Raisa Enachi – declarație politică – “Promovarea produselor româneşti se poate realiza doar prin politici şi investiţii de dezvoltare regională şi locală, cu suport financiar oferit direct, adaptat necesităţilor micilor producători”

Doamna Raisa Enachi:

Vă mulţumesc, domnule preşedinte de şedinţă.

Bună dimineaţa, stimate colege, stimaţi colegi!

Declaraţia mea politică de astăzi se referă la cum este efectuată promovarea produselor româneşti de actuala guvernare.

Promovarea produselor autohtone reprezintă o parte semnificativă din strategia de dezvoltare a agriculturii, desigur, nu din cea aprobată pe sute şi mii de foi, ci din viziunea de ţară pentru asigurarea calităţii, cantităţii şi a unui preţ competitiv pentru produsele agroalimentare româneşti.

Avem două obiective cu direcţii de acţiune distincte, dar cu un rezultat final cert, şi anume:

Susţinerea agriculturii româneşti şi a produsului autohton pentru consumatorii locali;

Promovarea imaginii “Produs în România” pentru pieţele externe.

În situaţia în care nu găsim o soluţie de a aduce 51% de produs autohton pe rafturile din lanţurile din magazine, ceea ce ar reprezenta o promovare reală de produs autohton, este necesar să oferim măcar 51% de rafturi naţionale pentru mâncarea românească.

În ceea ce priveşte pieţele locale – crearea, dotarea şi funcţionarea acestora cât mai aproape de producătorul şi consumatorul local – este o necesitate reală a comunităţilor din România.

Scurt şi la obiect, domnule ministru Oros, vă rog să interveniţi, dacă nu îmi daţi dreptate.

Când vorbim despre susţinerea producătorilor şi agriculturii româneşti? Despre promovarea produsului autohton este necesar să avem în vedere inclusiv specificul regional, accesul la infrastructură, efectele climatice specifice, rata şomajului, puterea de cumpărare, care permite sau nu dezvoltarea agriculturii şi procesarea alimentelor în zone cu potenţial specific.

Unde sunt strategiile de promovare a produsului autohton care trebuie să aibă la bază şi sunt indispensabile de cercetările de marketing şi de piaţă actualizate, politici de preţuri adaptate realităţilor? Acestea trebuie şi pot fi efectuate şi asumate de o politică naţională. Avem atâtea ministere şi nu avem o bază de date publică care să reflecte evaluarea pieţelor, a preţurilor şi a perspectivei investiţionale care să asigure promovarea şi accesul la produs autohton.

Siguranţa alimentară reprezintă nu doar stocurile din ţară şi eventuale prelevări de probe, după sesizări făcute de consumatori. Siguranţa alimentară naţională înseamnă susţinerea producătorului şi promovarea produsului autohton, domnule ministru. Ar trebui să ştiţi asta mai bine decât oricine!

Produs autohton este cartoful din Vaslui şi castravetele din Matca Galaţi, sunt morcovii din Constanţa şi roşiile din Timişoara, precum şi peştele din Deltă.

De aceea, granturile, investiţiile şi alocările, care au ca scop final încurajarea producerii şi consumului de alimente procesate, româneşti, pot fi realizate doar prin acţiuni naţionale şi regionale anuale, bine definite, cu bugete alocate pentru fiecare judeţ, conform nevoilor reale ale mediului antreprenorial local.

Vă mulţumesc.

Deputat de Vaslui, Raisa Enachi.

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) solicită ministrului Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu, să obțină un calendar clar privind eliminarea vizelor SUA pentru cetățenii români, în urma întrevederii cu secretarul de stat american Antony Blinken, programată să aibă loc marți. Acest subiect nu mai trebuie să fie tergiversat […]
Expertul în energie Dian Popescu a prezentat, în cadrul unei conferințe organizate de AUR la Palatul Parlamentului având ca temă: ˝Cartea Neagră a guvernării Ciucă. Comemorarea unui an de la instalarea guvernului PNL-PSD-UDMR˝, semnificația vizitei delegației OMV Petrom la Palatul Cotroceni. „OMV are 850 MW putere […]
Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) atrage atenția că decizia Guvernului Ciucă privind majorarea salariului minim brut nu rezolvă problema sistemică, ci doar întreține o masă de manevră în cheie electorală. Soluția corectă ce oferă predictibilitate și stabilitate este cea propusă de AUR, ca venitul minim garantat […]
Adresată:  Domnului PETRE DAEA, Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale De către domnul senator:  Dorinel COSMA Circumscripția electorală: Nr. 7, Botoșani Data: 17.11.2022 Obiectul întrebării: Reiterearea întrebării parlamentare nr. 1559/a din  14.9.2022  privind situația reală a sistemului de irigații din județul Botoșani Stimate domnule Domnule Ministru, Având […]
Adresată: Domnului Barna TÁNCZOS, Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor De către:  Senator Andrei HANGAN Circumscripţia electorală: nr. 9 Brăila Grupul parlamentar: AUR Şedința Senatului din data de: 16.11.2022 Obiectul întrebării: Intensificarea furturilor de lemne Stimate domnule Ministru, În pragul sezonului rece și cu apariția scumpirilor care, […]
Adresată: Domnului Nicu MARCU, Președinte Autoritatea de Supraveghere Financiară De către: Domnul Senator Sorin Cristian MATEESCU Circumscripţia electorală nr.14 Constanța Grupul  Parlamentar  AUR – Senat şi prezentată în şedinţa Plenului din 23.11.2022       Obiectul întrebării: amendarea diferitelor companii de asigurări Domnule Președinte , în ultima perioadă […]