Către: Domnul Sorin Mihai Grindeanu, Ministrul transporturilor și infrastructurii
De la: Deputat Dănuț AELENEI, circumscripția electorală nr 14 Constanța
Obiectul întrebării: Calitatea precară a lucrărilor de asfaltare a podului de la Brăila, peste Dunăre
Domnule Ministru,
În anul 1895 a fost inaugurat cel mai mare complex de poduri din Europa acelor vremuri – și al treilea ca lungime din lume – și anume, podul de la Cernavodă.
Proba de rezistență a podului de la Cernavodă, s-a făcut în ziua inaugurării cu un convoi de 15 locomotive, circulând cu o viteză de 80 km/h. După ce s-a bătut ultimul nit, un nit de argint, s-a zidit documentul inaugurării și s-a oficiat serviciul religios. În acest timp, Anghel Saligny a stat alături de șefii echipelor de muncitori care lucraseră la execuția podului, într-o șalupă, sub pod, aceasta pentru a garanta rezistența podului.
Am fost informat, atât din presă, cât și din mesajele venite pe social media și din întâlnirile cu cetățeni în cunoștință de cauză, despre problemele apărute la podul peste Dunăre de la Brăila.
Este vorba în principal despre orarul de funcționare și calitatea precară a asfaltului care a fost turnat pe pod și drumurile adiacente. Dacă despre calitatea structurii – ridicată și supervizată de firme străine, cu experiență – nu există îndoieli (cel puțin deocamdată), în privința asfaltului se dovedește că firmele românești care l-au aplicat au lucrat încă o dată de mântuială.
Pentru a mă convinge personal de cele afirmate mai sus, în data de 13.07.2023 (duminică) m-am deplasat personal în localitatea Smârdan, județul Tulcea și am traversat podul ce duce la Brăila, dus-întors.
Am constatat următoarele:
Covorul asfaltic prezintă denivelări în ambele sensuri, îndeosebi dinspre Smârdan spre Brăila.
Dincolo de scuzele și explicațiile puerile despre cauzele care au dus la starea proastă a acestui drum modern peste Dunăre, îmi permit să opinez că ar trebui să fiți mult mai exigent, vis a vis de calitatea lucrărilor executate din bani europeni – altminteri, riscăm ca țară, să returnăm banii primiți, ba să plătim și penalități, pentru cheltuirea nejudicioasă a acestora.
Legat de aceste aspecte, domnule Ministru, solicit să-mi răspundeți la următoarele întrebări:
1. Care au fost testele de rezistență a structurii podului și a calității covorului asfaltic, la momentul efectuării recepției?
2. Ce măsuri ați luat pentru remedierea urgentă a lucrărilor de asfaltare a podului, la standarde cu adevărat europene și ce garanții reținute constructorului au fost executate?
3. În cât timp vor fi remediate defectele de asfalt constatate și recunoscute, inclusiv de dvs.?
4. Ce măsuri ați întreprins pentru ajungerea cât mai grabnică la un program de funcționare 24/24 a podului de la Brăila?
5. Când preconizați că vor fi funcționale TOATE drumurile de acces spre și dinspre pod?
Nu există răspunsuri