Adresată:Domnului Sorin Mihai Cîmpeanu, Ministrul Educației
De către: Senator Rodica Boancă
Circumscripţia electorală: nr.23 Ialomița
Grupul parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor
Şedinţa Senatului din data de: 21.09.2022
Obiectul interpelării: Proiectul România Educată- desființarea Școlilor Speciale Profesionale pentru elevii cu dizabilități
Domnule Ministru,
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupției și petiții a Senatului a fost sesizată de către colectivele cadrelor didactice din cadrul a 3 Școli Speciale, respectiv: Școlala Gimnazială Specială nr.3 București, Școala Gimnazială Specială nr.1 București și Școala Profesională Specială Sf. Nicolae București.
Având în vedere argumentele formulate de specialiști, de cei care lucrează și cunosc foarte bine deficiențele elevilor cu dizabilități, problemele cu care aceștia se confruntă în societate în raporturile cu ceilalți copii, precum și dificultățile cu care se confruntă părinții acestora vă solicit respectuos să îmi comunicați răspuns la următoarele întrebări:
- Care este lista țărilor membre UE care au desființat Școlile Speciale și lista țărilor care le-au reînființat, având în vedere eșecul reintegrării copiilor cu dizabilități în școala de masă?
- Dacă ați formulat o Metodologie pentru profesorii din școala de masă, aceste cadre didactice neavând pregătirea necesară pentru copiii cu dizabilități? Vă rog să îmi comunicați o copie a acestei Metodologii.
- Câte Școli Speciale sunt în Romînia și câți elevi sunt înscriși în aceste școli?
- Care este efortul bugetar pentru menținerea acestor Școli Speciale?
- Câți profesori de sprijin trebuie să profeseze în fiecare școală de masă?
- Cum vor soluționa cadrele didactice fenomenul de bullying care se manifestă împotriva copiilor cu dizabilități, în școlile de masă?
- Câți copii cu dizabilități care au terminat studiile în învățământul de masă în ultimii 5 ani au intrat pe piața muncii și câți absolvenți ai Școlilor Speciale au intrat pe piața muncii?
Nu există răspunsuri