Silviu-Titus PĂUNESCU – întrebare către Ministrul Transporturilor și Infrastructurii – Autostrada Transilvania, 20 de ani de neputință

Către: domnul SORIN MIHAI GRINDEANU, viceprim-ministru, ministrul

         transporturilor și infrastructurii

De la: domnul Silviu-Titus PĂUNESCU, Deputat AUR, circumscripţia electorală nr.23 IALOMIŢA

Obiectul întrebării: Autostrada Transilvania, 20 de ani de neputință

                                                             Stimate Domnule ministru,

            Compania de Drumuri a început anul 2023 fără a avea constructori pe trei loturi ale Autostrăzii Transilvania, între Cluj-Napoca și Oradea, dar cu perspectiva finalizării lucrărilor pe lotul Chețani – Câmpia Turzii (secțiunea Târgu Mureș – Cluj-Napoca) la finalul anului și numai într-un scenariu foarte optimist care implică și mobilizarea excepțională a constructorului Strabag.

            Cea mai complicate situație este pe secțiunile dintre Cluj-Napoca și Oradea (Biharia) pentru că lipsesc contracte semnate pe trei loturi cu o lungime totală de 96 de kilometri. Cel mai important lot este tronsonul de 41 kilometri dintre Poarta Sălajului, Zalău și Nușfalău, segment care include și lotul cu tunelul de 3 kilometri de la Meseș, iar de doi ani CNAIR nu are nici măcar constructori desemnați…

            Stimate domnule ministru, vă rog să îmi precizați:

  1. De ce, la peste doi ani de la lansarea licitației, CNAIR nu are nici măcar constructori desemnați și cine este responsabil pentru această situație?
  2. De ce nu ați făcut, până acum, niciun demers privind inițierea unei Hotărâri de Guvern pentru reactualizarea indictorilor tehnico economici?
  3. CNAIR a ratat și ultimul termen pentru desemnarea câștigătorului la 30 decembrie 2022, cine este vinovat și care sunt sancțiunile primite?
  4. De ce este blocată procedura în ceea ce privește licitația pe secțiunea  secțiunea Chiribiș – Biharia?
  5. Când estimați că va fi data în folosință Autostrata Transilvania, pe întreaga ei lungime, având în vedere că au trecut 20 de ani de la începerea lucrărilor?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Președintele AUR, George Simion, a prezentat sâmbătă, 5 octombrie, în județul Vaslui, planul de măsuri pentru domeniul agricol. Evenimentul a avut loc la ferma pomicolă și vegetală „Agro Oliver Trans” din comuna Poienești. George Simion a spus că AUR este 100% alături de agricultorii români care […]
Europarlamentarul Claudiu Târziu, președintele Consiliului Național de Conducere al AUR, atrage atenția asupra faptului că România plătește prețuri de 4-5 ori mai mari pentru energia electrică importată din vestul Europei. ”Motivul este șocant: Austria și Slovacia NU au capacitate de interconectare cu statele din Est! Cine […]
Petrișor Peiu, propunerea AUR pentru Ministerul Economiei Naționale, atrage atenția asupra celor 100 de miliarde de euro, din fonduri europene, promise de către guvernarea PNL-USR și apoi de cea PNL-PSD. ”Ei bine, cele 100 de miliarde erau de fapt aproape 85 de miliarde, din care peste […]
Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) a depus, la Biroul Electoral Central, listele de candidați pentru Circumscripția Electorală nr. 43, destinată cetățenilor români cu domiciliul în afara țării. Prin acest demers, AUR continuă să fie vocea românilor din Diaspora și din comunitățile istorice românești, oferindu-le un sprijin […]
Marius Lulea, prim-vicepreședintele AUR, a lansat un atac dur la adresa guvernanților după ce s-a aflat că firma maghiară MVM urmează să achiziționeze E.ON, una dintre cele mai importante companii de energie din România. Acesta consideră că ne aflăm în fața unei noi trădări naționale, similară […]
Europarlamentarul AUR, Georgiana Teodorescu, a declarat că Ursula von der Leyen a anunțat că țările afectate de inundații nu vor primi ajutorul financiar sperat din Fondul de Solidaritate. Potrivit europarlamentarului AUR, argumentul șefei Comisiei Europene a fost acela că nu sunt bani suficienți în Fondul de […]