Către: domnul SORIN MIHAI GRINDEANU, viceprim-ministru, ministrul
transporturilor și infrastructurii
De la: domnul Silviu-Titus PĂUNESCU, Deputat AUR, circumscripţia electorală nr.23 IALOMIŢA
Obiectul întrebării: Autostrada Transilvania, 20 de ani de neputință
Stimate Domnule ministru,
Compania de Drumuri a început anul 2023 fără a avea constructori pe trei loturi ale Autostrăzii Transilvania, între Cluj-Napoca și Oradea, dar cu perspectiva finalizării lucrărilor pe lotul Chețani – Câmpia Turzii (secțiunea Târgu Mureș – Cluj-Napoca) la finalul anului și numai într-un scenariu foarte optimist care implică și mobilizarea excepțională a constructorului Strabag.
Cea mai complicate situație este pe secțiunile dintre Cluj-Napoca și Oradea (Biharia) pentru că lipsesc contracte semnate pe trei loturi cu o lungime totală de 96 de kilometri. Cel mai important lot este tronsonul de 41 kilometri dintre Poarta Sălajului, Zalău și Nușfalău, segment care include și lotul cu tunelul de 3 kilometri de la Meseș, iar de doi ani CNAIR nu are nici măcar constructori desemnați…
Stimate domnule ministru, vă rog să îmi precizați:
- De ce, la peste doi ani de la lansarea licitației, CNAIR nu are nici măcar constructori desemnați și cine este responsabil pentru această situație?
- De ce nu ați făcut, până acum, niciun demers privind inițierea unei Hotărâri de Guvern pentru reactualizarea indictorilor tehnico economici?
- CNAIR a ratat și ultimul termen pentru desemnarea câștigătorului la 30 decembrie 2022, cine este vinovat și care sunt sancțiunile primite?
- De ce este blocată procedura în ceea ce privește licitația pe secțiunea secțiunea Chiribiș – Biharia?
- Când estimați că va fi data în folosință Autostrata Transilvania, pe întreaga ei lungime, având în vedere că au trecut 20 de ani de la începerea lucrărilor?
Nu există răspunsuri