Lilian Scripnic – declarație de presă – Aderarea României la Spaţiul Schengen – un obiectiv imposibil de îndeplinit în viitorul apropiat

Aderarea României la Spaţiul Schengen – un obiectiv imposibil de îndeplinit în viitorul apropiat

Aderarea României la Spaţiul Schengen este un obiectiv care, în opinia mea, este foarte greu de realizat în viitorul apropiat, aproape imposibil am putea spune, indiferent de cât de mult ne revoltăm noi, opinia publică şi clasa politică, în plan intern şi indiferent de câte eforturi ne asigură cei aflaţi la guvernare că fac pentru acest lucru.

Ratarea acestui obiectiv de politică externă s-a întâmplat pentru că motivele care stau la baza respingerii solicitării nu au legătură cu îndeplinirea criteriilor tehnice pe care România le-a bifat de foarte mult timp şi nici cu presupusa insecuritate de la graniţele ţării noastre.

În opinia mea, există trei cauze majore care stau la baza respingerii aderării României la Spaţiul Schengen: Una ţine de faptul că, de-a lungul timpului, clasa politică românească, în speţă cei care au gestionat politica externă a României, au avut mereu o atitudine umilă în negocieri. Din păcate, faptul că astăzi nu suntem respectaţi în Europa este din cauza atitudinii oamenilor politici care nu întotdeauna au reprezentat interesele României aşa cum ar fi trebuit. S-a urmărit mereu menţinerea ţării noastre în zona sărăciei, lăsând loc de manevră pentru cei care au dorit să exploateze şi mai mult resursele ţării.

O altă cauză ar fi faptul că, la nivel european, diplomaţia românească pare incapabilă de a urma şi a atinge un scop atât de important cum este cel al aderării la Spaţiul Schengen. Este incredibil ca, după 16 ani de la aderarea la Uniunea Europeană, România să fie încă tratată ca un membru fără drepturi depline.

Cel mai important motiv pentru care nu se doreşte intrarea României în Schengen este că deja există o schemă a intereselor de stat în acest sens. Există deja nişte coridoare de transport dinspre Grecia către nordul Europei pe care se rulează şi, deoarece 80% din transportul mărfii se efectuează pe cale terestră, acest factor este extrem de important. Deschiderea rutelor prin România şi Bulgaria ar fi o lovitură pentru actuala schema rutieră, pentru cei care deţin astăzi supremaţia şi controlul traficului, pentru că nu ar exista un control clar din Grecia până în nordul Europei, ceea ce ar însemna pierderi enorme pentru mulţi şi vorbim chiar de politici la nivel de stat. Bulgaria şi România se află pe aceeaşi linie de traseu rutier. De aceea intrarea lor este comutată pentru aderarea la Schengen. Asta explică multe.

Cu siguranţă aderarea României şi Bulgariei la Spaţiul Schengen ar deschide noi oportunităţi în acest domeniu şi, nu-i aşa, cine îşi doreşte concurenţă? De faptul că transportatorii români pierd anual circa 2 miliarde de euro prin refuzul aderării pare că nu mai este interesat nimeni.

Eşecul aderării României la Spaţiul Schengen este încă o dovadă a incompetenţei celor care au guvernat timp de 30 de ani şi au acţionat mereu în detrimentul intereselor naţionale. Este momentul ca această clasă politică trădătoare să plece şi locul ei să fie luat de cei care iubesc cu adevărat această ţară.

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Valeriu Munteanu, deputat și vicepreședinte AUR, îi răspunde lui Frank-Walter Steinmeier, președintele Germaniei, care a […]
Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) anunță că a strâns peste 200.000 de semnături pentru Călin […]
“De ani de zile ați demonstrat o abilitate remarcabilă de a găsi pretexte și de […]
Petrișor Peiu, senator AUR, atrage atenția asupra unei realități economice care riscă să aibă efecte […]
Deputatul AUR Gianina Șerban, vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor, a avut vineri, 21 februarie 2025, o […]