Către: Domnul Ministru Cătălin Drulă

Ministerul Transporturilor

De la: Dumitru-Viorel Focșa

Deputat AUR, Constanța

Obiectul intrebarii: Evoluiția sistemului portuar post-decembrist

Domnule ministru,

Stimati colegi parlamentari,

Am luat act de intenția declarată a Cabinetului condus de domnul prim-ministru, Florin Cîțu, de a vinde, cu mâna Parlamentului, puținele  companii  cu capital integral sau majoritar de stat rămase neatinse după scandaloasele privatizări din perioada 1996-2004. Mă refer, desigur, la proiectul de lege prin care se abroga Legea nr.173/13 august 2020 privind unele măsuri pentru protejarea intereselor naționale în activitatea economică, proiect adoptat in Ședința Guvernului din data de 3 februarie a.c.

Pentru a înțelege de ce se dorește vânzarea companiilor cu capital integral sau majoritar de stat, așa cum este și Compania Naționala Administrația Porturilor Maritime

S.A. Constanța, vă solicit să îmi raspundeți la urmatoarele întrebări:

  1. Care a fost cifra de afaceri înrergistrată de Regia Autonomă Administrația Portului Constanța, în perioada 1990-1998 și Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, după anul 1998 și până în prezent, pe fiecare an în parte?
  2. Care a fost profitul net înregistrat de  Regia  Autonomă  Administrația Portului Constanța, în perioada 1990-1998 și Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, după anul 1998 și până în prezent, pe fiecare an în parte?
  3. Care sunt cele mai mari investiții realizate de Regia Autonomă Administrația Portului Constanța și Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, după anul 1989, pe an, sume investite și obiective de investiții?
  4. Care a fast traficul total (tone) înregistrat între anii 1990-2020, pe fiecare an în parte?
  5. Care a fost traficul navelor (număr escale, dupa tipul navelor) înregistrat între anii 1990-2020, pe fiecare an în parte?
  6. Care este numărul și cine sunt operatorii portuari (numele acestora)?
  7. Care sunt danele în care operează fiecare dintre aceștia?
  8. Care sunt suprafețele de teren închiriate de aceștia în spatele danelor?
  9. Care este cantitatea de marfă operată în ultimii 20 ani de aceștia, pe fiecare an în parte, conform cu rapoartele primite de Guvern, cu specificarea principalelor categorii de marfă operate de fiecare operator?
  10. Care sunt  firmele  de pilotaj  și  remorcaj care au derulat  activități specifice ca urmare relațiilor contractuale deținute cu RAAPC, respectiv CNAPMC, dupa anul 1990 și până în prezent, pe fiecare an?
  11. Care sunt sumele încasate de RAAPC, respectiv CNAPMC, din prestarea serviciilor de pilotaj și remorcaj, după anul 1990, pe fiecare an în parte?
  12. Care sunt sumele încasate de firmele de pilotaj și remorcaj, după anul 1990, pe fiecare an în parte, și pe fiecare firmă?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

15.000 de români s-au înscris în numai 24 de ore în AUR, singura forță patrotică, creștină și conservatoare din Parlamentul României, în urma apelului lansat luni de copreședinții formațiunii George Simion și Claudiu Târziu. AUR îi îndeamnă pe toți românii care nu sunt reprezentați politic să […]
28 iunie 1940, vineri Într-o zi de vineri a fost răstignit Hristos, pe nedrept, El, cel fără de greșeală. Într-o zi de vineri a fost cedată Basarabia, Bucovina de Nord și Ținutul Herța, aproximativ 18% din suprafața României de atunci, teritorii locuite de 4 milioane de […]
Duminică, 30 mai, ora 18:00, Alianța pentru Unirea Românilor a organizat un protest la ambasada Serbiei din București ca urmare a abuzului săvârșit de grănicerii sârbi care au împiedicat participarea deputatului AUR Ringo Dămureanu la manifestările organizate de comunitatea românească din regiunea Timoc cu ocazia Zilei […]
În seara zilei de 29 mai 2021 domnului Ringo Dămureanu, deputat AUR și membru al Grupului de Prietenie România-Serbia din Camera Deputaților, i s-a interzis accesul în Republica Sârbă în timp ce se îndrepta spre Valea Moraviei pentru a sărbători Ziua Românilor de Pretutindeni alături de comunitatea istorică românească din […]
Decizia de a impune restricții de circulație obligatorii și, mai ales carantina totală pentru persoanele în vârstă de peste 65, asumată public de Președintele Iohannis este disproporționată, inumană și în dezinteresul României. Izolarea la domiciliu a tuturor persoanelor de peste 65 ani, în lipsa unui sistem […]
În plină eră digitală, când informația este mai accesibilă ca oricând în istorie, rațiunea, logica și luciditatea ar trebui să primeze. Problema e că, deși educația se vrea a fi la apogeu, unii dintre noi nu sunt capabili să gândească logic și să acționeze rațional. România are […]