Adrian Axinia – întrebare parlamentară către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii – Clarificări asupra concurenței neloiale a operatorilor feroviari privați față de operatorul feroviar public permisă de către Autoritatea de Reformă Feroviară.

Către: Domnul Sorin Grindeanu

           Ministru al Transporturilor și Infrastructurii

De la: Adrian George Axinia

          Deputat ales în Circumscripția nr. 31, Prahova

Obiectul întrebării: Clarificări asupra concurenței neloiale a operatorilor feroviari privați față de operatorul feroviar public permisă de către Autoritatea de Reformă Feroviară

Domnule Ministru,

         Autoritatea de Reformă Feroviară a permis o concurență neloială a operatorilor feroviari de călători privați față de operatorul de stat prin permisiunea acestora de a introduce, în programul de circulație al trenurilor, numeroase trasee de tren pe linii interoperabile cu ore de plecare apropiate (10-20 minute) de plecarea trenurilor operatorului de stat, creând astfel un avantaj operatorilor privați. Mai mult decât atât operatorii privați beneficiază la rândul lor de compensație de la bugetul de stat, deși aceștia au intrat pe aceasta piață pentru a micșora compensația acordată de la bugetul de stat, clamând că vor asigura profitabilitatea transportului feroviar de călători fară compensație acordată de statul român, plusând că vor opera doar pe linii neintroperabile, acolo unde operatorul de stat avea cele mai mari pierderi. Acum situația reală este cu totul alta, operatorii feroviari privați operează și pe linii interoperabile cu ore de plecare a trenurilor preferențiale, asigurând un grad mai mare de ocupare și cu o compensație de la bugetul de stat pe indicatorul călător/km și tren/km, rădicând gradul de rentabilitate a activității, totul făcându-se în detrimentul operatorului feroviar de călători de stat. În ultima perioadă, cu toate avantajele pe care ARF le-a permis operatorilor feroviari de călători privați cu care avea încheiate contracte de prestări servicii de transport feroviar de călători, aceștia au constatat că pe anumite secții de circulație nu mai au profit și au decis să iasă din circulație, plasându-le , conform legislației în vigoare, în sarcina operatorului de stat, care este obligat să asigure circulația trenurilor pe secțiile de unde operatorii privați au ieșit.

 

       Având în vedere cele menționate mai sus, vă rugăm să ne precizați care sunt măsurile pe care le veți iniția pentru ca operatorul feroviar de stat să devină  profitabil, să nu mai fie restructurat și ce soluții aveți pentru rezolvarea problemei concurenței neloiale a operatorilor feroviari privati față de operatorul feroviar public?

 

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Pentru a evita în viitor eșecuri de magnitudinea celui înregistrat pe 8 decembrie, România trebuie să facă o ajustare fermă și rapidă a raporturilor bilaterale cu țările care îi prejudiciază interesele politice și economice la nivelul Uniunii Europene. Gestul paradoxal și ilogic al reprezentantului Olandei, prin […]
AUR
Ratarea aderării la Spațiul Schengen este un eșec monumental de politică externă al Președintelui Iohannis și al Guvernului Ciucă. Pentru români, este o trezire cruntă la realitate și o dovadă în plus că umilința, compromisurile, lașitatea și impostura nu sunt instrumente cu care să poată fi […]
Adresată:  Domnului Nicolae-Ionel CIUCĂ, prim-ministru al României                    Domnului Lucian ROMAȘCANU, ministru al Culturii De către: Senator Ionuț NEAGU, membru al Comisiei pentru  drepturile omului, egalitate de șanse, culte şi minorităţi Circumscripția electorală: nr. 15 Covasna Grupul parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor Data: 07/12/2021 Obiectul întrebării: […]
Deputatul AUR, Dumitru-Viorel Focșa, a declarat că AUR a inițiat un proiect de lege care a fost în această săptămâna dezbătut în Comisia pentru Energie de la Senat și care prevede fuziunea dintre 2 coloși de producere a energiei electrice: CE Oltenia și Hidroelectrica. Potrivit deputatului […]
Deputatul AUR, Antonio Andrușceac, a declarat, în cadrul conferinței săptămânale de presă, că AUR își dorește să vadă în bugetul de stat și acele proiecte benefice pentru țară pe care le va depune opoziția. Liderul deputaților AUR a precizat că AUR se va opune unui buget […]
Senatorul Claudiu Târziu, președintele Consiliului Național de Conducere al AUR, a declarat, în cadrul conferinței de presă săptămânale, că pretextul invocat de Cancelarul Austriei că prin România sau din România există fluxuri masive de imigranți ilegal este unul rușinos din punctul de vedere al AUR. Liderul […]