Către: Doamna Ligia DECA, Ministrul Educației
De la: Domnul Silviu-Titus PĂUNESCU, Deputat AUR, circumscripţia electorală nr.23 IALOMIŢA
Obiectul întrebării: Studiul de impact pentru Legile Educației
Stimată doamnă ministru,
Celebrele Legi ale Educației au reușit contraperformanța de a bulversa și a lipsi și mai mult de predictibilitate învățământul românesc – profesori, părinți, elevi, cu toții sunt nemulțumiți, s-a ajuns de la recompensarea prin burse de performanță a lenei – iar aici, vă reamintesc acordarea de burse unor elevi cu medii cuprinse între notele 3 și 5, la lipsirea de transport către școală, prin nedecontarea sumelor către operatorii de transport și la sume din ce în ce mai mari pe care părinții sunt nevoiți să le cheltuiască pentru a susține învățământul gratuit garantat prin Constituție!
Conform datelor apărute în presă, niciun studiu de impact nu a stat la baza celor două legi ale Educației, pe care vi le-ați asumat, alături de președintele țării. Guvernul precizează acest lucru în Planul Anual de Lucru al Guvernului pe anul 2023, an în care cele două proiecte de legi ale educației au fost realizate de Ministerul Educației, propuse Guvernului, care în calitate de inițiator le-a trimis în Parlament, unde au fost adoptate rapid și promulgate apoi de președintele Iohannis.
Vă reamintesc, doamnă ministru, că studiile de impact sunt extrem de importante pentru actele normative de complexitatea legilor educației, legi de mare impact asupra celui mai mare sistem public, cu cel mai mare număr de instituții și cei mai vulnerabili dintre beneficiari – elevii.
Prin urmare, vă rog să îmi comunicați de ce nu ați considerat necesară realizarea unui studiu de impact pentru Legile Educației.
Nu există răspunsuri