Către: Domnul Sorin-Mihai GRINDEANU, Ministrul transporturilor și infrastructurii
De la: Deputat Dănuț AELENEI, circumscripția electorală nr 14 Constanța
Subiectul întrebării: Situația infrastructurii feroviare
Domnule Ministru,
Potrivit Legii nr.96/2006 , republicată privind statutul deputaților și al senatorilor, deputații și senatorii sunt reprezentanți aleși ai poporului român prin care acesta își exercită suveranitatea, iar în exercitarea mandatului, deputații și senatorii sunt în serviciul poporului având îndatorirea de a acționa în interesul întregii națiuni.
Având în vedere cele de mai sus vă supun atenției dumneavoastră, în calitate de ministru al transporturilor și infrastructurii urmatoarele:
Situația Căilor Ferate Române și, în primul rând, a infrastructurii, de calitatea căreia depinde, în mare masură, calitatea serviciilor oferite de operatori, în special al celor de călători, s-a prăbușit în mod dramatic, ca urmare a unei politici greșite dusă în ultimii ani față de această instituție strategică, indispensabilă unei țări de mărimea României, membră a Uniunii Europene.Această situație este greu de înțeles dar și mai greu de acceptat.
Este evident pentru toată lumea că starea infrastructurii feroviare s-a degradat în mod continuu, în special din anul 2001 și până în prezent. Cauzele sunt binecunoscute și anume subfinanțarea sistematică a sectorului feroviar în favoarea celui rutier în contradicție cu recomandările UE.
În luna aprilie a acestui an vă adresam o întrebare înregistrată la Camera Deputaților cu numărul 9099A/04.04.2022 și la Departamentul pentru Relația cu Parlamentul cu nr. 3926/DRP/2023 referitoare la starea precară podului feroviar din Târgu Ocna stătea să se prăbușească.
Pe podul din județul Bacău, vechi de mai bine de o sută de ani, sprijinit în bârne de lemn, aflat într-o stare avansată de degradare, trec, zilnic, zeci de trenuri. Adică mii de călători sunt expuși zilnic pericolului!
În răspunsul dumneavoastră înregistrat sub nr.10959/18.04.2023 îmi precizați faptul că acest podeț este inclus în programul de reabilitare a 18 poduri și podețe dintre care 15 se afliă pe raza județului Bacău – etapa de elaborare a studiului de fezabilitate finanțat din fonduri nerambursabile ale Programului Operațional Infrastructură Mare și de la Bugetul de Stat cu termen de finalizare 03.07.2023!
Vă întreb, domnule ministru, care este stadiul lucrărilor de reabilitare sau de construire a unui nou podeț în această zonă după expirarea termenului prevăzut pentru studiul de fezabilitate ?
Ce poziție are ministerul pe care îl conduceți în această privință domnule ministru?
Nu există răspunsuri