Aelenei Dănuț – întrebare către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii – Calitatea precară a lucrărilor de asfaltare a podului de la Brăila, peste Dunăre

Către: Domnul Sorin Mihai Grindeanu, Ministrul transporturilor și infrastructurii

De la: Deputat Dănuț AELENEI, circumscripția electorală nr 14 Constanța

Obiectul întrebării: Calitatea precară a lucrărilor de asfaltare a podului de la Brăila, peste Dunăre

Domnule Ministru,

În anul 1895 a fost inaugurat cel mai mare complex de poduri din Europa acelor vremuri – și al treilea ca lungime din lume – și anume, podul de la Cernavodă.

Proba de rezistență a podului de la Cernavodă, s-a făcut în ziua inaugurării cu un convoi de 15 locomotive, circulând cu o viteză de 80 km/h. După ce s-a bătut ultimul nit, un nit de argint, s-a zidit documentul inaugurării și s-a oficiat serviciul religios. În acest timp, Anghel Saligny a stat alături de șefii echipelor de muncitori care lucraseră la execuția podului, într-o șalupă, sub pod, aceasta pentru a garanta rezistența podului.

Am fost informat, atât din presă, cât și din mesajele venite pe social media și din întâlnirile cu cetățeni în cunoștință de cauză, despre problemele apărute la podul peste Dunăre de la Brăila.

Este vorba în principal despre orarul de funcționare și calitatea precară a asfaltului care a fost turnat pe pod și drumurile adiacente. Dacă despre calitatea structurii – ridicată și supervizată de firme străine, cu experiență – nu există îndoieli (cel puțin deocamdată), în privința asfaltului se dovedește că firmele românești care l-au aplicat au lucrat încă o dată de mântuială.

          Pentru a mă convinge personal de cele afirmate mai sus, în data de 13.07.2023 (duminică) m-am deplasat personal în localitatea Smârdan, județul Tulcea și am traversat podul ce duce la Brăila, dus-întors.

          Am constatat următoarele:

          Covorul asfaltic prezintă denivelări în ambele sensuri, îndeosebi dinspre Smârdan spre Brăila.

        Dincolo de scuzele și explicațiile puerile despre cauzele care au dus la starea proastă a acestui drum modern peste Dunăre, îmi permit să opinez că ar trebui să fiți mult mai exigent, vis a vis de calitatea lucrărilor executate din bani europeni – altminteri, riscăm ca țară, să returnăm banii primiți, ba să plătim și penalități, pentru cheltuirea nejudicioasă a acestora.

           Legat de aceste aspecte, domnule Ministru, solicit să-mi răspundeți la următoarele întrebări:

          1. Care au fost testele de rezistență a structurii podului și a calității covorului asfaltic, la momentul efectuării recepției?

          2. Ce măsuri ați luat pentru remedierea urgentă a lucrărilor de asfaltare a podului, la standarde cu adevărat europene și ce garanții reținute constructorului au fost executate?

3. În cât timp vor fi remediate defectele de asfalt constatate și recunoscute, inclusiv de dvs.?

          4. Ce măsuri ați întreprins pentru ajungerea cât mai grabnică la un program de funcționare 24/24 a podului de la Brăila?

          5. Când preconizați că vor fi funcționale TOATE drumurile de acces spre și dinspre pod?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

„România se confruntă, an de an, cu aceleași probleme: secetă care distruge culturile agricole și inundații care mătură gospodării întregi, lăsând în urmă vieți distruse și comunități devastate. Totuși, tragediile care par să se repete ciclic nu sunt doar urmarea capriciilor naturii, ci și a indolenței […]
”Mircea Geoană a revenit printre pământeni după experiența de „mare șef” la NATO. După o asemenea „curățare” de imagine, Geoană probabil credea că vom uita trecutul lui din politica românească. Chiar atât de naivi să îi creadă pe români? Ei bine, da! Lucrul acesta a fost […]
”Astăzi, cadrele medicale au ieșit din nou în stradă. Cei care ar trebui să reprezinte o categorie prioritară pentru statul român se văd umiliți de către cei care administrează domeniul sănătății. Revendicările colegilor mei aflați în stradă sunt normale, acestea fiind lucruri de bun simț care […]
Propunerea europarlamentarului AUR Claudiu Târziu, președinte al Consiliului Național de Conducere al Alianței pentru Unirea Românilor, vine la finalul unei săptămâni în care acesta a vizitat mai multe județe afectate de secetă în sudul României și a discutat cu agricultori, specialiști și reprezentanți ai comunităților devastate […]
Președintele AUR, George Simion, a prezentat joi, la Turceni, în județul Gorj, planul de măsuri pentru domeniul energetic. Liderul AUR a declarat că dacă vrem să avem industrie, atunci trebuie să ne gândim la acele industrii care funcționează cu resursele noastre. „Trebuie să exploatăm toate resursele […]
Aflat la Orodel, județul Dolj, în cea de-a treia zi a campaniei pe care o întreprinde în județele din sudul României afectate de secetă și de pesta micilor rumegătoare, președintele Consiliului Național de Conducere al AUR și liderul delegației partidului în Parlamentul European, Claudiu Târziu, a […]