Adresată: domnului Ministru al Educației, Sorin Mihai Cîmpeanu
De către senator: Rodica Boancă
Ședința Senatului din data de: 10.03.2021
Obiectul interpelării: desființarea Liceului Tehnologic de Metrologie ”Traian Vuia” București
Stimate domnule Ministru al Educației, Sorin Mihai Cîmpeanu,
Există în aceste momente de criză socială și economică un adevărat atac împotriva școlii românești sau cel puțin aceasta este impresia care derivă din solicitările de închidere a unor unități de învățământ sau care vizează desființări de clase. Reforma educațională trebuie să ofere soluții și metamorfoze la nivelul specializărilor, iar dispariția unor instituții de învățământ nu reprezintă un comportament social corect.
În septembrie 2020, apărea Ordinul 5.599 prin care se reducea numărul maxim permis de elevi într-o clasă. Abordarea este benefică dat fiind faptul că în România încă mai există unități de învățământ supraaglomerate, de aceea, consider că acolo unde situația permite se pot crea fuziuni între unitățile de învățământ pentru a prelua din excesul numeric al populației școlare.
De exemplu, în cazul Liceului Tehnologic de Metrologie ”Traian Vuia” din București, singurul care mai furnizează metrologi către Institutul de Metrologie, desființarea pare una abuzivă, având în vedere că este singurul din țară cu acest profil, promovabilitatea este peste medie, există numărul necesar de elevi, cadrele didactice sunt titulare și foarte bine pregătite, instituția fiind Școală Ambasador a Parlamentului European. De altfel, reprezentanții părinților au expus că asupra clădirii în care funcționează Liceul Metrologic planează interese neortodoxe ale Primăriei sectorului 4, iar aceste lucruri aduc o gravă atingere imaginii educației românești. De asemenea, se pare că nu doar acest liceu este vizat de strămutarea elevilor, ci și altele precum: Liceul Mircea Vulcănescu, Liceul Dacia etc. Primăria insistă pentru relocarea elevilor în clădiri modulare improprii din toate punctele de vedere.
În acest context, considerând nevoia tot mai mare de distanțare fizică în școli, de dezvoltare a unor specializări, precum și de existența unor laboratoare pentru derularea învățării vă adresez următoarele întrebări:
1. Câte licee din țară sunt în această situație și care este viziunea Ministerului Educației având în vedere că este nevoie de suplimentarea numărului de clase pentru a se realiza reducerea efectivului de elevi, dar de 31 de ani nu s-a mai construit nicio unitate școlară?
2. Considerați că desființarea unor licee al căror profil nu mai este solicitat pe piața muncii este o soluție sau se pot găsi reforme prin care respectivele unități școlare să ofere un proces educațional relevant pentru contextul actual?
3. Ce investiții face Ministerul Educației pentru a dezvolta programe educaționale care să suplinească dispariția unor meserii de pe piața muncii?
4. Aceste unități școlare pot fi strămutate fără permisiunea Ministerului Educației care are specialiști prin care se pot găsi soluții viabile în interesul superior al copilului?
Vă mulțumesc!
Solicit răspuns scris.
Nu există răspunsuri