Adrian Axinia – întrebare parlamentară către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii – Clarificări asupra concurenței neloiale a operatorilor feroviari privați față de operatorul feroviar public permisă de către Autoritatea de Reformă Feroviară.

Către: Domnul Sorin Grindeanu

           Ministru al Transporturilor și Infrastructurii

De la: Adrian George Axinia

          Deputat ales în Circumscripția nr. 31, Prahova

Obiectul întrebării: Clarificări asupra concurenței neloiale a operatorilor feroviari privați față de operatorul feroviar public permisă de către Autoritatea de Reformă Feroviară

Domnule Ministru,

         Autoritatea de Reformă Feroviară a permis o concurență neloială a operatorilor feroviari de călători privați față de operatorul de stat prin permisiunea acestora de a introduce, în programul de circulație al trenurilor, numeroase trasee de tren pe linii interoperabile cu ore de plecare apropiate (10-20 minute) de plecarea trenurilor operatorului de stat, creând astfel un avantaj operatorilor privați. Mai mult decât atât operatorii privați beneficiază la rândul lor de compensație de la bugetul de stat, deși aceștia au intrat pe aceasta piață pentru a micșora compensația acordată de la bugetul de stat, clamând că vor asigura profitabilitatea transportului feroviar de călători fară compensație acordată de statul român, plusând că vor opera doar pe linii neintroperabile, acolo unde operatorul de stat avea cele mai mari pierderi. Acum situația reală este cu totul alta, operatorii feroviari privați operează și pe linii interoperabile cu ore de plecare a trenurilor preferențiale, asigurând un grad mai mare de ocupare și cu o compensație de la bugetul de stat pe indicatorul călător/km și tren/km, rădicând gradul de rentabilitate a activității, totul făcându-se în detrimentul operatorului feroviar de călători de stat. În ultima perioadă, cu toate avantajele pe care ARF le-a permis operatorilor feroviari de călători privați cu care avea încheiate contracte de prestări servicii de transport feroviar de călători, aceștia au constatat că pe anumite secții de circulație nu mai au profit și au decis să iasă din circulație, plasându-le , conform legislației în vigoare, în sarcina operatorului de stat, care este obligat să asigure circulația trenurilor pe secțiile de unde operatorii privați au ieșit.

 

       Având în vedere cele menționate mai sus, vă rugăm să ne precizați care sunt măsurile pe care le veți iniția pentru ca operatorul feroviar de stat să devină  profitabil, să nu mai fie restructurat și ce soluții aveți pentru rezolvarea problemei concurenței neloiale a operatorilor feroviari privati față de operatorul feroviar public?

 

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Nici săptămâna aceasta persoanele chemate la audieri în cadrul Comisiei de anchetă privind achizițiile din timpul pandemiei nu au dat curs invitațiilor transmise. Primele 7 puncte de pe ordinea de zi a comisiei au fost:  1) audierea domnului Alexandru Rafila, ministrul sănătății, 2) audierea domnului Victor […]
AUR
Federația Maghiară de Fotbal a reușit să iasă din anonimat printr-o știre mincinoasă publicată pe siteul oficial al forului. Într-un articol infirmat chiar de UEFA, oficialii maghiari pretindeau că federația europeană și-ar fi dat acceptul pentru utilizarea materialelor cu harta Ungariei mari pe stadioane.    La mai […]
Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) a organizat marți, 21 martie, la Parlament, dezbaterea cu tema „Legile educației – de la intenție la realitate”. La evenimentul organizat de AUR au luat parte specialiști în domeniul educației, reprezentanți ai sindicatelor, ai Patriarhiei Române, cadre didactice, studenți, reprezentanți ai […]
AUR
Alianța pentru Unirea Românilor organizează în data de 21 martie 2023 de la ora 12:00, în sala Grupului AUR de la Camera Deputaților, o dezbatere cu tema: Legile educației – de la intenție la realitate. Comisia națională de specialitate din cadrul partidului organizează dezbaterea „Legile educației […]
Claudiu Târziu, preşedintele Consiliului Naţional de Conducere al AUR și președintele Comisiei pentru românii de pretutindeni a Senatului României, a avut o întâlnire cu E.S. Ambasadorul Brândușa Predescu și echipa misiunii diplomatice a României la Sofia. Printre temele abordate s-a aflat situația culturală dificilă a comunității […]
Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) a organizat astăzi un protest spontan la sediul Autorității pentru Supraveghere Financiară (ASF) cu privire la prețul pe care românii trebuie să îl plătească pentru polițele de asigurare RCA. George Simion, președintele AUR, a avut o întâlnire cu președintele ASF, Nicu […]