Raisa Enachi – declarație politică – “Promovarea produselor româneşti se poate realiza doar prin politici şi investiţii de dezvoltare regională şi locală, cu suport financiar oferit direct, adaptat necesităţilor micilor producători”

Doamna Raisa Enachi:

Vă mulţumesc, domnule preşedinte de şedinţă.

Bună dimineaţa, stimate colege, stimaţi colegi!

Declaraţia mea politică de astăzi se referă la cum este efectuată promovarea produselor româneşti de actuala guvernare.

Promovarea produselor autohtone reprezintă o parte semnificativă din strategia de dezvoltare a agriculturii, desigur, nu din cea aprobată pe sute şi mii de foi, ci din viziunea de ţară pentru asigurarea calităţii, cantităţii şi a unui preţ competitiv pentru produsele agroalimentare româneşti.

Avem două obiective cu direcţii de acţiune distincte, dar cu un rezultat final cert, şi anume:

Susţinerea agriculturii româneşti şi a produsului autohton pentru consumatorii locali;

Promovarea imaginii “Produs în România” pentru pieţele externe.

În situaţia în care nu găsim o soluţie de a aduce 51% de produs autohton pe rafturile din lanţurile din magazine, ceea ce ar reprezenta o promovare reală de produs autohton, este necesar să oferim măcar 51% de rafturi naţionale pentru mâncarea românească.

În ceea ce priveşte pieţele locale – crearea, dotarea şi funcţionarea acestora cât mai aproape de producătorul şi consumatorul local – este o necesitate reală a comunităţilor din România.

Scurt şi la obiect, domnule ministru Oros, vă rog să interveniţi, dacă nu îmi daţi dreptate.

Când vorbim despre susţinerea producătorilor şi agriculturii româneşti? Despre promovarea produsului autohton este necesar să avem în vedere inclusiv specificul regional, accesul la infrastructură, efectele climatice specifice, rata şomajului, puterea de cumpărare, care permite sau nu dezvoltarea agriculturii şi procesarea alimentelor în zone cu potenţial specific.

Unde sunt strategiile de promovare a produsului autohton care trebuie să aibă la bază şi sunt indispensabile de cercetările de marketing şi de piaţă actualizate, politici de preţuri adaptate realităţilor? Acestea trebuie şi pot fi efectuate şi asumate de o politică naţională. Avem atâtea ministere şi nu avem o bază de date publică care să reflecte evaluarea pieţelor, a preţurilor şi a perspectivei investiţionale care să asigure promovarea şi accesul la produs autohton.

Siguranţa alimentară reprezintă nu doar stocurile din ţară şi eventuale prelevări de probe, după sesizări făcute de consumatori. Siguranţa alimentară naţională înseamnă susţinerea producătorului şi promovarea produsului autohton, domnule ministru. Ar trebui să ştiţi asta mai bine decât oricine!

Produs autohton este cartoful din Vaslui şi castravetele din Matca Galaţi, sunt morcovii din Constanţa şi roşiile din Timişoara, precum şi peştele din Deltă.

De aceea, granturile, investiţiile şi alocările, care au ca scop final încurajarea producerii şi consumului de alimente procesate, româneşti, pot fi realizate doar prin acţiuni naţionale şi regionale anuale, bine definite, cu bugete alocate pentru fiecare judeţ, conform nevoilor reale ale mediului antreprenorial local.

Vă mulţumesc.

Deputat de Vaslui, Raisa Enachi.

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Claudiu Târziu, liderul europarlamentarilor AUR și președintele Consiliului Național de Conducere al partidului, a lansat un manifest pentru salvarea sistemului de educație din România. În prima zi a noului an școlar, eurodeputatul Claudiu Târziu solicită Ministerului Educației elaborarea unei strategii de combatere a analfabetismului la nivel […]
”Economia României, sub conducerea tandemului format din Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă, traversează una dintre cele mai dificile perioade din ultimii ani. Datele economice recente reflectă o serie de provocări majore, cu perspective îngrijorătoare pentru evoluția viitoare. În al doilea trimestru al anului 2024, economia românească […]
Astăzi, în jur de 3 milioane de elevi au început școala, dintre care 180.000 de elevi au început clasa Pregătitoare, fiecare dintre aceștia având propriile vise și aspirații privind viitorul lor de oameni mari, năzuințe pe care statul român ar fi trebuit să le susțină cu […]
În calitate de europarlamentar român și de membru al Comisiei pentru agricultură și dezvoltare rurală din Parlamentul European, merg pe teren să discut cu agricultorii despre seceta catastrofală de anul acesta și dezastrul provocat de pesta oilor. Trebuie să identificăm și să aplicăm rapid soluțiile de […]
“Prețul fiecărui obiect care se produce în România și al fiecărui serviciu pe care o companie românească îl face este influențat în mod determinant de costul finanțării și cel al energiei. Companiile românești plătesc cele mai mari dobânzi din Uniunea Europeană la creditele pe care le […]
Deputatul Dan Tanasă, purtătorul de cuvânt al AUR, consideră că România nu are nevoie de eroi falși, precum Nicolae Ciucă, și că românii au nevoie de lideri adevărați! “Nicolae Ciucă sau „eroul de la Nassiriya” sau cum s-a încercat transformarea acestui mit al ostașului în realitate! […]