mai înaltă a serviciilor medicale, vă rugăm să ne comunicați punctual răspunsul pentru următoarele întrebări:
- Care au fost motivele principale ce au reprezentat obiectul reclamațiilor înaintate către ANPC, privind din punct de vedere al serviciilor medicale furnizate de către Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria, pe parcursul anului 2023 și 2022?
- Care au fost motivele principale ce au reprezentat obiectul reclamațiilor înaintate către ANPC, privind din punct de vedere al serviciilor medicale furnizate de către spitalele private/ clinicile private/ rețelele private de sănătate de pe teritoriul României, pe parcursul anului 2023 și 2022?
- Cum a fost Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria și spitalele private / clinicile private / rețelele private de sănătate de pe teritoriul României sancționate pentru abaterile de la legislația în vigoare ce protejează consumatorii?
- Ce măsuri intenționează să implementeze ANPC în viitor pentru a elimina practicile unităților medicale private de a încălca drepturile clienților?
- Există un cadru juridic în vigoare care să reglementeze practica unităților spitalicești private de a prioritiza programările clienților care achită personal consultațiile/ serviciile medicale, în detrimentul celor care se prezintă cu bilete de trimitere decontate de CNAS?
Nu există răspunsuri