Rusu Daniel – declarație politică – Impozitarea retroactivă împinge transportatorii în faliment!

Impozitarea retroactivă împinge transportatorii în faliment!

În ultimele luni suntem martorii unor acţiuni concertate ale statului român, inclusiv ale ANAF, care vizează fără echivoc distrugerea transportului românesc prin impozitarea retroactivă pe cinci ani a diurnelor.

Legislația primară ce reglementează acordarea diurnelor este legislația muncii. Articolele 44 și 46 din Codul Muncii prevăd expres că angajaților delegați/detașați au dreptul să li se acopere cheltuielile cu transportul și cazarea și, de asemenea, să primească o indemnizație (diurnă). Salariatul detașat pe teritoriul altui stat membru va rămâne subordonat angajatorului care l-a detașat, urmând ca pe durata detașării să desfășoare activitatea în interesul acestuia din urmă, așa cum este prevăzut și în legea 16/2017 (care reprezintă o implementare aproape identică a prevederilor directivei 96/71/CE).

Niciun stat nu are impozit pe diurnă. Diurna nu este un venit de natură salarială, este un drept al salariatului şi o obligaţie a companiei de a fi plătită unei persoane pe perioada în care aceasta se află fie în delegare, fie în detaşare. Peste tot în lume, aceste drepturi ale salariaţilor, aceste diurne nu sunt impozitate, pentru că ele sunt date salariatului să-i compenseze anumite inconveniente legate de faptul că este plecat de acasă.

Impozitarea diurnelor şoferilor firmelor de transport rutier ar însemna scoaterea de pe piaţa internaţională a companiilor româneşti.

Şoferii vor pleca şi vor lucra pentru firmele din străinătate. Firmele din Vest nu au nevoie de concurenţa firmelor româneşti, au nevoie de forţa de muncă din România şi nu înţeleg de ce Guvernul României nu ia o poziţie faţă de această problemă.

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Într-o dezbatere în plenul Parlamentului European prilejuită de raportul Comisiei Europene privind starea pieţei unice de energie europeană, vicepreşedintele AUR, Adrian Axinia, a criticat în termeni duri lipsa de echitate şi solidaritate. În opinia eurodeputatului Axinia, piaţa unică de energie nu funcţionează aşa cum ar trebui […]
Claudiu Târziu, liderul europarlamentarilor AUR, consideră că Marcel Ciolacu a mai finalizat un număr de slugărnicie politică pe socoteala României care ne va costa scump în următorii patru ani. “Mașina de propagandă a liderului PSD anunță că țara noastră a obținut un post important de comisar […]
Petrișor Peiu, propunerea AUR pentru Ministerul Economiei Naţionale, atrage atenția asupra faptului că datoria externă a țării a ajuns la 180 de miliarde de euro la 1 august, iar datoria externă a guvernului a crescut la 87 de miliarde de euro, fiind cu 10 miliarde de […]
Președintele AUR, George Simion, a prezentat luni, în satul Brăniștari, comuna Călugăreni, din județul Giurgiu, casa construită în 12 zile pentru o familie de oameni amărâți cărora le-a ars locuința într-un incendiu. Liderul AUR a spus că prin acest proiect a demonstrat criticilor că se poate […]
Claudiu Târziu, liderul grupului AUR din Parlamentul European și Președintele Consiliului Național de Conducere al AUR spune că este inadmisibil ceea ce s-a întâmplat la Maternitatea Timișoara. ”Fondurile publice nu sunt pușculița fără fund a clientelei de partid. Ne confruntăm tot mai des cu probleme la […]
“În România există peste două milioane de hectare de teren agricol afectate de secetă, din suprafața totală de aproximativ 13,5 milioane de hectare. Simpla enumerare a proiectelor, strategiilor și măsurilor promise și parțial implementate de autorități în ultimii 34 de ani demonstrează că, în momentul de […]