Către: MINISTRUL APĂRĂRII NAȚIONALE

          DOMNUL Nicolae Ionel CIUCĂ

De la: ROMAN N. Nicolae

 Deputat AUR, circumscripția electorală nr. 10 Buzău

Subiectul întrebării: Proiectul Statutului Cadrelor Militare

Stimate domnule Ministru

          Justificat de noile situații și provocări în care se află Armata Română, Proiectul Statutului Cadrelor Militare nu se ridică la nivelul aspirațiilor, ci crează situații confuze, dificile pentru cadrele militare active și ieșite la pensie în diferite circumstanțe.

          Se crează discrepanțe majore, între militarii activi, care desfășoară acțiuni specifice în țară și cei care acționează în teatrele de operații/zonele de acțiuni militare. Conform acestui proiect, principala misiune a armatei noastre este

onorarea atribuțiilor asumate în plan internațional și nu îndeplinirea sarcinilor specifice pentru apărarea patriei. [Art. 57 alin. (1)]

Prin proiect se resping și/sau se limitează până la interzicere, drepturile cadrelor militare active, prin afirmații ambigue, interpretări subiective,  pe baza aprecierilor personale ale comandanților direcți. De asemenea, se interzice libertatea de opinie și se introduce cenzura asupra tuturor categoriilor de militari  activi și pensionări. [Art. 16]

Proiectul interzice, în mod neconstituțional, dreptul la asociere, participarea la mitinguri, ca “restrângeri”, adică nemaifiind permise tuturor militarilor, inclusiv pensionari. [Art. 15]

Există formulări cu înțeles dublu, dificil de acceptat, referitoare la atingerea demnității și prestigiului militarului și care nu sunt constituționale. [Art. 14 alin. (2) lit. c, art. 125 alin. (3)]

Este evidentă atitudinea aproape ostilă față de cadrele și personalul ostirii, care pot să-și dea viața pentru o cauză străină lor, în afara granițelor, dar nu au dreptul să fie tratați medical în străinatate.

Autorii proiectului nu au cuprins toate situațiile atunci când au definit cadrele militare active și cele ieșite la pensie. Nu au adus lămuriri privind relația juridică și instituțională cu rezervistul voluntar și nu au stabilit care este statutul acestuia. [Art. 2 lit. b) și c)]

Puterea comandantului direct, uneori discreționară, nu mai este valabilă și când se precizează drepturile financiare privind unele plăți și se face trimitere la hotărărea guvernului. De ce este această discrepanță: comandantul “restrânge”  drepturile, dar nu poate acorda drepturi financiare? [Art. 20 alin. (1), (9), art. 14 alin. (2) lit. c) și art. 125 lit.c)]

În gândirea unor pliticieni români contemporani folosirea termenului de “pensii militare de stat” este incert și cel puțin perimat! [Art. 23]

Se absolvă de răspundere cadrele militare, care, în exercitarea atribuțiilor, provoacă vătămări și produc prejudicii bunurilor altor persoane. Se urmărește crearea de premise pentru elaborarea altor legi, care să reglementeze drepturi mai largi unei/unor structuri militare? [Art. 29 alin. (3)]

Există o prevedere abuzivă, neconstituțională care precizează că “raporturile de serviciu ale cadrelor militare în activitate pot fi modificate în interesul serviciului, fără acordul acestuia”. Această atitudine sfidătoare, autoritară este în toate articolele referitoare la demisie, ignorându-se caracterul ei unilateral. [Art. 55 alin. (1) și art. 77 alin. (2)]

Împreună cu alte prevederi, cel puțin eronate, precizările referitoare la restrângerea drepturilor, în primul rând de acces la asistența medicală gratuită pentru membrii de familie, a pensionarilor militari, contribuie alături de alte astfel de precizări, din întregul conținut al proiectului la dezvoltarea imaginii tot mai neatractive față de profesia militară. [Art. 135 alin. (5)]

Acest proiect poate genera o atitudine negativă cu privire la lipsa preocupării conducerii Armatei Române față de personalul militar activ și cel ieșit la pensie, față de care nu își crează obligații, ci doar îl dorește aservit.

Prin urmare, domnule ministru, vă rog să-mi răspundeți dacă acesta este obiectivul general al acestui proiect?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

15.000 de români s-au înscris în numai 24 de ore în AUR, singura forță patrotică, creștină și conservatoare din Parlamentul României, în urma apelului lansat luni de copreședinții formațiunii George Simion și Claudiu Târziu. AUR îi îndeamnă pe toți românii care nu sunt reprezentați politic să […]
28 iunie 1940, vineri Într-o zi de vineri a fost răstignit Hristos, pe nedrept, El, cel fără de greșeală. Într-o zi de vineri a fost cedată Basarabia, Bucovina de Nord și Ținutul Herța, aproximativ 18% din suprafața României de atunci, teritorii locuite de 4 milioane de […]
Duminică, 30 mai, ora 18:00, Alianța pentru Unirea Românilor a organizat un protest la ambasada Serbiei din București ca urmare a abuzului săvârșit de grănicerii sârbi care au împiedicat participarea deputatului AUR Ringo Dămureanu la manifestările organizate de comunitatea românească din regiunea Timoc cu ocazia Zilei […]
În seara zilei de 29 mai 2021 domnului Ringo Dămureanu, deputat AUR și membru al Grupului de Prietenie România-Serbia din Camera Deputaților, i s-a interzis accesul în Republica Sârbă în timp ce se îndrepta spre Valea Moraviei pentru a sărbători Ziua Românilor de Pretutindeni alături de comunitatea istorică românească din […]
Decizia de a impune restricții de circulație obligatorii și, mai ales carantina totală pentru persoanele în vârstă de peste 65, asumată public de Președintele Iohannis este disproporționată, inumană și în dezinteresul României. Izolarea la domiciliu a tuturor persoanelor de peste 65 ani, în lipsa unui sistem […]
În plină eră digitală, când informația este mai accesibilă ca oricând în istorie, rațiunea, logica și luciditatea ar trebui să primeze. Problema e că, deși educația se vrea a fi la apogeu, unii dintre noi nu sunt capabili să gândească logic și să acționeze rațional. România are […]